Dividend uitkeringen in 2018
TIP
Re: Dividend uitkeringen in 2018
Ik ken weinig voorbeelden eerlijk gezegd. Je zit met 2x beurstaks en transactiekosten en de beurskoers daalt bijna altijd fors minder sterk dan het bruto-dividend. Om dan nog winst te doen, moet je toch al een vrij grote partij aandelen hebben én een portie geluk hebben.
Als die dubbele RV echt zo'n probleem voor je is, kijk je beter naar een turbo. Zeker voor populaire aandelen als Ahold zullen er wel turbos met een kleine hefboom zijn die je kan gebruiken als vehikel om dubbele RV te vermijden.
Als die dubbele RV echt zo'n probleem voor je is, kijk je beter naar een turbo. Zeker voor populaire aandelen als Ahold zullen er wel turbos met een kleine hefboom zijn die je kan gebruiken als vehikel om dubbele RV te vermijden.
INTO wordt ook terug keuzedividend, 3 mei weten we de details.
Keuzedividend in aandelen 30 voor 1
Komt overeen met €94,5 voor een nieuw aandeel, een korting van zo'n 3% op de huidige koers na knip (vandaag ex-dividend).
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Dus aantal aandelen volgens veelvouden van 30 en de rest in cash?
WDP momenteel meer dan 2% in de plus op dag van ex-div. Er zijn mensen die gewacht hebben met instappen/bijkopen tot vandaag vermoed ik zo.
de beurs is nooit voorspelbaar, zelfs niet voor zo een braaf aandeel als WDP
Ecopower 2% zijnde 5€ per aandeel (verslag AV).
Engie (FR) dividend
Ex-Div Date:
22 May 2018
Pay Date:
24 May 2018
Recent Engie (FR) dividend information
The next Engie (FR) dividend went ex yesterday for 35.0¢ and will be paid tomorrow.
Vanaf 21 mei 2018 geniet u nu automatisch van het nieuwe Franse bronheffingstarief van 12,8%. Naast de Franse bronheffing blijft de Belgische roerende voorheffing van 30% verschuldigd op uw dividenden.
Ex-Div Date:
22 May 2018
Pay Date:
24 May 2018
The next Engie (FR) dividend went ex yesterday for 35.0¢ and will be paid tomorrow.
Vanaf 21 mei 2018 geniet u nu automatisch van het nieuwe Franse bronheffingstarief van 12,8%. Naast de Franse bronheffing blijft de Belgische roerende voorheffing van 30% verschuldigd op uw dividenden.
Beauvent 6%
23/05 Solvay 2.22 brut
23/05 Euronav 0.05049 brut
23/05 Euronav 0.05049 brut
Waar is dat ergens te lezen van die franse bronheffing? Welke bron?Nakal schreef: ↑23 mei 2018, 22:59 Engie (FR) dividend
Ex-Div Date:
22 May 2018
Pay Date:
24 May 2018
posting.php?mode=reply&f=9&t=24273 Voorlaatste post betrouwbare bron.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 89220.html
Zat er aan te komen oud.
Sorry.
Grapje.
Ik kreeg de info via mail van mijn broker. Ik ga die mail niet posten.
Edit;
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... che-fiscus 2 maand geleden
Wel nieuw dus is dat het Franse parlement deze maand de verlaging van de Franse bronheffing heeft goedgekeurd van 30% naar 12,8%. Het nieuwe, toch wel gevoelig lagere tarief, geldt bovendien met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2018. De Belgische roerende voorheffing blijft ongewijzigd op 30%
Het innen van Franse dividenden wordt interessanter want netto houdt u voortaan meer over. Uw bank zal echter nog niet meteen het nieuwe tarief van 12,8% toepassen maar wachten totdat de Franse fiscus duidelijkheid schept over de te volgen procedure. Pas dan zal er een correctie worden doorgevoerd.
Bovendien blijft de fiscus weigeren om te veel betaalde belastingen op Franse dividenden terug te betalen aan Belgische belastingplichtigen.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 89220.html
Zat er aan te komen oud.
Sorry.
Grapje.
Ik kreeg de info via mail van mijn broker. Ik ga die mail niet posten.
Edit;
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... che-fiscus 2 maand geleden
Wel nieuw dus is dat het Franse parlement deze maand de verlaging van de Franse bronheffing heeft goedgekeurd van 30% naar 12,8%. Het nieuwe, toch wel gevoelig lagere tarief, geldt bovendien met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2018. De Belgische roerende voorheffing blijft ongewijzigd op 30%
Het innen van Franse dividenden wordt interessanter want netto houdt u voortaan meer over. Uw bank zal echter nog niet meteen het nieuwe tarief van 12,8% toepassen maar wachten totdat de Franse fiscus duidelijkheid schept over de te volgen procedure. Pas dan zal er een correctie worden doorgevoerd.
Bovendien blijft de fiscus weigeren om te veel betaalde belastingen op Franse dividenden terug te betalen aan Belgische belastingplichtigen.
of $0.06. Is tevens het slotdividend over 2017. Het totale dividend over dat boekjaar bedroeg $0.12 of amper €0.10. Een schim van het vroegere dividend en blijkbaar het bodemtarief:
Blijkbaar is de balans niet stevig genoeg en zijn de vooruitzichten pover......Sinds augustus 2017, heeft Euronav haar beleid inzake aandeelhoudersrendement opgewaardeerd en heeft de vennootschap de intentie om jaarlijks een vast minimum dividend uit te keren van minstens 0,12 USD in totaal per aandeel indien (a) er volgens het management en de raad van bestuur, een voldoende sterke balans is en liquide middelen in combinatie met (b) een vooruitzicht op voldoende vaste inkomsten uit lange of middellange termijncontracten.