Dividend Argen-Co 2014
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Re: Dividend Argen-Co 2014
3.95 in tijden als vandaag en nog klagen? Ben hier toch niet kwaad om! Dit is netto, geen kosten zoals bv bij fidelio
Beter dan ik verwacht had eigenlijk.
Niet vergeten dat we met een lichte deflatie zitten, dan is elk mini rendement al de moeite.
Niet vergeten dat we met een lichte deflatie zitten, dan is elk mini rendement al de moeite.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
"...Dat betekent dat u per B-aandeel 19,75 euro uitgekeerd krijgt. Het bedrag wordt op uw rekening gestort op maandag 17 november"
Poldermol, na de bekendmaking post je 3,95 met een triestig gezichtje er onder.Poldermol schreef:Ik denk dat het midner zal zijn omdat ze zich ook gaan spiegelen aan de risk-free interest rate + mark-up. Alles boven de 3.75% zou me blij maken.
Beetje tegenstrijdige gedachten ?
-
anonymous9
Ik had namelijk héél stiekeme verlangens om de symbolische 4 te zien 
Polder, we zitten er toch heel dichtbij. Ik had zo een hoog rendement eigenlijk niet verwacht, want had veel minder in de boekhouding ingeschreven 
Het is zeker geen slecht rendement. Maar ze kijken eerder naar de markt dan naar de winst die Argenta maakt om hun rente te bepalen. En dat is eigenlijk niet logisch. Ik begrijp de frustratie wel.
-
anonymous9
Re: Dividend Argen-Co 2015
Bijna weer dividend-tijd! Gokjes?
Ik zou hopen op een stabiel dividend, maar ik vrees dat ze het weer wat zullen verlagen 'omdat de marktrente ook laag staat'. Zoals vorig jaar, alles boven de 3,75% zou me blij maken, maar stiekem hoop ik op 3,95-4%
Ik zou hopen op een stabiel dividend, maar ik vrees dat ze het weer wat zullen verlagen 'omdat de marktrente ook laag staat'. Zoals vorig jaar, alles boven de 3,75% zou me blij maken, maar stiekem hoop ik op 3,95-4%
-
anonymous9
3,25%, wow, dik teleurstellend! Zoals gevreesd stemmen ze het dividend af op de marktrente en niet op de onderliggende resultaten...
Wedden mochten de onderliggende resultaten slechter zijn dan de marktrente, dat we dan niets extra zullen krijgen ... omwille van de mindere resultaten (al bulken de reserves uit).
Komt overeen met 16,25 euro per deelbewijs.
En 97,5 euro voor wie het maximum aantal aanhoudt.
En 97,5 euro voor wie het maximum aantal aanhoudt.
Laatst gewijzigd door reteiP op 12 november 2015, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous9
Dit valt me eerlijk gezegd redelijk tegen van Argenta. Ik investeerde in de coöperatieve omdat ik in het bedrijf geloof, en dat ik dan bij verdere positieve evoluties van het bedrijf een leuk rendement zou krijgen (beperkt tot 6% weliswaar). Maar de laatste paar jaar gingen de resultaten in stijgende lijn en het dividend bergaf. Beetje flauw, vind ik eerlijk gezegd.
Als ge zo'n resultaten ziet, dan moet ge bij mij niet afkomen met een 20% dividend cut:
Schitterende resultaten
Nettowinst in BGAAP: 250 miljoen € (+ 59 %), zonder éénmalige winsten 220 miljoen € (+40 %)
Als ge zo'n resultaten ziet, dan moet ge bij mij niet afkomen met een 20% dividend cut:
Schitterende resultaten
Nettowinst in BGAAP: 250 miljoen € (+ 59 %), zonder éénmalige winsten 220 miljoen € (+40 %)
Beetje schandalig idd. Ga morgen eens horen om ze weg te doen. Kan het beter zelf beleggen.
Als ik bekijk wat men tegenwoordig nog kan bekomen 'zonder noemenswaardige risico's', dan ben ik best tevreden met een dividend van 3,25 %.
Bij mij speelt ook de keuze om zoveel mogelijk voor spreiding te zorgen een grote rol, en dan verkies ik om verschillende kleinere bedragen te verdelen tussen "minder of meer risico" en tegen rentes in verhouding tot die risico's.
De dividenden van andere coöperatieve aandelen, zijn doorgaans niet beter dan die van Argenta-, en zakken doen ze allemaal.
Bij mij speelt ook de keuze om zoveel mogelijk voor spreiding te zorgen een grote rol, en dan verkies ik om verschillende kleinere bedragen te verdelen tussen "minder of meer risico" en tegen rentes in verhouding tot die risico's.
De dividenden van andere coöperatieve aandelen, zijn doorgaans niet beter dan die van Argenta-, en zakken doen ze allemaal.
Veel klachten gaan ze natuurlijk niet ontvangen, stel dat je 4,25% zou gewild hebben ipv 3,25%, dat betekent dan maximum een verschil van €30.
Wie gaat daar veel klacht over hebben?
Wie gaat daar veel klacht over hebben?