DPRX
TIP
Re: DPRX
Zodus een aankoper van Arcelor Mittal is niet verstandig bezig, een aankoper van Biotech is niet verstandig bezig, aankopers van 90% van de bedrijven op de wereldmarkt (wegens te lage cash generatie) zijn niet verstandig bezig. Enkel jouw strategie is verstandig?gpv1 schreef: Als je een bedrijf kan kopen voor bv. €600 miljoen dat jaarlijks €60 miljoen cash genereert, waarom zou je dat afwijzen en kiezen om €600 miljoen te betalen voor een bedrijf dat verlieslatend is en dat over drie of vijf jaar misschien, mogelijks, eventueel, in het beste geval €60 miljoen zou kunnen genereren ? Je mag me gek verklaren maar ik vind dat géén verstandige beslissing.
Ik hou ook van bedrijven met een goeie vrije cashflow, maar dat is naar mijn mening zeker niet de énige manier om succes te boeken op de beurs. Verstandig of onverstandig heeft er niets mee te maken, gewoon puur individuele voorkeur.
Maarten,
Je mag zo veel biotech en andere zeepbellen aankopen als je maar wil, ik hou u zeker niet tegen. Ik wou alleen maar opmerken dat ik het niet verstandig vind en ik heb mijn mening ook onderbouwd, maar blijkbaar wordt dit als bedreigend bevonden. Zoals ik al verschillende keren gezegd heb is mijn methode niet perfect en zijn er verschillende manieren te vinden om op een enigszins verstandige manier de beurs te kloppen.
Je mag zo veel biotech en andere zeepbellen aankopen als je maar wil, ik hou u zeker niet tegen. Ik wou alleen maar opmerken dat ik het niet verstandig vind en ik heb mijn mening ook onderbouwd, maar blijkbaar wordt dit als bedreigend bevonden. Zoals ik al verschillende keren gezegd heb is mijn methode niet perfect en zijn er verschillende manieren te vinden om op een enigszins verstandige manier de beurs te kloppen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
12% hoger momenteel.insider schreef:Je mag mij gerust ook zot verklaren maar ik heb nog wat DPRX bijgekocht....
Over timing gesproken ...
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
En een half uur later blijft er nog 0,45% winst over die 12%. Erg spijtig toch.
Maargoed, we mogen ervan uitgaan dat we vandaag winst zullen halen. De negatieve trend lijkt doorbroken, dat is positief.
Maargoed, we mogen ervan uitgaan dat we vandaag winst zullen halen. De negatieve trend lijkt doorbroken, dat is positief.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Dat is wel een helemaal andere insteek dan uw stelling "Verstandige beleggers kopen geen biotech." Ik denk dat je de meeste hier nog al op je hals haalt door onbeargumenteerd zo'n stelling neer te zetten.gpv1 schreef:... ik het niet verstandig vind ...
Je mening uiten doe je vb met " ik vind dat ..." en "ik zou het ... doen'', etc. Niet door je mening als feit neer te zetten zoals "biotech kopen is dom".
Zoals ik al eerder zei, iedere belegger heeft zijn strategie, en er zijn wel meer dan 1 goede strategie. Ik heb veel respect voor de manier waarop jij belegt (ik volg je sinds januari), maar ik vind ik ook dat je in dit topic nogal met een grote air aan komt zetten dat jou strategie superieur is en de enige goede manier is om te beleggen. Ik zou me ook aangevallen voelen als ik biotech in port had.
Laatst gewijzigd door Szpilman op 25 augustus 2015, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gpv die zeepbellen bestaan idd maar als je goed de trends volgt qua biotech en uw DD goed verricht dan is het risico klein. Antibiotica onderzoek bv wordt door overheden gestimuleerd met geld en oa verlenging van het patentrecht. Deze bedrijven zoals DPRX en TTPH en PRTK en CEMP en CTIX staan heel dicht bij de FDA ruling. De intermediaire resultaten van hun tests wijzen op een zeer goed resultaat bij de proefpersonen. Dit laat de kans op slagen heel groot worden. Zo een soort van concrete info laat mij beslissen om al dan niet in te stappen. Uw benadering - met alle respect hiervoor- laat zulke beslissingen moeilijk toe. U benadert de zaak té pragmatisch en zal daardoor nooit deze soort van aandelen durven kopen. Om dit soort van beleggingen onverstandig te noemen is volgens mij niet echt verstandig.
Laatst gewijzigd door insider op 25 augustus 2015, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Daar heb je helemaal gelijk in, en het is een kritiek die je tot velen kan richten. De wereld zou er een pak beter uitzien als iedereen zijn mening zou uiten door te beginnen met "Ik vind dat..." of "Ik denk dat..." etc, en ik kan iedereen aanraden om het te doen want het kan wonderen verrichten. I probeer er ook zo veel mogelijk op te letten dat ik mij voorzichtig uitdruk. In die posting nu eens niet... omdat ik het zo verleidelijk vond mijn mening als een absolute waarheid neer te zetten... is een typisch menselijk maar onverstandig trekje.Szpilman schreef: Dat is wel een helemaal andere insteek dan uw stelling "Verstandige beleggers kopen geen biotech." Ik denk dat je de meeste hier nog al op je hals haalt door onbeargumenteerd zo'n stelling neer te zetten.
Je mening uiten doe je vb met " ik vind dat ..." en "ik zou het ... doen'', etc. Niet door je mening als feit neer te zetten zoals "biotech kopen is dom".
Goh, nogmaals, vanzelfsprekend zijn de strategieën die ik hier op het forum post niet de enige goede (?) manieren. Maar ik vind nu eenmaal wel dat de ene strategie beter, verstandiger en veiliger is dan de andere; ik denk dat veel actieve beleggers dat van hun eigen methode vinden. Ikzelf zou het interessant vinden als er kritiek op mijn suggesties zou komen, want dat betekent dat men mij niet blindelings zou volgen, dat men dingen in vraag durft te stellen, wat tot discussie kan leiden, waaruit ik misschien iets kan leren, of waardoor ik de zaken op een andere manier kan bekijken, of zo. Ik raad elke belegger aan om kritisch te zijn tegenover eender welke andere belegger en om zijn eigen weg te gaan.Szpilman schreef: Zoals ik al eerder zei, iedere belegger heeft zijn strategie, en er zijn wel meer dan 1 goede strategie. Ik heb veel respect voor de manier waarop jij belegt (ik volg je sinds januari), maar ik vind ik ook dat je in dit topic nogal met een grote air aan komt zetten dat jou strategie superieur is en de enige goede manier is om te beleggen. Ik zou me ook aangevallen voelen als ik biotech in port had.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Jullie beleggingsmethodes liggen gewoon lijnrecht tegenover elkaar. Daar waar gpv alles gaat berekenen en tot op de cent een faire waarde voor een aandeel gaat bepalen, zal insider eerder zijn gevoel / ervaring rond biotech volgen. Beide methodes hebben zichzelf al succesvol bewezen. Ik kan me er in vinden dat biotech voor gpv veel risicovoller zal zijn dan zijn aandelen. Vandaar waarschijnlijk de uitspraak. Maar iedereen belegt op zijn / haar manier. Er zijn weinig mensen die een methode hebben en vaak gewoon blindelings een boekje ofzo volgen, dus ik heb net veel respect voor de zeldzame mensen zoals jullie die een doordachte methode hebben.
Ik dacht hierop te reageren maar het is onnodig aangezien de post hieronder van Szpilman exact verwoordt wat ik wilde zeggen.gpv1 schreef:Maarten,
Szpilman schreef: Dat is wel een helemaal andere insteek dan uw stelling "Verstandige beleggers kopen geen biotech." Ik denk dat je de meeste hier nog al op je hals haalt door onbeargumenteerd zo'n stelling neer te zetten.
Zoals ik al eerder zei, iedere belegger heeft zijn strategie, en er zijn wel meer dan 1 goede strategie. Ik heb veel respect voor de manier waarop jij belegt (ik volg je sinds januari), maar ik vind ik ook dat je in dit topic nogal met een grote air aan komt zetten dat jou strategie superieur is en de enige goede manier is om te beleggen. Ik zou me ook aangevallen voelen als ik biotech in port had.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Tijd om afscheid te nemen van Dprx, nu het nog kan?
Nu het nog kan ?? Wat bedoelt u hiermee ?bartgo schreef:Tijd om afscheid te nemen van Dprx, nu het nog kan?
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Misschien kan het nog net bij opening beurs. Nadien wellicht zakken door de situatie op andere beurzen?
DPRX deed gisteren ook niet echt wat beurzen algemeen deden. Biotech index ging gisteren 3% onderuit. Zou je dan nu verkopen met doel later (goedkoper) weer in te stappen? Of winst nemen en wegwezen?
Over het algemeen vind ik de handel in DPRX wel laag om ermee te speculeren, vaak is er na goed nieuws een korte stijging, maar is er daarna ook een (grote) daling te zien op erg klein volume. Gisteren gebeurde het omgekeerde, zonder nieuws (of mss dat ik iets heb gemist) en klein volume (helft van 3 maandelijks gemiddelde), ineens +12%. Begrijpen wie begrijpen kan, maar insider zal wel blij zijn.
Over het algemeen vind ik de handel in DPRX wel laag om ermee te speculeren, vaak is er na goed nieuws een korte stijging, maar is er daarna ook een (grote) daling te zien op erg klein volume. Gisteren gebeurde het omgekeerde, zonder nieuws (of mss dat ik iets heb gemist) en klein volume (helft van 3 maandelijks gemiddelde), ineens +12%. Begrijpen wie begrijpen kan, maar insider zal wel blij zijn.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
eerder winst nemen en wegwezen, ik zit erin sinds december 2014 voor 11,3 dollar. Heb het gevoel dat de markten nu te onstabiel zijn om in biotech te zitten klooien, maar ik kan verkeerd zijn. Wat denkt insider?
Insider zit in Palma en daarna reist hij door naar Portugal! Van hieruit zou ik zeggen dat DPRX in goede doen is en er geen reden is om ons zorgen te maken. Ik hou alles !
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.