DKV passeert 2x langs de kassa
DKV passeert 2x langs de kassa
Beste,
Mijn vrouw had een collectieve hospitalisatieverzekering bij DKV. Premie werd betaald door de werkgever. De franchise is giga-hoog.
Ik heb een hospitalisatieverzekering via mijn werkgever bij DKV. Werkgever betaalt. Gezin is mee aangesloten. Nul franchise.
De werkgever van de vrouw was op de hoogte, maar bleef haar premie betalen. Soit, als ze graag gratis geld geven aan DKV...
Edoch... mijn vrouw gaat voor langere duur op tijdskrediet en haar arbeidscontract wordt dus geschorst. Haar werkgever schorst haar verzekering nog steeds niet, maar wij moeten nu de premie betalen.
DKV passeert dus 2x langs de kassa en ik kan er voor opdraaien. Leuk, zo'n werknemers"voordeel".
Weet iemand hier een oplossing voor ?
Mijn vrouw had een collectieve hospitalisatieverzekering bij DKV. Premie werd betaald door de werkgever. De franchise is giga-hoog.
Ik heb een hospitalisatieverzekering via mijn werkgever bij DKV. Werkgever betaalt. Gezin is mee aangesloten. Nul franchise.
De werkgever van de vrouw was op de hoogte, maar bleef haar premie betalen. Soit, als ze graag gratis geld geven aan DKV...
Edoch... mijn vrouw gaat voor langere duur op tijdskrediet en haar arbeidscontract wordt dus geschorst. Haar werkgever schorst haar verzekering nog steeds niet, maar wij moeten nu de premie betalen.
DKV passeert dus 2x langs de kassa en ik kan er voor opdraaien. Leuk, zo'n werknemers"voordeel".
Weet iemand hier een oplossing voor ?
Re: DKV passeert 2x langs de kassa
Ik weet hier niet direct een oplossing voor maar ik weet wel dat bij ons op het werk iedereen verplicht aangesloten moet worden. Het zal misschien daaraan liggen dat je vrouw nog altijd daar aangesloten is en de werkgever de bijdrage betaald. Ik dacht ook dat de werkgever er voordeel bij heeft als zijn werknemers zijn aangesloten, iets met verzekering als ze werkombekwaam is voor lange tijd maar dat ben ik niet zeker.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In ieder geval iemand die in VOLLEDIGE loopbaanondbreking/tijdskrediet gaat daar mag de werkgever stoppen met betalen
Anders is het bv iemand die in halftijdstijdskrediet is daar moet blijkbaar de werkgever voor een GROEPSVEZEKERING ( is wel iets anders natuurlijk ) de volle pot betalen.
Heeft iets te maken met discrininatie of zo , weer iets van Europa
( zou ook kunnen dat sommige werkgevers zo gul zijn dat ze vrijwillig voor de halftijdsestijdkredieters de volle pot van hun aanvullend pensioen blijven betalen )
Anders is het bv iemand die in halftijdstijdskrediet is daar moet blijkbaar de werkgever voor een GROEPSVEZEKERING ( is wel iets anders natuurlijk ) de volle pot betalen.
Heeft iets te maken met discrininatie of zo , weer iets van Europa
( zou ook kunnen dat sommige werkgevers zo gul zijn dat ze vrijwillig voor de halftijdsestijdkredieters de volle pot van hun aanvullend pensioen blijven betalen )
DKV, zustermaatschappij van Ergo.
Zou ik nooit gebruiken.
Misschien "goede dekking" maar pokkeduur.
Zou ik nooit gebruiken.
Misschien "goede dekking" maar pokkeduur.
betaal gewoon de premie niet en als haar tijdskrediet ten einde is , sluit men haar met een n ieuwe wachttijd terug aan,
ze is toch gedekt door jou verzekering
ze is toch gedekt door jou verzekering
Dank je Paul. Dat dacht ik dus ook, maar haar werkgever weigert haar verzekering te schorsen/stoppen/schrappen (hoe je dat ook noemt) en komt vervolgens om de premie zeuren bij ons - in te houden op haar laatste (of eerste) loon.
En nu ?
Daarom schreef ik ook, dat ze dit soort 'voordelen in natura' mogen houden !
En nu ?
Daarom schreef ik ook, dat ze dit soort 'voordelen in natura' mogen houden !
Klopt helemaal, behalve dat de werkgever niet betaalt, want die komt bij ons om de premie.Letsnow schreef:Ik weet hier niet direct een oplossing voor maar ik weet wel dat bij ons op het werk iedereen verplicht aangesloten moet worden. Het zal misschien daaraan liggen dat je vrouw nog altijd daar aangesloten is en de werkgever de bijdrage betaald. Ik dacht ook dat de werkgever er voordeel bij heeft als zijn werknemers zijn aangesloten, iets met verzekering als ze werkombekwaam is voor lange tijd maar dat ben ik niet zeker.
Ik zie niet in hoe de werkgever je kan dwingen die hospitalisatieverzekering te betalen
Blijkbaar stuurt de DVK de factuur naar de werkgever ( terecht ) en niet naar jou
Je kan het eens aan Nathalie in de rubriek "vraag het aan assuralia" eventueel vragen
Blijkbaar stuurt de DVK de factuur naar de werkgever ( terecht ) en niet naar jou
Je kan het eens aan Nathalie in de rubriek "vraag het aan assuralia" eventueel vragen