droog toilet
Re: droog toilet
urineren doe je best in een emmer met deksel. Plaats er verschillende op strategische plekken in huis. De hoofdbestanddelen van urine zijn, buiten water, : ureum en stikstof, en een beetje fosfor. Alledrie onontbeerlijk voor elke groene plant. Giet je emmers dagelijks rond de wortels van je kleinfruit, of in een gieter over je gazon. NOOIT meer meststoffen kopen. (in de late middeleeuwen kreeg het gepeupel geld om bij de kasteelheer zijn behoeften te komen doen.)
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Je kan altijd een gedeelte afdekken met bladeren. Bovendien vriest het niet meer in de winter, tenminste als je gelooft in de opwarming van de aarde.ludo schreef: ↑5 november 2018, 00:34Spitten in de winter met bevroren grond??? Wil ik iemand zien doen.Spruitekop schreef: ↑4 november 2018, 23:31 Permanent een beetje spitten en dan een krantenpapier in uw toilet leggen, dan kan je dat achteraf samen vouwen en in uw spitvoor gooien. Telkens je naar toilet geweest bent spit je een beetje zodat alles bedekt is.
Je kan ook de nachtemmer weer invoeren.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Voor een bedrag tussen 20 en 30 euro, koop je een papierversnipperaar. De reclameblaadjes in je bus zijn RUIMSCHOOTS voldoende om een droog toilet voor 4 personen te voorzien. Dus dat is gratis. Alle reclameinkten zijn tegenwoordig op ecologische basis, dus die vergaan in de tuin samen met de rest.
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
Ben aan het twijfelen of ik dit zou catalogeren onder de noemer extreme gierigheid of het kampioenschap geitenwollensokkenbreien...
catalogeer het maar onder gezond boerenverstand
Seg, wat een interessante en smakelijke talk hier !

- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Moet gij misschien niet kakken Evita, of hou jij jouw kak op? 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Zijn gasten waren net met zijn maaltijd (rauwe groenten, pissebloemen) bezig. Smakelijk !Infy schreef: ↑5 november 2018, 12:25 urineren doe je best in een emmer met deksel. Plaats er verschillende op strategische plekken in huis. De hoofdbestanddelen van urine zijn, buiten water, : ureum en stikstof, en een beetje fosfor. Alledrie onontbeerlijk voor elke groene plant. Giet je emmers dagelijks rond de wortels van je kleinfruit, of in een gieter over je gazon. NOOIT meer meststoffen kopen. (in de late middeleeuwen kreeg het gepeupel geld om bij de kasteelheer zijn behoeften te komen doen.)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 5 november 2018, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ureum en stikstof zijn hetzelfde. Enfin, ureum is een stikstofbron. Urine is geen volwaardige vervanger van meststof; het is wel rijk aan stikstof en fosfor maar is arm aan kalium en micro-nutriënten.Infy schreef: ↑5 november 2018, 12:25 urineren doe je best in een emmer met deksel. Plaats er verschillende op strategische plekken in huis. De hoofdbestanddelen van urine zijn, buiten water, : ureum en stikstof, en een beetje fosfor. Alledrie onontbeerlijk voor elke groene plant. Giet je emmers dagelijks rond de wortels van je kleinfruit, of in een gieter over je gazon. NOOIT meer meststoffen kopen. (in de late middeleeuwen kreeg het gepeupel geld om bij de kasteelheer zijn behoeften te komen doen.)
In de middeleeuwen was vooral 'nachtaarde' (uitwerpselen dus) gegeerd. Tot in de vroege twintigste eeuw werden zelfs speciale treinen ingelegd om menselijke uitwerpselen van stad naar platteland te vervoeren. Eenmaal er alternatieven waren werd dat verboden wegens het risico op overdracht van ziektes.
Dankzij anaerobe vergisters kunnen menselijke uitwerpselen nu weer veilig worden gebruikt als meststof, wat hier en daar ook gebeurt met afval van anaerobe vergisters.
Dat laatste is trouwens een belangrijk argument tegen droge toiletten. Doordat gescheiden rioleringen couranter worden en waterzuiveringstechnologie verbetert, kunnen steeds meer waterzuiveringsinstallaties nutriënten uit afvalwater halen. Ook het afvalwater zelf wordt steeds meer hergebruikt door landbouw en industrie. Daarmee is het milieuvoordeel van een droog toilet wel erg klein aan het worden, en de nadelen zijn toch wel significant.
Dat er nadelen zijn aan een droog toilet, zeker, maar je moet een droog toilet zien als een noodoplossing, in geval van nog verdere uitdroging van de aarde ingevolge de opwarming. Immers, wat ben je met al die hoogwaardige installaties voor waterzuivering, en gescheiden rioolsystemen, ALS ER BIJNA GEEN WATER IS
Zelfs nu, november, is er watertekort, de meeste waterputten staan nog steeds droog, of slechts een beetje gevuld. Steek eens een spade in de grond in je tuin : op 10cm diepte is de grond nog steeds kurkdroog! En dat zal slechts verergeren de komende jaren. Een droog toilet zal dan een MUST worden voor iedereen!
Ik heb de indruk dat de TS verdeler is van droge toiletten ... het begon met de vraag of er mensen waren die ervaring hadden met dergelijke toiletten en sindsdien wordt door de TS op ieder mogelijk tegenargument ingegaan ...
Ook best grappig dat we op 'strategische plaatsen' in huis best een gesloten pot zetten als we de neiging tot plassen hebben ... lijkt me leuk ten huize van de TS ... en daarna wordt diezelfde urine gebruikt om je gazon te besproeien ... nogmaals : lijkt me leuk daar ten huize ... de buren zullen het wellicht iets minder leuk vinden ...
Ook best grappig dat we op 'strategische plaatsen' in huis best een gesloten pot zetten als we de neiging tot plassen hebben ... lijkt me leuk ten huize van de TS ... en daarna wordt diezelfde urine gebruikt om je gazon te besproeien ... nogmaals : lijkt me leuk daar ten huize ... de buren zullen het wellicht iets minder leuk vinden ...
De mijne is nog net niet droog, maar ik ben wel vrij zuinig met water (druppelirrigatie in moestuin en rest van tuin wordt eigenlijk niet bewaterd).Infy schreef: ↑5 november 2018, 13:45 Dat er nadelen zijn aan een droog toilet, zeker, maar je moet een droog toilet zien als een noodoplossing, in geval van nog verdere uitdroging van de aarde ingevolge de opwarming. Immers, wat ben je met al die hoogwaardige installaties voor waterzuivering, en gescheiden rioolsystemen, ALS ER BIJNA GEEN WATER ISZelfs nu, november, is er watertekort, de meeste waterputten staan nog steeds droog, of slechts een beetje gevuld. Steek eens een spade in de grond in je tuin : op 10cm diepte is de grond nog steeds kurkdroog! En dat zal slechts verergeren de komende jaren. Een droog toilet zal dan een MUST worden voor iedereen!
En voor het overige: wat is het verschil tussen volgende scenario's?
a) Ik spoel mijn toilet door; het water stroomt naar een waterzuiveringsinstallatie, die het water zuivert tot een aanvaardbaar niveau en vervolgens ter beschikking stelt van landbouw en industrie.
b) Ik gebruik een droog toilet; ik spoel niets door, maar dat wordt gecompenseerd door hoger verbruik van grond- en oppervlaktewater bij industrie en landbouw.
Ik ben volledig akkoord dat water efficiënter moet gebruikt worden, in een zo veel mogelijk gesloten kringloop. Een droog toilet lijkt me gewoon niet de meest haalbare optie om die doelstelling te behalen, behalve dan misschien in het beperkt aantal woningen dat niet op het riolennet is aangesloten (kleinschalige waterzuiveringsopties met optimale water- en nutriëntenrecuperatie zijn niet haalbaar momenteel).
T'is een hobby,.... strontscheppen. Ik doe het ook soms (met dichtgeknepen neus), als ik de kattenbak van mijn ouders moet gaan leegmaken wanneer die op reis zijn.
En achter elke deur een emmer in geval van dat het water te hoog staat. Want pissen in het doge toilet mag niet. Leuk, leuk leuk!
Misschien kan ik het droog toilet van anderen nog gebruiken. Dan kunnen zij mij stront opscheppen en zo draag ik toch nog bij aan de waterbesparing.... Iemand kandidaat? Gelieve mij te berichten.
PS: Ik houd me ondertussen nog wel even in. Het scheppen wordt er alleen maar leuker op.
En achter elke deur een emmer in geval van dat het water te hoog staat. Want pissen in het doge toilet mag niet. Leuk, leuk leuk!
Misschien kan ik het droog toilet van anderen nog gebruiken. Dan kunnen zij mij stront opscheppen en zo draag ik toch nog bij aan de waterbesparing.... Iemand kandidaat? Gelieve mij te berichten.
PS: Ik houd me ondertussen nog wel even in. Het scheppen wordt er alleen maar leuker op.
Met ieder nieuw bericht in dit draadje lacht de trol zich een breuk.

Een kameraad van mij die bij gelegenheid ook wel eens gierig durft te zijn heeft zijn regentank onder de tuin aangesloten op het toilet. Hij is er de hele zomer mee toegekomen en zijn tank is al 20 jaar in dienst zonder ooit leeg te zijn geweest.
Hij is deze zomer er wel zo zuinig mee geweest dat hij zijn toilet altijd maar half of nog minder doorspoelde... maar is op die manier in de kosten gevallen.
Zijn ondergrondse regentank is beginnen gisten / rotten / heeft last gekregen van algengroei. Er kwam groen stinkend water uit zegt hij.. De omgekeerde wereld misschien ? Precies geboortekak, maar dan muffer
Hij heeft een firma laten komen om de boel te reinigen.
Geen idee of je daar een doosje bruistabletten kan ingooien met hetzelfde resultaat.
Dafal*** Forte of zoiets. Of misschien werkt voor zoiets de Perfusalgan ook beter
Allee komaan... die was gratis voor de trol dan maar

Hij is deze zomer er wel zo zuinig mee geweest dat hij zijn toilet altijd maar half of nog minder doorspoelde... maar is op die manier in de kosten gevallen.
Zijn ondergrondse regentank is beginnen gisten / rotten / heeft last gekregen van algengroei. Er kwam groen stinkend water uit zegt hij.. De omgekeerde wereld misschien ? Precies geboortekak, maar dan muffer
Hij heeft een firma laten komen om de boel te reinigen.
Geen idee of je daar een doosje bruistabletten kan ingooien met hetzelfde resultaat.
Dafal*** Forte of zoiets. Of misschien werkt voor zoiets de Perfusalgan ook beter
Allee komaan... die was gratis voor de trol dan maar