Dividenden verlagen, maar koers verhogen.
TIP
-
juleskluxi
- Newbie

Dividenden verlagen, maar koers verhogen.
Nu de speculatietax is afgeschaft en de RV naar 30% stijgt, zal het niet lang duren of vele bedrijven zullen hun dividenden laten zakken of afschaffen, doch hun koersen systematisch verhogen. Komt voor de belegger stukken voordeliger uit.
Dan kunnen Kris Peeters en Co opnieuw beginnen rekenen...
Dan kunnen Kris Peeters en Co opnieuw beginnen rekenen...
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Re: Dividenden verlagen, maar koers verhogen.
Hmm i can see where this is going...
Dus concreet verwacht jij een trend van verlaging dividend en met de vrijgekomen cash een opkopen van aandelen met als gevolg koersstijgingen?
Het klinkt allesinds vrij logisch.
Dus concreet verwacht jij een trend van verlaging dividend en met de vrijgekomen cash een opkopen van aandelen met als gevolg koersstijgingen?
Het klinkt allesinds vrij logisch.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
juleskluxi
- Newbie

Indien de regering doorheeft dat die RV-verhoging toch weer niet genoeg opbrengt, dan zullen ze waarschijnlijk de 2 zaken doordrukken : RV nogmaals verhogen (naar 33%) én de speculatietax herinvoeren. Zodat dus de belegger aan handen en voeten gebonden is.
Spaarboeken brengen niets meer op, hetzelfde resultaat willen ze met beleggingen. De vlaming moét en zàl zijn geld afgeven!
Al moet iedereen terug met een knots rondlopen!
Spaarboeken brengen niets meer op, hetzelfde resultaat willen ze met beleggingen. De vlaming moét en zàl zijn geld afgeven!
Al moet iedereen terug met een knots rondlopen!
-
pietpiraat
denk dat U het niveau van dit forum naar een hoger niveau gaat tillen.
weer een topper erbij hier, welkom !
Inderdaad, goed opgemerkt Juleskluxi, alleen denk ik dat er toch een druk gaat zijn om de vergelijking met andere landen te gaan doen.
De belastingdruk is in ons land al bijzonder hoog en dat kan uitzonderlijk hoog worden, in jouw scenario. Ik vraag me af of dit allemaal zomaar kan van Europa en in hoeverre dan men belastingen kan invoeren die het economische klimaat echt gaat beginnen fnuiken.
De belastingdruk is in ons land al bijzonder hoog en dat kan uitzonderlijk hoog worden, in jouw scenario. Ik vraag me af of dit allemaal zomaar kan van Europa en in hoeverre dan men belastingen kan invoeren die het economische klimaat echt gaat beginnen fnuiken.
Europa heeft relatief weinig mogelijkheden om op belastingen te wegen. Er zijn wat instrumenten om oneerlijk lage gunsttarieven aan te pakken (denk aan van die dubieuze constructies rond IP), maar voor te hoge belastingen zijn er geen oplossingen. Belastingen zijn een bevoegdheid die lidstaten voor de volle 100 % nationaal wilden houden. Best jammer eigenlijk, toch zeker in de Eurozone was iets meer harmonisatie welkom geweest imo.
Het zal vanuit België zelf moeten komen vrees ik.
Het zal vanuit België zelf moeten komen vrees ik.
Ik hoop dat dit sarcastisch is?pietpiraat schreef:denk dat U het niveau van dit forum naar een hoger niveau gaat tillen.
Bij elke post van Jules heb ik de indruk dat het een troll is die mensen probeert op te hitsen.
Nu ook weer door te zeggen dat de overheid de speculatietaks terug zou invoeren als ze te weinig geld uit RV halen.
De speculatietaks heeft juist bewezen dat het geld kost i.p.v. opbrengt...
Dat hij zijn populistisch gezeik maar ergens anders plaatst!
klopt inderdaad het is een troll/drol uit Thailand
De kat krabt de trollen van de trap.
Back on topic: ik denk dat hier echt wel iets inzit, al zie ik eerder een potentieel argument voor de invoering van een meerwaardetax, dan voor die rampzalige speculatietax.juleskluxi schreef:Indien de regering doorheeft dat die RV-verhoging toch weer niet genoeg opbrengt, dan zullen ze waarschijnlijk de 2 zaken doordrukken : RV nogmaals verhogen (naar 33%) én de speculatietax herinvoeren. Zodat dus de belegger aan handen en voeten gebonden is.