Duurtijd overschrijving
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd overschrijving
Awel...leg mij dan eens uit...vrijdagmorgen is er een overschrijving gebeurd van pnb naar kbc met internetbanking...we zijn nu dinsdagochtend en er staat nog niets op kbc...
🗣
Geen enkel systeem is feilloos of werkt zonder uitzonderingen perfect.
Dinsdag 01,00 AM is voor de bank nog altijd de dinsdag niet begonnen.
Het komt er wel aan. Busje komt zo..
De flitsoverschrijvingen zijn maar voor na november.
Niemand weet welke banken gaan toetreden op welk monent, tenzij de intimi van dit systeem. Niemand weet of voortaan iedere overschrijving een flitsoverschrijving gaaat worden. Het kan nog altijd een betalende dienst zijn.
Ondertussen zie ik wel dat enkele banken hun voorwaarden hebben aangepast door de nakende veranderingen.
Geen idee op welk tijdstip BNP jouw overschrijving heeft verwerkt op vrijdag. Geen idee of het dezelfde dag nog vertrokken is. Ik heb ook al ondervonden dat bv een overschrijving van KBC naar Belfius niet al te snel gaat. Daar moet je op dit moment nog mee leven gewoon. Dringende overschrijvingen bestaan al maar die zijn meestal betalend.
Gisteren nog een dringende overschrijving ontvangen, gedaan op maandag bij BNP tijdstip onbekend, ontvangen op maandag rond !6.00 uur bij Belfius.
Dinsdag 01,00 AM is voor de bank nog altijd de dinsdag niet begonnen.
Het komt er wel aan. Busje komt zo..
De flitsoverschrijvingen zijn maar voor na november.
Niemand weet welke banken gaan toetreden op welk monent, tenzij de intimi van dit systeem. Niemand weet of voortaan iedere overschrijving een flitsoverschrijving gaaat worden. Het kan nog altijd een betalende dienst zijn.
Ondertussen zie ik wel dat enkele banken hun voorwaarden hebben aangepast door de nakende veranderingen.
Geen idee op welk tijdstip BNP jouw overschrijving heeft verwerkt op vrijdag. Geen idee of het dezelfde dag nog vertrokken is. Ik heb ook al ondervonden dat bv een overschrijving van KBC naar Belfius niet al te snel gaat. Daar moet je op dit moment nog mee leven gewoon. Dringende overschrijvingen bestaan al maar die zijn meestal betalend.
Gisteren nog een dringende overschrijving ontvangen, gedaan op maandag bij BNP tijdstip onbekend, ontvangen op maandag rond !6.00 uur bij Belfius.
Nog eens een test van overschrijvingen. Ik post dit wanneer de opdrachten zijn gegeven en bewerk deze post verder met updates.
Batch vanaf Europabank:
dinsdag 2/10/2018 10u53
Keytrade: Ok, dag erna 9u10
Argenta: Ok dag erna 9u05
ING: Ok dag erna 9u20
KBC: NOT OK check 9u15, NOT OK check 9u23
HelloBank (BNP ParibasFortis): OK, dag erna 9u12
Batch vanaf Hellobank:
dinsdag 2/10/2018 10u55 tot 11u10
Argenta: OK dag erna 9u05
Europabank: OK, dag erna 9u14
Hmm. Lol is er al af. Toch veel werk. Ik ga het hier bij laten. Wel nog de updates geven wanneer de betalingen aankomen.
Update 02/10/2018 +/- 20u35: bij alle banken gaan zien - er is nog niets opgedoken. Jammer maar geen verassing.
Update 03/10/2018 09u05 - betalingen aangekomen bij alle banken behalve KBC. Tijdstip is wanneer ik ben gaan zien of het geboekt was. Wanneer het effectief is aangekomen dat weet ik niet.
Batch vanaf Europabank:
dinsdag 2/10/2018 10u53
Argenta: Ok dag erna 9u05
HelloBank (BNP ParibasFortis): OK, dag erna 9u12
Batch vanaf Hellobank:
dinsdag 2/10/2018 10u55 tot 11u10
Argenta: OK dag erna 9u05
Europabank: OK, dag erna 9u14
Hmm. Lol is er al af. Toch veel werk. Ik ga het hier bij laten. Wel nog de updates geven wanneer de betalingen aankomen.
Update 02/10/2018 +/- 20u35: bij alle banken gaan zien - er is nog niets opgedoken. Jammer maar geen verassing.
Update 03/10/2018 09u05 - betalingen aangekomen bij alle banken behalve KBC. Tijdstip is wanneer ik ben gaan zien of het geboekt was. Wanneer het effectief is aangekomen dat weet ik niet.
Laatst gewijzigd door Giskart op 3 oktober 2018, 09:22, 4 keer totaal gewijzigd.
Welk nu of zin heeft het om dit uit te testen. Vandaag gaat het vlug, en volgende week zit er vertraging op.
Ik kijk wel uit naar de test van bij europabank van Giskart. Eens zien of dat toevallig aan het licht brengt wie er het betalingsverkeer van die bank doet.
Ludo, .... eerder omgekeerd .. Vandaag gaat het vlug ... over een aantal weken zal het nog veel vlugger gaan he.
We weten dat jij daar stress van krijgt, van vergelijkingen als deze. Alles gaat voorbij he man.
Ludo, .... eerder omgekeerd .. Vandaag gaat het vlug ... over een aantal weken zal het nog veel vlugger gaan he.
We weten dat jij daar stress van krijgt, van vergelijkingen als deze. Alles gaat voorbij he man.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik denk dat het de mensen zijn die snel snel op iets zitten te wachten zoals " is mijn overschrijving die ik gisteren gedaan heb nog niet op mijn rekening " die stress ervaren. Voor iets dat jezelf niet in de hand hebt, kan je toch niets forceren.
Ik heb helemaal geen stress hoor,. Is het vandaag niet dan misschien morgen.
Maar kan wel snappen dat het voor sommige vervelend is .
Ik heb helemaal geen stress hoor,. Is het vandaag niet dan misschien morgen.
Maar kan wel snappen dat het voor sommige vervelend is .
Ik hoop professioneel gezien dat die SEPA-direct betalingen snel effectief algemeen universeel gaat werken. Ik werk in een callcenter en krijg heel vaak oproepen van mensen die bellen om te zeggen dat ze de betaling gedaan hebben en dan bevestiging vragen dat alles in orde is. Een betaling die ze pas hebben gedaan. Dat kunnen we niet zelf controleren. Daar moeten we een dossierbehandelaar voor contacteren. En die mogen we voor zoiets niet gaan storen. Die moeten gewoon afwachten. Er is ook geen reden voor eigenlijk behalve psychologische redenen. Als men het juiste bedrag op het juiste rekeningnummer met de juiste mededeling betaalde is er geen reden om te veronderstellen dat er iets mis is. Dat is iets wat de bellers niet graag horen.
Of , en daar heb ik meer begrip voor, ze verwachten een uitkering omstreeks een bepaalde datum en dan bellen ze om te klagen dat die betaling nog niet is opgedoken op hun rekening. Vanaf een paar dagen voor die datum tot een aantal dagen, soms wel vier-vijf dagen, na die datum. In zo'n situatie kunnen we niet de boekhouding gaan lastigvallen. De mensen moeten gewoon wachten tot het overduidelijk abnormaal is dat men de betaling nog niet heeft ontvangen.
Als de situatie is; betalingsopdracht is gegeven = de betaling is geboekt bij de tegenpartij ..
... dan gaat dat het leven voor iedereen veel gemakkelijker maken. En dan hopen dat de interne software snel genoeg is om die ontvangen betaling effectief weer te geven in de gebruikte software.
Als ik een uitgaande betalingsdatum heb in de interne software dan is dat eigenlijk niet betalingsdatum. Maar wel de datum dat toestemming is gegeven om die transactie in de batchfile op te nemen voor een uitgaande overschrijving. Zo'n batch kan soms falen. Dat krijgt de front-office dan maar pas te horen dagen later dat de uitbetalingen niet zijn gedaan.
Of , en daar heb ik meer begrip voor, ze verwachten een uitkering omstreeks een bepaalde datum en dan bellen ze om te klagen dat die betaling nog niet is opgedoken op hun rekening. Vanaf een paar dagen voor die datum tot een aantal dagen, soms wel vier-vijf dagen, na die datum. In zo'n situatie kunnen we niet de boekhouding gaan lastigvallen. De mensen moeten gewoon wachten tot het overduidelijk abnormaal is dat men de betaling nog niet heeft ontvangen.
Als de situatie is; betalingsopdracht is gegeven = de betaling is geboekt bij de tegenpartij ..
... dan gaat dat het leven voor iedereen veel gemakkelijker maken. En dan hopen dat de interne software snel genoeg is om die ontvangen betaling effectief weer te geven in de gebruikte software.
Als ik een uitgaande betalingsdatum heb in de interne software dan is dat eigenlijk niet betalingsdatum. Maar wel de datum dat toestemming is gegeven om die transactie in de batchfile op te nemen voor een uitgaande overschrijving. Zo'n batch kan soms falen. Dat krijgt de front-office dan maar pas te horen dagen later dat de uitbetalingen niet zijn gedaan.
Nooit problemen met laattijdige overschrijvingen gehad. Zou het kunnen dat sommige personen laat overschrijven ?
Als stipte betaler heb je bij de meeste maatschappijen ook wat krediet. Als je bv je telefoonrekening al jaren op tijd betaalt en je moet nu een faktuur betalen op 1 oktober, dan staat de lijn nog niet geknipt op 10 oktober.
Als je daarentegen altijd net te laat betaalt kan het wel eens gebeuren dat je lijn al op de knip gaat vanaf 3 of 5 oktober.
Ik betaal altijd vanaf het moment dat ik een rekening ontvang. Nooit problemen. Ik moet ook nooit bellen met een call center om toch maar te vragen of het nog goed komt of niet, of ik betalingsuitstel kan krijgen of niet, of ik een betalingsbelofte mag doen of niet.
M.i. gewoon problemen die mensen zichzelf aandoen. En dan maar klagen dat hun lijn te snel geknipt wordt.
Als je daarentegen altijd net te laat betaalt kan het wel eens gebeuren dat je lijn al op de knip gaat vanaf 3 of 5 oktober.
Ik betaal altijd vanaf het moment dat ik een rekening ontvang. Nooit problemen. Ik moet ook nooit bellen met een call center om toch maar te vragen of het nog goed komt of niet, of ik betalingsuitstel kan krijgen of niet, of ik een betalingsbelofte mag doen of niet.
M.i. gewoon problemen die mensen zichzelf aandoen. En dan maar klagen dat hun lijn te snel geknipt wordt.
Versta niet dat er mensen zijn die zich druk maken of hun overschrijving nu vandaag dan wel mogen is uitgevoerd. Dien ze op tijd in bij je bank of geef ze tijdig door via thuisbankieren en je bent er van af. Als je je daarover begint druk te maken is het niet verwonderlijk dat er zoveel stresskippen rondlopen.
Aanvulling test overschrijvingen: blijkbaar kan ik de post niet meer bewerken
KBC: ok, dag erna 11u. Betaling ontvangen van Europabank en HelloBank.
Vaststelling;
Overschrijvingen gedaan rond 11u komen aan de dag erna in de voormiddag. KBC wat later dan de rest. De dag zelf zit er voorlopig niet in.
KBC: ok, dag erna 11u. Betaling ontvangen van Europabank en HelloBank.
Vaststelling;
Overschrijvingen gedaan rond 11u komen aan de dag erna in de voormiddag. KBC wat later dan de rest. De dag zelf zit er voorlopig niet in.
Het is moeilijk om begrip te hebben voor mensen die anders handelen binnen uw eigen referentiekader. Begrip in de betekenis van begrijpen, kunnen volgen waarom mensen doen wat ze doen. Niet in de verwijtende betekenis.poulidor schreef: ↑3 oktober 2018, 10:58 Versta niet dat er mensen zijn die zich druk maken of hun overschrijving nu vandaag dan wel mogen is uitgevoerd. Dien ze op tijd in bij je bank of geef ze tijdig door via thuisbankieren en je bent er van af. Als je je daarover begint druk te maken is het niet verwonderlijk dat er zoveel stresskippen rondlopen.
Mensen die bellen waar hun uitbetaling blijft zijn meestal mensen die die betaling echt nodig hebben omdat ze geen enkele reserve hebben. Die blut zijn. Dat is voor mij heel moeilijk om te begrijpen. Ik zou knippen in mij uitgaven tot ik iets van buffer heb, hoe bescheiden dan ook om dan een buffer op te bouwen.
Mensen die een jaarlijkse structurele rekening krijgen en die niet kunnen betalen en dan een afbetalingsplan vragen. Een afbetalingsplan is een gunst en voor onverwachte rekeningen. Niet voor structurele. Dat moet je voorzien in uw huishoudelijke begroting. Als je dat niet kan betalen dan moet je die uitgave afstoten omdat het iets wat je u niet kunt veroorloven.
Mensen die 4 gewone brieven krijgen om te vragen om te betalen. 1 aangetekende met een waarschuwing dat ze nu echt moeten betalen voor een bepaalde datum of een afbetalingsplan vragen of er komt een boete bij en het gaat naar de deurwaarder. En dan pas bellen als het dossier al bij de deurwaarder zit en het eigenlijk te laat is en het initiële bedrag veel hoger is geworden.
Mensen die een aanvraag doen voor een uitkering en het formulier fout invullen. Twee brieven krijgen met de vraag om bijkomende informatie. Daar niet op reageren en dan klagen omdat ze hun uitkering nog niet ontvangen hebben.
Flitsbetalingen uitgesteld tot 2019. Zie artikel op spaargids.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... n-aan.html
Bpost bank of AXA zie ik niet in het lijstje staan van banken die het gaan aanbieden.
Iedereen die klant is bij een bank uit het lijstje kan een flitsoverschrijving ontvangen.
Of je er zelf een kan maken hangt van je bank af of van het pakket diensten dat je gekozen hebt.
Lijst banken :
Argenta,
Bank de Kremer,
Bank J. Van Breda & C°,
Bank Nagelmackers,
Belfius Bank,
BNP Paribas Fortis,
CBC Banque, KBC Bank, KBC Brussels
CPH Banque, Crelan,
Europabank,
Fintro,
Hello bank!,
ING België,
VDK bank.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... n-aan.html
Bpost bank of AXA zie ik niet in het lijstje staan van banken die het gaan aanbieden.
Iedereen die klant is bij een bank uit het lijstje kan een flitsoverschrijving ontvangen.
Of je er zelf een kan maken hangt van je bank af of van het pakket diensten dat je gekozen hebt.
Lijst banken :
Argenta,
Bank de Kremer,
Bank J. Van Breda & C°,
Bank Nagelmackers,
Belfius Bank,
BNP Paribas Fortis,
CBC Banque, KBC Bank, KBC Brussels
CPH Banque, Crelan,
Europabank,
Fintro,
Hello bank!,
ING België,
VDK bank.
-
Bettybest1
- Newbie

- Contacteer:
Beste vrijdag om 12:06 werd er een overschrijving gemaakt van bpost naar ing ik heb nu nog niks ontvangen . Is dit normaal