Dividend cooperatieve aandelen
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Dividend cooperatieve aandelen
Interesse in Wattardenne. Hoe is je ervaring tot hier toe? Je moet er wel 10 jaar blijven lees ik als je de tax shelter gebruikt.Fruzzel schreef: ↑25 juni 2021, 09:04 Gisteren een mail gehad van Luminus Windtogether, dividend van 5% bruto.
De laatste jaren geïnvesteerd in Klimaan en Druifkracht met de taxshelter @ 45%. Normaal dan de eerste jaren geen dividend maar Klimaan keert dit jaar al 3% dividend uit.
Dit jaar Wattardenne gevonden in Wallonie met het taxshelter voordeel, die investeren in waterkracht is eens wat anders dan windmolens of zonnepanelen.
En intussen gemerkt dat ze niet van plan zijn om dividenden uit te keren... Hmmm misschien is Zuidtrant met zijn vriendenaandeel dan wel interessanter.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik blijf wat op mijn honger zitten betreffende dat "rechtstreeks investeren" waar platin het over had.
Weet iemand wat daarmee bedoeld wordt ?
Deze mogelijkheid is er in onze buurlanden.EarthNvstr1 schreef: ↑26 juni 2021, 15:33 Ik blijf wat op mijn honger zitten betreffende dat "rechtstreeks investeren" waar platin het over had.
In België enkel mogelijk bij diegenen die kruimeltjes geven.(max. 6%)
Laat de politieke partijen maar eens opstaan, die dit gaan toelaten.
Zelfs de klimaatpartij vind dit maar niks.
Stel u voor minder belasting en taks inkomsten.
Vol voor het klimaat, maar de burger moest er eens profijt aan doen.
Estate Guru believer.
Communicatie met Wattardenne ging goed, ‘s avonds nog mail gekregen op mijn vraag over de taxshelter. Ze willen misschien geen dividend uitkeren, maar de 45% die ik terugtrek via de belastingen is er ook 4,5% per jaar dan.woodpeckerbird schreef: ↑25 juni 2021, 11:32 Interesse in Wattardenne. Hoe is je ervaring tot hier toe? Je moet er wel 10 jaar blijven lees ik als je de tax shelter gebruikt.
En intussen gemerkt dat ze niet van plan zijn om dividenden uit te keren... Hmmm misschien is Zuidtrant met zijn vriendenaandeel dan wel interessanter.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Fruzzel, 45% is inderdaad niet mis, maar je moet dat bedrag dan wel eerst kunnen aftrekken, want het is geen belastingkrediet. En alles in 1 jaar dan?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Iemand trouwens een idee wat Zuidtrant heeft uitgekeerd van dividenden? Bij hen kun je een vriendenaandeel kopen met een belastingkrediet, geen belastingteruggave.
45%, dat is een stevig voordeelFruzzel schreef: ↑25 juni 2021, 09:04 De laatste jaren geïnvesteerd in Klimaan en Druifkracht met de taxshelter @ 45%. Normaal dan de eerste jaren geen dividend maar Klimaan keert dit jaar al 3% dividend uit.
Dit jaar Wattardenne gevonden in Wallonie met het taxshelter voordeel, die investeren in waterkracht is eens wat anders dan windmolens of zonnepanelen.