Dividend aandelen.
TIP
Re: Dividend aandelen.
Ik denk dat dit wel grotendeels klopt - en ik hoop hier zelf ook op om nog een gunstig uitstapmoment te kunnen hebben voor mijn olie aandelen - maar ik denk eerder aan een een horizon van maximaal 5-10 jaar.Tekto schreef: ↑1 mei 2020, 16:32 Dat olie minder toekomst heeft op lange termijn klopt, maar er zal naar mijn mening eerst nog een herstel komen. De economie draait nog steeds rond olie, en daar is er naar mijn bescheiden mening nu een mooie investeringskans. Ik zou inderdaad wel zorgen dat ik binnen 10 à 20 jaar niet meer hoog in olie aandelen zit.
Dat begrijp ik dus niet. Iedereen die olie-aandelen heeft of er van plan is te kopen, geeft aan dat het plan is om binnen een aantal jaren uit te stappen. Terecht wordt aangegeven dat het milieu, slinkende oliereserves, en alternatieve energievormen die uitstap rechtvaardigen. Maar wie gaan dan de 'idioten' zijn die die aandelen dan gaan kopen? Kamikaze-piloten of masochisten?
Daar zou ik geen geloof aan hechten.Picaro schreef: ↑1 mei 2020, 15:29 Welke aandelen van Shell koop je dan om die belasting op het dividend te omzeilen?
Ik ben er niet helemaal uit of het ooit goed komt. Las gisteren dat de topman van Shell ergens gezegd heeft dat hij verwacht nooit nog aan de oude volumes en prijzen te zullen kunnen produceren/verkopen.
Er was eens een tijd geweest dat olie zeer hoog stond (ik denk in 2011) en vele zogenaamde experts riepen dat olie alleen maar zou stijgen en binnenkort wel op 200 dollar/barrel zou staan.
Zie waar we nu staan...
Ofwel begrijp ik je reactie niet, ofwel heb je over het woordje nooit gelezen. De topman zelf gelooft er niet eens meer in dat het ooit nog de ouder niveaus zal bereiken!
Vraagje, stel men beslist om geen dividend uit te keren of men geeft een keuze tussen ipv dividend een aandeel extra. Soort stockdividend dus. Betaal je daar dan ook RV op?
Olie heeft nog een grote toekomst, alle legers van de planeet gaan niet gewoon zomaar kunnen overschakelen naar iets anders. En denk ook aan alle niet-westerse landen, zij hebben geen mogelijkheden om gewoon zomaar even elektrisch te gaan rijden.
Onze 1ste wereld is maar een klein deeltje van de rest. Investeer in olie-bedrijven aan huidige prijzen, logische winsten.
Onze 1ste wereld is maar een klein deeltje van de rest. Investeer in olie-bedrijven aan huidige prijzen, logische winsten.
DZN heeft gelijk, in België blijf je onderworpen aan de 30% RV. Echter, de buitenlandse roerende voorheffing (indien van toepassing) kan anders zijn. In Nederland valt die dan bijvoorbeeld naar 0% als het een écht stock-dividend betreft.
Opgelet; bij stock-dividend van buitenlandse aandelen wordt de Belgische RV cash verrekend. Dus je krijgt niet minder aandelen, maar de RV wordt van je rekening gedebiteerd.