Dividend aandelen VS
TIP
Dividend aandelen VS
Dag allen,
Ik zit nog met 2 vragen:
- Betaal je op dividenden verkregen van aandelen in VS enkel het verlaagd tarief van 15% ?
(Indien je uiteraard het formulier voor verlaagde bronheffing hebt ingediend)
- Kan je dividenden verkregen van aandelen in VS fiscaal inbrengen in je belastingen?
(800 € vrijgesteld voor Inkomstenjaar 2019)
Bedankt!
Ik zit nog met 2 vragen:
- Betaal je op dividenden verkregen van aandelen in VS enkel het verlaagd tarief van 15% ?
- Kan je dividenden verkregen van aandelen in VS fiscaal inbrengen in je belastingen?
Bedankt!
Re: Dividend aandelen VS
Je betaald eerst 15% aan de USA en dan 30% op het overblijvende aan Belgie. Hetgeen je aan Belgie betaald hebt kan je recupereren tot een zeker maximum.TrX schreef: ↑30 december 2019, 21:33 Dag allen,
Ik zit nog met 2 vragen:
Bedankt!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ok, dus best rond de 800 € maximum aan dividend opstrijken.B7H4long schreef: ↑30 december 2019, 21:37Je betaald eerst 15% aan de USA en dan 30% op het overblijvende aan Belgie. Hetgeen je aan Belgie betaald hebt kan je recupereren tot een zeker maximum.TrX schreef: ↑30 december 2019, 21:33 Dag allen,
Ik zit nog met 2 vragen:
Bedankt!
Hetgeen daarboven betaal je 15% VS + 30% BE.
Waarom dividendaandelen? Er is niets magisch aan dividendaandelen en je verliest zeker al 15% van de dividenden aan de US (of 30% als je de formaliteiten niet korrekt vervuld)
Waarom de focus op de US? Is er iets speciaal aan US dividend aandelen? Weet dat US aandelen in het algemeen minder dividend uitbetalen dan de rest van de wereld.
Waarom de focus op de US? Is er iets speciaal aan US dividend aandelen? Weet dat US aandelen in het algemeen minder dividend uitbetalen dan de rest van de wereld.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Mijn voorkeur gaat uit naar volgende VS (dividend) aandelen:B7H4long schreef: ↑30 december 2019, 22:05 Waarom dividendaandelen? Er is niets magisch aan dividendaandelen en je verliest zeker al 15% van de dividenden aan de US (of 30% als je de formaliteiten niet korrekt vervuld)
- Realty Income
- Coca Cola
- Wells Fargo
- Bank of America
- 3M