Dividendvrijstelling in geval van overlijden
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Dividendvrijstelling in geval van overlijden
Mijn vader stierf midden vorig jaar.
Ik heb net zijn voorstel van vereenvoudigde aangifte ontvangen namens de nalatenschap.
Ik moet het corrigeren met de aanvraag voor dividendvrijstelling.
Ik ga dus uit van de dividenden die hij tot de dag van overlijden heeft ontvangen.
Ik heb een aantal vragen:
- moet ik het bedrag van de dividenden aangeven of het bedrag van de roerende voorheffing?
- het waren Total shares, dus moet ik het bedrag invullen NA aftrek van de Franse belasting?
- kan ik gewoon het totaalbedrag van de dividenden tot de dag van zijn overlijden (of van de roerende voorheffing) aangeven of moet ik nog verder pro rata temporis corrigeren vanaf 01.01.2024 tot de dag van zijn overlijden?
- moet ik de bankafschriften bijvoegen of gewoon beschikbaar houden voor het geval de belastingdienst om informatie vraagt?
Dank op voorbaat voor uw mening.
Ik heb net zijn voorstel van vereenvoudigde aangifte ontvangen namens de nalatenschap.
Ik moet het corrigeren met de aanvraag voor dividendvrijstelling.
Ik ga dus uit van de dividenden die hij tot de dag van overlijden heeft ontvangen.
Ik heb een aantal vragen:
- moet ik het bedrag van de dividenden aangeven of het bedrag van de roerende voorheffing?
- het waren Total shares, dus moet ik het bedrag invullen NA aftrek van de Franse belasting?
- kan ik gewoon het totaalbedrag van de dividenden tot de dag van zijn overlijden (of van de roerende voorheffing) aangeven of moet ik nog verder pro rata temporis corrigeren vanaf 01.01.2024 tot de dag van zijn overlijden?
- moet ik de bankafschriften bijvoegen of gewoon beschikbaar houden voor het geval de belastingdienst om informatie vraagt?
Dank op voorbaat voor uw mening.
Re: Dividendvrijstelling in geval van overlijden
Als niet bij Cap gekend zou ik het laten vallen die dividend aangifte.
Wie slaapt niet wakker maken.
Wie slaapt niet wakker maken.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Het bedrag van de afgehouden Belgische RV met een maximum van 249,90 euro mag je aangeven bij code 1437
- Bedrag roerende voorheffing tot max 249,9jeanpierrecs schreef: ↑Gisteren 14:49 Ik heb een aantal vragen:
- Belgische roerende voorheffing dus bronheffing in Frankrijk is van geen tel
- Geen idee
- Niet bijvoegen wel bijhouden
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash