DPRX
TIP
Re: DPRX
Dat is dus wat ik ook bedoel. Volgens mij wordt biotech, deels terecht, door veel mensen gezien als speculatie(ver) omdat je als "normale" mens maar tot een bepaald niveau kan oordelen of je het aandeel al dan niet moet kopen. Het management kan heel communicatief zijn, de testen uit het verleden uitermate positief, maar tenzij je een chemicus van zeer hoog niveau bent kan je in mijn ogen heel moeilijk gaan oordelen over het product dat ontwikkeld wordt. Ik zie dan inderdaad helemaal niet in waarom er een koersdoel op zo'n aandeel geplakt kan worden, want eigenlijk valt of staat alles afhankelijk van het onderliggende medicijn dat er ontwikkeld wordt.Szpilman schreef:Wat voor credibiliteit heeft een koersdoel uberhaupt bij een onbewezen biotech-aandeel? Op bijna elk smallcap biotech bedrijf zie je een koersdoel staan van een veelvoud, de realiteit wijst echter iets anders uit.
Van mij part mogen ze die koersdoelen (van alle aandelen) schrappen, dit heeft vooral invloed op korte termijn en maakt een aandeel enkel wat volatieler, op lange termijn wordt een bedrijf toch beoordeeld op zijn prestaties en resultaten, wat het koersdoel ook moge zijn.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
idd het medicijn bepaalt uiteindelijk alles maar .... de koersschommelingen kunnen heel groot zijn ondertussen: bv als er bepaalde analysten (die wél credibiliteit bezitten) rapporteren over het aandeel. Zoals vandaag. Op een gegeven moment viel er 16% winst te noteren : sommige traders verkopen dan al eens ...
Je hoeft niet altijd te wachten op de finale alvorens winst te nemen.
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Dat klopt inderdaad. Maar zoals we met DPRX zeker al hebben kunnen ondervinden gaan stijgingen zonder "echt" nieuws vaak ook gepaard met zeer sterke dalingen achteraf.insider schreef:idd het medicijn bepaalt uiteindelijk alles maar .... de koersschommelingen kunnen heel groot zijn ondertussen: bv als er bepaalde analysten (die wél credibiliteit bezitten) rapporteren over het aandeel. Zoals vandaag. Op een gegeven moment viel er 16% winst te noteren : sommige traders verkopen dan al eens ...Je hoeft niet altijd te wachten op de finale alvorens winst te nemen.
Ik ben in ieder geval benieuwd wat DPRX rond 21:30 uur gaat doen. Ik heb al vaak gemerkt dat het aandeel dan plots de andere kant uitslaat... Heel vaak rond hetzelfde tijdstip, ergens tussen 20:30 en 21:30. Heb jij daar een verklaring voor ?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
in een negatieve (biotech) markt zoals nu is dat idd het geval. Het wordt pas écht gevaarlijk als je in een normale markttoestand zit en ... het volume significant is.
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
neen maar ik kan mij inbeelden dat bepaalde traders dan het zekere voor het onzekere nemen ...Ik ben in ieder geval benieuwd wat DPRX rond 21:30 uur gaat doen. Ik heb al vaak gemerkt dat het aandeel dan plots de andere kant uitslaat... Heel vaak rond hetzelfde tijdstip, ergens tussen 20:30 en 21:30. Heb jij daar een verklaring voor ?
Ik ervaar dat een groot deel van mijn biotech aandelen (ik heb geen DPRX). Jaren geleden bewogen biotech aandelen gewoonlijk een paar percenten per dag maximum (tenzij bij nieuws natuurlijk). Nu zijn dagelijkse biotech-schommelingen van 5 a 6% standaard, zonder dat er nieuws is.derocker schreef: Dat klopt inderdaad. Maar zoals we met DPRX zeker al hebben kunnen ondervinden gaan stijgingen zonder "echt" nieuws vaak ook gepaard met zeer sterke dalingen achteraf.
Enige verklaring daarvoor ? Meer speculanten misschien ?Maarten schreef:Ik ervaar dat een groot deel van mijn biotech aandelen (ik heb geen DPRX). Jaren geleden bewogen biotech aandelen gewoonlijk een paar percenten per dag maximum (tenzij bij nieuws natuurlijk). Nu zijn dagelijkse biotech-schommelingen van 5 a 6% standaard, zonder dat er nieuws is.derocker schreef: Dat klopt inderdaad. Maar zoals we met DPRX zeker al hebben kunnen ondervinden gaan stijgingen zonder "echt" nieuws vaak ook gepaard met zeer sterke dalingen achteraf.
DPRX gisteren weer hetzelfde. Gans de dag ongeveer 3-4% winst, 5 minuten voor sluiting zakt de winst met 3% op een minuut tijd. Lijkt om de 2-3 dagen te gebeuren dat er in het uur voor sluiting een sterke verandering in de koers komt. Begint mij toch wat te storen eigenlijk.
Ik heb niet echt een directe verklaring voor de hogere volatiliteit. Enerzijds een hoopvolle, veelbelovende sector, anderzijds zal er ooit wel eens paal en perk gesteld worden aan de woekerwinsten aan de farma, wat zich ook zal vertalen in de grootte van de overnamebedragen in de biotech. Het lijkt dat vele beleggers iedere dag van kamp switchen.
Iets zegt me dat het niet aan jou is besteed om in biotech te beleggen als je bij de minste volatiliteit je al ongemakkelijk voelt.derocker schreef:DPRX gisteren weer hetzelfde. Gans de dag ongeveer 3-4% winst, 5 minuten voor sluiting zakt de winst met 3% op een minuut tijd. Lijkt om de 2-3 dagen te gebeuren dat er in het uur voor sluiting een sterke verandering in de koers komt. Begint mij toch wat te storen eigenlijk.
Dat een biotech-aandeel 5-6% variëert gedurende de dag, lijkt me nog redelijk normaal. Zelfs sommige multinationals varieren zoveel bij bekendmaking van nieuws, het is niet ongewoon op de beurs. Niets om je druk over te maken.
.Iets zegt me dat het niet aan jou is besteed om in biotech te beleggen als je bij de minste volatiliteit je al ongemakkelijk voelt.
Dat een biotech-aandeel 5-6% variëert gedurende de dag, lijkt me nog redelijk normaal. Zelfs sommige multinationals varieren zoveel bij bekendmaking van nieuws, het is niet ongewoon op de beurs. Niets om je druk over te maken
+1
Ik lig er niet van wakker. Ik vind het gewoon erg opvallend dat koersdalingen (of, zoals ik al eerder zei, ook stijgingen) bijna altijd op ongeveer hetzelfde ogenblik gebeuren, wat in mijn ogen niet normaal is. Ook niet voor biotech.Szpilman schreef:Iets zegt me dat het niet aan jou is besteed om in biotech te beleggen als je bij de minste volatiliteit je al ongemakkelijk voelt.derocker schreef:DPRX gisteren weer hetzelfde. Gans de dag ongeveer 3-4% winst, 5 minuten voor sluiting zakt de winst met 3% op een minuut tijd. Lijkt om de 2-3 dagen te gebeuren dat er in het uur voor sluiting een sterke verandering in de koers komt. Begint mij toch wat te storen eigenlijk.
Dat een biotech-aandeel 5-6% variëert gedurende de dag, lijkt me nog redelijk normaal. Zelfs sommige multinationals varieren zoveel bij bekendmaking van nieuws, het is niet ongewoon op de beurs. Niets om je druk over te maken.
http://www.lulegacy.com/2015/10/16/dipe ... rx/639151/" onclick="window.open(this.href);return false;
Intraday swings zijn er met alle aandelen. Met biotech uiteraard veel meer. Neem de intraday grafieken van DPRX van het afgelope jaar erbij. Heel vaak zie je dat ergens tussen half 9 en 10 's avonds (onze tijd) er een plotse verandering in de koers komt. Niet altijd omlaag, soms ook plots een sterke klim. Maar toch, het valt op dat het vaak rond dezelfde tijd gebeurt. Maargoed, ik discussier er verder niet overSzpilman schreef:Ik denk dat je spoken ziet, als je het niet vertrouwt, stap er dan uit. De intraday swings zijn nu eenmaal hoog door de spread en de eerder lage liquiditeit.
Insider, wat vind jij van de dingen die in dit artikel gezegd worden ? Het is natuurlijk leuk dat analisten positief zijn over het aandeel, maar men praat vooral over cijfers die behaald worden en in de toekomst misschien behaald zullen worden. Dat is bij biotech toch veel minder van belang ? Zolang Locilex positieve testen blijft voorleggen interesseert het mij niet of DPRX nu winst of verlies maakt. Momenteel is hun doel niet om goede cijfers te halen, ze hebben nu eenmaal veel geld nodig voor onderzoek / ontwikkeling rond Locilex. De analisten zouden toch veel meer aandacht moeten besteden aan de testen die er al gedaan zijn over Locilex, dan aan cijfers die (in mijn ogen) zeer weinig zeggen.insider schreef:http://www.lulegacy.com/2015/10/16/dipe ... rx/639151/
Analisten zijn geen dokters noch wetenschappers dus kunnen bijna niet anders dan.... Over de cijfers spreken want v h medicijn zelf...weten ze niks!
Laatst gewijzigd door insider op 18 oktober 2015, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.