DKV en verplichte domiciliëring?
DKV en verplichte domiciliëring?
Mijn dochter is haar papieren in orde aan het brengen om een individuele DKV hospitalisatieverzekering af te sluiten teneinde de 13 maanden wachttijd te overbruggen tot aan de collectieve DKV verzekering bij haar werkgever.
Zij wil de maandelijkse premie per bestendige opdracht betalen, maar nu blijkt dat ze verplicht wordt te domiciliëren.
Dit om 'de premies mbt het contract te innen en/of bij gebruik van de medi-card, volgende kosten, te recuperen: de vrijstelling, de niet medische kosten en de kosten die uitgesloten zijn van de waarborg, door het debet van het rekeningnr'.
Een vrijstelling is er niet en het is logisch dat je niet-medische kosten zelf betaalt, maar dat de kosten die uitgesloten zijn van de waarborg zomaar zonder discussie door DKV van je rekening kunnen gehaald worden geeft ons een onprettig gevoel.
Kan DKV haar verplichten een domiciliëring te nemen?
Zij wil de maandelijkse premie per bestendige opdracht betalen, maar nu blijkt dat ze verplicht wordt te domiciliëren.
Dit om 'de premies mbt het contract te innen en/of bij gebruik van de medi-card, volgende kosten, te recuperen: de vrijstelling, de niet medische kosten en de kosten die uitgesloten zijn van de waarborg, door het debet van het rekeningnr'.
Een vrijstelling is er niet en het is logisch dat je niet-medische kosten zelf betaalt, maar dat de kosten die uitgesloten zijn van de waarborg zomaar zonder discussie door DKV van je rekening kunnen gehaald worden geeft ons een onprettig gevoel.
Kan DKV haar verplichten een domiciliëring te nemen?
Re: DKV en verplichte domiciliëring?
Ik heb geen domiciliering van dkv, dus verplichten kunnen ze niet volgens mij.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Domiciliëringen kan men niet verplichten, noch mag men wettelijk extra kosten aanrekenen als u een domiciliëring weigert.
Men mag wél kortingen geven indien je opteert om per domiciliëring te betalen of een extra kost vragen indien u bijvoorbeeld een verzekeringspremie maandelijks in plaats van jaarlijks betaald.
Men mag wél kortingen geven indien je opteert om per domiciliëring te betalen of een extra kost vragen indien u bijvoorbeeld een verzekeringspremie maandelijks in plaats van jaarlijks betaald.
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik dacht al dat men domiciliëringen niet kan verplichten, maar nu ben ik tenminste zeker.
Ik dacht al dat men domiciliëringen niet kan verplichten, maar nu ben ik tenminste zeker.
Dan moet je de bal terug spelen.
Ofwel aanvaarden zij u voorwaarden (geen domiciliering) of je gaat op een ander.
Laat ze maar eens kiezen.
Ofwel aanvaarden zij u voorwaarden (geen domiciliering) of je gaat op een ander.
Laat ze maar eens kiezen.
Als je maandelijks betaalt, is domiciliering verplicht. Als je jaarlijks betaalt niet.
Dat ze de niet-medische kosten van je rekening kunnen halen is niet zo erg vindt ik. Aangezien DKV een zeer goede polis heeft, zal dit nooit veel bedragen. Dit is enkel voor telefoonkosten of een krant die je in het ziekenhuis koopt.
Dat ze de niet-medische kosten van je rekening kunnen halen is niet zo erg vindt ik. Aangezien DKV een zeer goede polis heeft, zal dit nooit veel bedragen. Dit is enkel voor telefoonkosten of een krant die je in het ziekenhuis koopt.
Heb met DKV gebeld.
Als je maandelijks betaalt moet je domiciliëren.
Vanaf driemaandelijkse stortingen is domiciliëring niet nodig.
Als je maandelijks betaalt moet je domiciliëren.
Vanaf driemaandelijkse stortingen is domiciliëring niet nodig.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Was wel te verwachten dat ze geen duimbreed zouden wijken. Gewoon driemaandelijks betalen dan zou ik zeggen, indien je écht geen domiciliëring wil.
Als je jaarlijks betaalt is het 3% goedkoper
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Is verwaarloosbaar en beïnvloed mijn keuze nog niet in het minste om mijn betalingswijze te kiezen.nuyttie schreef: Als je jaarlijks betaalt is het 3% goedkoper
Hoewel ik standaard al mijn verzekeringen jaarlijks betaal (gewoon om het administratief overzichtelijk te houden).
- OpelZafira
- Full Member

- Contacteer:
Ik betaal jaarlijks aan DKV en per overschrijving - ik kon wel kiezen voor een domiciliëring.
Betalen om de 3 maanden zonder domiciliëring is OK.nuyttie schreef: Als je maandelijks betaalt, is domiciliering verplicht. Als je jaarlijks betaalt niet.
Bij mij gaat het hem om de kosten die uitgesloten zijn van de waarborg en die kunnen wel de pan uitswingen vb bij verblijf in psychiatrische instellingen.
Verzekeraars doen immers niet aan liefdadigheid en zullen er alles aan doen om zo weinig mogelijk te moeten betalen.
Bij een schuld aan een ziekenhuis kan je dan nog proberen een afbetalingsplan te bedingen, maar bij domiciliëring kan de volledige som zonder pardon door de verzekeraar van je rekening gehaald worden.
Een aantal jaren geleden heb ik zo bijna 3000 Euro uit eigen zak moeten betalen voor verblijf in de psychiatrische afdeling van een ziekenhuis tijdens een depressie.
Mijn toenmalige verzekeraar ING is voor geen Eurocent tussengekomen.
Gelukkig had ik toen geen domiciliëring...
Als er geen geld op je rekening staat, zal de domiciliering niet doorgaan. Als er wel genoeg geld opstaat, wat is het probleem dan ? Moet toch betaald worden.
Psychiatrie is idd tricky voor een tussenkomst. Zal dat eens opzoeken bij DKV en AG. (dat ING dat niet betaalt verwonderd mij allesins niet)
En als er geen tussenkomst is, waarom geef je het dan aan
Psychiatrie is idd tricky voor een tussenkomst. Zal dat eens opzoeken bij DKV en AG. (dat ING dat niet betaalt verwonderd mij allesins niet)
En als er geen tussenkomst is, waarom geef je het dan aan
Klopt, betalen moet je toch. Dus ik snap eigenlijk het probleem niet.nuyttie schreef: Als er geen geld op je rekening staat, zal de domiciliering niet doorgaan. Als er wel genoeg geld opstaat, wat is het probleem dan ? Moet toch betaald worden.
En als er geen tussenkomst is, waarom geef je het dan aan![]()
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Fortis betaalt max 2 jaar voor psychiatrische instellingen en alles wat te maken heeft met depressies, alsof het een hospitalisatie is. :D (moet wel medisch noodzakelijk zijn ...)
DKV uitgesloten :'( : letterlijk uit de algemene voorwaarden onder rubriek uitsluitingen :
"23.7. functionele, subjectieve of psychische stoornissen, waarvan of de
oorzaak en de symptomen niet medisch objectiveerbaar zijn, of de
behandeling of de therapie niet vereist is vanuit een puur medisch
standpunt;
23.8. een verblijf in een kuur-, bad-, gezondheids- en herstellingsoord, alsook
in elke andere dienst of instelling maar met het doel eender welke kuur
te volgen, zelfs indien het verblijf medisch is voorgeschreven;
23.9. een psychotherapeutische en psychosomatische behandeling."
DKV uitgesloten :'( : letterlijk uit de algemene voorwaarden onder rubriek uitsluitingen :
"23.7. functionele, subjectieve of psychische stoornissen, waarvan of de
oorzaak en de symptomen niet medisch objectiveerbaar zijn, of de
behandeling of de therapie niet vereist is vanuit een puur medisch
standpunt;
23.8. een verblijf in een kuur-, bad-, gezondheids- en herstellingsoord, alsook
in elke andere dienst of instelling maar met het doel eender welke kuur
te volgen, zelfs indien het verblijf medisch is voorgeschreven;
23.9. een psychotherapeutische en psychosomatische behandeling."