DKV weer duurder?
Re: DKV weer duurder?
Meer uitleg hierover zie op volgende website : http://www.test-aankoop.be" onclick="window.open(this.href);return false; :
"DKV verhoogt illegaal zijn premie
Sinds januari 2010 heeft verzekeraar DKV zijn premie voor hospitalisatieverzekeringen met de optie eenpersoonskamer opgetrokken met 7,84 %.
Proces tegen DKV
De wet op de verzekeringen staat een verzekeraar toe om zijn premie op te trekken tijdens de looptijd van een contract, maar enkel onder strikte voorwaarden. Hij mag dat alleen als de verhoging de evolutie van de levensduurte volgt, gebaseerd is op de medische index of toegestaan is door de CBFA (Commissie voor het Bank-, Financie- en Assurantiewezen). De tariefverhoging van DKV valt echter in geen enkele van deze drie categorieën.
Daarom hebben wij een proces aangespannen tegen DKV. De pleidooien zijn gepland voor begin oktober voor de handelsrechtbank van Brussel.
We hebben de rechter gevraagd de premie terug te brengen naar het niveau van 2009 en het teveel terug te storten aan klanten die de verhoogde premie hebben betaald.
. . . / . . . "
Sinds januari 2010 heeft verzekeraar DKV zijn premie voor hospitalisatieverzekeringen met de optie eenpersoonskamer opgetrokken met 7,84 %.
Proces tegen DKV
De wet op de verzekeringen staat een verzekeraar toe om zijn premie op te trekken tijdens de looptijd van een contract, maar enkel onder strikte voorwaarden. Hij mag dat alleen als de verhoging de evolutie van de levensduurte volgt, gebaseerd is op de medische index of toegestaan is door de CBFA (Commissie voor het Bank-, Financie- en Assurantiewezen). De tariefverhoging van DKV valt echter in geen enkele van deze drie categorieën.
Daarom hebben wij een proces aangespannen tegen DKV. De pleidooien zijn gepland voor begin oktober voor de handelsrechtbank van Brussel.
We hebben de rechter gevraagd de premie terug te brengen naar het niveau van 2009 en het teveel terug te storten aan klanten die de verhoogde premie hebben betaald.
. . . / . . . "
Je wordt geflikt door deze maatschappij net zoals bij hun zustermaatschappij Hamburger Mannekesheimer. Veel beloven nog meer betalen.
Hoewel ik geen klant ben bij Test-Aankoop, ga ik maandag toch hun aangetekende brief verzenden naar DKV.
We zien wel wat er uit de bus komt. Ik ga vermoedelijk toch overstappen naar de mutualiteit. Ik kan DKV niet blijven betalen. 260 euro is té veel.
Hoewel ik er voor de rest geen klagen over heb. Ik heb het maar 1 keer moeten gebruiken de afgelopen jaren, maar werd toen perfect afgehandeld.
We zien wel wat er uit de bus komt. Ik ga vermoedelijk toch overstappen naar de mutualiteit. Ik kan DKV niet blijven betalen. 260 euro is té veel.
Hoewel ik er voor de rest geen klagen over heb. Ik heb het maar 1 keer moeten gebruiken de afgelopen jaren, maar werd toen perfect afgehandeld.
-
- VIP member
- Contacteer:
@hansv: hoeveel bedraagt uw vrijstelling?
Geen vrijstelling hier.
-
- VIP member
- Contacteer:
hansv schreef:Geen vrijstelling hier.
Verhoog uw vrijstelling naar bv 250 euro en uw maandelijkse te betalen premie zal al heel wat lager liggen. En als je dan toch ooit eens iets ernstigs zou tegenkomen (en daarvoor hebben we een hospi-verzekering, voor de ERGE, VRESELIJKE gevallen), dan ga je enorm blij zijn dat je bij DKV gebleven bent en niet bent overgeschakeld naar bv de CM.
Dat je de eerste 250 uit eigen zak moet betalen, dat valt (imo) nog mee dan, van 250 euro ben je niet geruïneerd.
Is die 260€ de premie op jaarbasis bij DKV of is dit het verschil tussen DKV en de mutualiteit?hansv schreef:Hoewel ik geen klant ben bij Test-Aankoop, ga ik maandag toch hun aangetekende brief verzenden naar DKV.
Je moet het premieverschil tussen beide bezien.Dat is de effectieve opleg.
Ik betaal 260€ per jaar bijdkv (21.6 per maand).Davy V schreef: Is die 260€ de premie op jaarbasis bij DKV of is dit het verschil tussen DKV en de mutualiteit?
Je moet het premieverschil tussen beide bezien.Dat is de effectieve opleg.
Valt me wel op dat ik geen euro/prijzen kan zien op hun site ivm die vrijstelling.
Als we met zen alle hier thuis overstappen naar de mutualiteit zou het 70 euro voor mijn vriendin zijn en een 40 euro voor mij per jaar
(deze bedragen zijn uit mijn hoofd en kunnen dus verkeerd zijn!!)
-
- VIP member
- Contacteer:
Neen, maar bij sommige makelaars kan je het via hun site wel consulteren.hansv schreef:Valt me wel op dat ik geen euro/prijzen kan zien op hun site ivm die vrijstelling.
Bv hier:
http://www.alphaverzekeringen.be/Catego ... 9b70c6.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Je zegt dat je nu een goeie 21 euro/maand betaalt zonder vrijstelling, dan denk ik dat je met een vrijstelling van 250 euro naar ongeveer 16 euro/maand zou zakken.
ik kreeg ook die brief, moet nu 647€ op een jaar betalen voor man, vrouw en 4 kinderen met een franchise van 1000€/pers. /jaar.
ik was kwaad en heb een fax gestuurd om dat op te zeggen. betaal al 15jaar en nog nooit nodig gehad. mijn vrouw de vier bevallingen en dat is't. Nu zeggen zij dat ze die fax niet gekregen hebben en ik kan niet bewijzen dat ik dat toen gefaxt heb. dus zou ik die premie nog moeten betalen. 2 jaar geleden vroeg ik een prijs verandering met die franchise en dat heeft meer dan een jaar geduurt vooralleer dat in orde was en moest ik dus vorig jaar 2rekeningen ineens betalen alhoewel ik een jaar niet bij hen doordringen. Nu ben ik niet van plan om nog 1 cent aan hen te betalen. Maar het contract loopt zogezegt verder.
heeft iemand ervaring met het niet betalen ven de premie? proberen ze het via incasso bureau's? of... ?
ik was kwaad en heb een fax gestuurd om dat op te zeggen. betaal al 15jaar en nog nooit nodig gehad. mijn vrouw de vier bevallingen en dat is't. Nu zeggen zij dat ze die fax niet gekregen hebben en ik kan niet bewijzen dat ik dat toen gefaxt heb. dus zou ik die premie nog moeten betalen. 2 jaar geleden vroeg ik een prijs verandering met die franchise en dat heeft meer dan een jaar geduurt vooralleer dat in orde was en moest ik dus vorig jaar 2rekeningen ineens betalen alhoewel ik een jaar niet bij hen doordringen. Nu ben ik niet van plan om nog 1 cent aan hen te betalen. Maar het contract loopt zogezegt verder.
heeft iemand ervaring met het niet betalen ven de premie? proberen ze het via incasso bureau's? of... ?
1000 Euro franchise??????
NB. uit de fax van waarop je het hebt doorgestuurd kun je toch de bewegingen uitprinten???

NB. uit de fax van waarop je het hebt doorgestuurd kun je toch de bewegingen uitprinten???
dvk is eigenlijk wel heel arrongant. Een tijd geleden schreven ze dat ze niet onder de indruk waren van de uitspraak van Didier Reynders.
Ben eens benieuwd of ze nu nog zoveel praat gaan hebben.
Het verwonderd mij dat testaankoop nog niet gereageerd heeft.
Ben eens benieuwd of ze nu nog zoveel praat gaan hebben.
Het verwonderd mij dat testaankoop nog niet gereageerd heeft.
Test-Aankoop is dit reeds lang op de voet aan het volgen.paul schreef: Het verwonderd mij dat testaankoop nog niet gereageerd heeft.
Zie ook mijn bericht van 9 mei :
De volledige tekst van TA staat momenteel niet meer op de home-pagina van hun website, maar onder "verzekeringen":louise schreef:Meer uitleg hierover zie op volgende website : http://www.test-aankoop.be" onclick="window.open(this.href);return false; :
Proces tegen DKV
. . . / . . . "
http://www.test-aankoop.be/verzekeringe ... 648693.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals gewoonlijk zal TA hier méér over publiceren, zodra ze concrete feiten kennen.
Ik betaal nu voor mijn DKV hospitalisatieverzekering ong. 1400 euro per jaar.
Toen ik gestart ben ermee, 9 jaar geleden was dit 700 euro...
Nooit problemen mee gehad, en ze gelukkig nog maar 2 maal moeten gebruiken, alles tot de laatste centiem werd betaald, ik kreeg nooit een extra rekening te betalen. Wel vrij duur.... eigenlijk onbetaalbaar.
Toen ik gestart ben ermee, 9 jaar geleden was dit 700 euro...
Nooit problemen mee gehad, en ze gelukkig nog maar 2 maal moeten gebruiken, alles tot de laatste centiem werd betaald, ik kreeg nooit een extra rekening te betalen. Wel vrij duur.... eigenlijk onbetaalbaar.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Das inderdaad pokkeduur.
Maar ik zou, zolang ik het probleemloos kan betalen, deze verzekering houden.
De enige mogelijkheid om een veel goedkopere verzekering te hebben met voldoende dekking is om over te stappen naar het Onafhankelijk Ziekenfonds en Hospitalia+ te onderschrijven.
Natuurlijk ga je wel uitsluitingen hebben op ziekten en/of aandoeningen uit het verleden.
Test aankoop prijst deze verzekering aan als een van de betere maar persoonlijk zou ik, door ervaringen van een vroegere collega, Hospitalia+ nooit onderschrijven.
Mijn ervaringen met DKV stroken met de uwe, geen zever als ze moeten betalen. Daar heb je ze tenslotte voor.
Maar ik zou, zolang ik het probleemloos kan betalen, deze verzekering houden.
De enige mogelijkheid om een veel goedkopere verzekering te hebben met voldoende dekking is om over te stappen naar het Onafhankelijk Ziekenfonds en Hospitalia+ te onderschrijven.
Natuurlijk ga je wel uitsluitingen hebben op ziekten en/of aandoeningen uit het verleden.
Test aankoop prijst deze verzekering aan als een van de betere maar persoonlijk zou ik, door ervaringen van een vroegere collega, Hospitalia+ nooit onderschrijven.
Mijn ervaringen met DKV stroken met de uwe, geen zever als ze moeten betalen. Daar heb je ze tenslotte voor.