Dossierkosten bij gedeeltelijke terugbetaling?
TIP
Dossierkosten bij gedeeltelijke terugbetaling?
Hallo,
Bij een gedeeltelijke terugbetaling van een hypothecair krediet zonder inkorting van de looptijd, dus enkel maandelijks minder afbetalen.
Rekenen de meeste banken hier dossierkosten voor aan? Wederbeleggingsvergoeding uiteraard wel maar ook dossierkosten?
Bij een gedeeltelijke terugbetaling van een hypothecair krediet zonder inkorting van de looptijd, dus enkel maandelijks minder afbetalen.
Rekenen de meeste banken hier dossierkosten voor aan? Wederbeleggingsvergoeding uiteraard wel maar ook dossierkosten?
Re: Dossierkosten bij gedeeltelijke terugbetaling?
Ik denk zelfs dat dat wettelijk gezien niet mag.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kantoorhouder van mijn plaatselijke bank stelde dat dit 250 euro kost aan dossierkosten...(Argenta)
Heb ook mijn twijfels...Iemand ervaring mee?
"Art. 12, § 1, vijfde lid van de wet van 4 augustus 1992 op het hypothecair krediet bepaalt dat de wederbeleggingsvergoeding die is verschuldigd door de schuldenaar die een dergelijk krediet vervroegd terugbetaalt, niet meer mag bedragen dan drie maanden interest."
bron: http://elfri.be/rechtspraak/maximale-we ... vergoeding
Extra dossierkost is dus onwettig?
Ik kan hierin verkeerd zijn hoor.
bron: http://elfri.be/rechtspraak/maximale-we ... vergoeding
Extra dossierkost is dus onwettig?
Ik kan hierin verkeerd zijn hoor.

Ik zou kontakt opnemen met het hoofdkantoor.Vraagje schreef:Kantoorhouder van mijn plaatselijke bank stelde dat dit 250 euro kost aan dossierkosten...(Argenta)
Bij argenta zijn het zelfstandige,en ieder kantoor heeft zo een beetje zijn eigen regels.
Er is geen "dossier", dus ook geen dossierkosten. Vervroegd afbetalen (gedeeltelijk of zelfs geheel) kan je bij KBC gewoon aan het loket.
normaal geen dossierkosten (tenzij uw rente gewijzigd is)