Duits vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Duits vastgoed
beste,
ik ben eens wat informatie gaan zoeken over Duits vastgoed (opbrengsteigendom).
Ik heb reeds een aantal firma's over de vloer gehad (Momo Estates, Rendimmo,...). Hun verhaal oogt mooi en aantrekkelijk. De aankoopkostprijs ligt eerder aan de lage kant (oke het zijn oude en kleinere appartementen), huur ligt rond de 400€. Je moet enkel rekening nog houden met de Duitse belasting, dus er gaat nog zo'n 10% vanaf. Voor de rest heb je een huurgarantie contract waarbij je dus geen extra kosten hebt (de eerste 4 jaar en mogelijk te verlengen).
Zijn er hier mensen die vastgoed hebben in Duitsland via zo een firma? pro's contra's zijn welkom ...
ik ben eens wat informatie gaan zoeken over Duits vastgoed (opbrengsteigendom).
Ik heb reeds een aantal firma's over de vloer gehad (Momo Estates, Rendimmo,...). Hun verhaal oogt mooi en aantrekkelijk. De aankoopkostprijs ligt eerder aan de lage kant (oke het zijn oude en kleinere appartementen), huur ligt rond de 400€. Je moet enkel rekening nog houden met de Duitse belasting, dus er gaat nog zo'n 10% vanaf. Voor de rest heb je een huurgarantie contract waarbij je dus geen extra kosten hebt (de eerste 4 jaar en mogelijk te verlengen).
Zijn er hier mensen die vastgoed hebben in Duitsland via zo een firma? pro's contra's zijn welkom ...
Re: Duits vastgoed
Je wordt in België ook belast op inkomsten uit onroerende goederen in het buitenland. Meer zelfs je wordt belast op de fictieve inkomsten uit deze onroerende goederen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Toevallig heb ik vorige dinsdag op een lezing iemand ontmoet die verschillende appartementen in Duitsland verhuurt, maar hij wil er van af. Want het is niets dan miserie.
In tegenstelling tot hier hebben de huurders alle rechten. Zo kunnen ze om de paar jaar een volledig nieuwe keuken of badkamer vragen (die ze zelf kunnen kiezen !), willen ze bij het minste dat er onmiddellijk iemand komt kijken, enz.
De opbrengsten zijn er zeer beperkt in vergelijking met hier.
Meer details ken ik niet, en de kans dat ik die persoon nog eens tegenkom is zeer klein.
In tegenstelling tot hier hebben de huurders alle rechten. Zo kunnen ze om de paar jaar een volledig nieuwe keuken of badkamer vragen (die ze zelf kunnen kiezen !), willen ze bij het minste dat er onmiddellijk iemand komt kijken, enz.
Meer details ken ik niet, en de kans dat ik die persoon nog eens tegenkom is zeer klein.
-
- Newbie
- Contacteer:
In België hebben huurders toch ook alle rechten?
En met dit concept kom je niet rechtstreeks ik contact met de huurder.
En die appartement zijn niet voorzien van een keuken, moet de huurder zelf voorzien...
Dus ik weet niet op welke manier die man verhuurd?
En met dit concept kom je niet rechtstreeks ik contact met de huurder.
En die appartement zijn niet voorzien van een keuken, moet de huurder zelf voorzien...
Dus ik weet niet op welke manier die man verhuurd?
Ik heb er ook al minder positieve ervaringen over vernomen.annetje schreef: ↑13 september 2019, 14:03 Toevallig heb ik vorige dinsdag op een lezing iemand ontmoet die verschillende appartementen in Duitsland verhuurt, maar hij wil er van af. Want het is niets dan miserie.
U moet honderd-dubbel opletten, en alvast een schatting laten maken door een onafhankelijk expert.
Er zijn oplichters actief op deze markt.
Alvast alles van Creahaus/Creadomus/Duitse Vastgoedcentrale mijden als de pest .
150 Vlaamse gedupeerden zijn recent samen een rechtszaak gestart omdat ze via Creadomus "schroot-vastgoed" hebben gekocht. Het echte aantal gedupeerden moet nog veel hoger liggen.
De gedupeerden klagen Creadomus aan voor 'ongerechtvaardigde verrijking'.
"Schrottimmobilie" is een begrip in Duitsland, en is een oplichterspraktijk waarbij in de jaren 90 onwetende Westduitsers verleid werden om tegen extreem overgewaarde prijzen waardeloos Oostduits vastgoed aan te kopen.
Vandaag is deze oplichterspraktijk nog actief waarbij nu onwetende Vlamingen en Nederlanders verleid worden
om tegen véél te dure prijzen Duits vastgoed aan te kopen.
zie artikel
"150 Vlamingen naar rechtbank voor bedrog met Duits 'schrootimmo'"
Gazet van Antwerpen* - 17 Mei 2019
PM mij en ik kan je de volledige tekste bezorgen
Een appartement voor 40.000EUR verhuurd voor 300EUR.
Echter kocht je in een oud ongerenoveerd sociaal woonblok waarin wanbetalers en junkies waren ondergebracht. Je appartment van 40.000EUR was in realiteit amper 10.000EUR waard, en huurinkomsten waren 70EUR/maand. En na de aankoop beginnen de herstellingfacturen in de bus te vallen.
Dus enkel investeren in Duitsland als je zelf eerst gaat inspecteren én een schatting laat maken door een onafhankelijk expert.
Er zijn oplichters actief op deze markt.
Alvast alles van Creahaus/Creadomus/Duitse Vastgoedcentrale mijden als de pest .
150 Vlaamse gedupeerden zijn recent samen een rechtszaak gestart omdat ze via Creadomus "schroot-vastgoed" hebben gekocht. Het echte aantal gedupeerden moet nog veel hoger liggen.
De gedupeerden klagen Creadomus aan voor 'ongerechtvaardigde verrijking'.
"Schrottimmobilie" is een begrip in Duitsland, en is een oplichterspraktijk waarbij in de jaren 90 onwetende Westduitsers verleid werden om tegen extreem overgewaarde prijzen waardeloos Oostduits vastgoed aan te kopen.
Vandaag is deze oplichterspraktijk nog actief waarbij nu onwetende Vlamingen en Nederlanders verleid worden
om tegen véél te dure prijzen Duits vastgoed aan te kopen.
zie artikel
"150 Vlamingen naar rechtbank voor bedrog met Duits 'schrootimmo'"
Gazet van Antwerpen* - 17 Mei 2019
PM mij en ik kan je de volledige tekste bezorgen
Het verhaal van Creahaus/Creadomus oogde even aantrekkelijk,Hun verhaal oogt mooi en aantrekkelijk.
De aankoopkostprijs ligt eerder aan de lage kant (oke het zijn oude en kleinere appartementen),
huur ligt rond de 400€.
Je moet enkel rekening nog houden met de Duitse belasting, dus er gaat nog zo'n 10% vanaf.
Voor de rest heb je een huurgarantie contract waarbij je dus geen extra kosten hebt (de eerste 4 jaar en mogelijk te verlengen).
Een appartement voor 40.000EUR verhuurd voor 300EUR.
Echter kocht je in een oud ongerenoveerd sociaal woonblok waarin wanbetalers en junkies waren ondergebracht. Je appartment van 40.000EUR was in realiteit amper 10.000EUR waard, en huurinkomsten waren 70EUR/maand. En na de aankoop beginnen de herstellingfacturen in de bus te vallen.
Dus enkel investeren in Duitsland als je zelf eerst gaat inspecteren én een schatting laat maken door een onafhankelijk expert.
"Zonder risico". Zonder risico bestaat niet. Misschien weinig risico? Het risico is dat Duits vastgoed in waarde naar beneden gaat.
Duitsland is een groot land en er zijn daar steden waar de werkgelegenheid letterlijk afhankelijk is van één grote multinational.
Duitsland is een groot land en er zijn daar steden waar de werkgelegenheid letterlijk afhankelijk is van één grote multinational.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Toch ook een reukje aan die 2 recensies hierboven.
De username doet al vermoeden dat ze 'familie' zijn. Daarbovenop hebben ze blijkbaar speciaal een account op dezelfde dag aangemaakt op elk 1 bericht van dankbaarheid te kunnen posten.
De username doet al vermoeden dat ze 'familie' zijn. Daarbovenop hebben ze blijkbaar speciaal een account op dezelfde dag aangemaakt op elk 1 bericht van dankbaarheid te kunnen posten.