Duurzame fondsen
TIP
Duurzame fondsen
http://www.tijd.be/markten_live/nieuws_ ... 9-3457.art
Duurzaam beleggen zou booming business zijn. Steeds meer grote beleggers trekken de kaart van duurzaamheid en vermogensbeheerders spelen daarop in.
Wie van jullie houdt hier serieus rekening mee in zijn portefeuille?
Duurzaam beleggen zou booming business zijn. Steeds meer grote beleggers trekken de kaart van duurzaamheid en vermogensbeheerders spelen daarop in.
Wie van jullie houdt hier serieus rekening mee in zijn portefeuille?
Re: Duurzame fondsen
argenta fund responsibel growth staat op mijn watchlist
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Is dit geen dakfonds, Jupi?
geen dakfonds, grootste twee aandelen volgens Morningstar zijn ASML en Novo Nordisk.
Mooi rendement op laatste 5 jaar.
Mooi rendement op laatste 5 jaar.
Lijkt me dan een goed alternatief om te sparen voor de kinderen. Zo'n duurzame fondsen zouden zich op termijn toch sterk moeten ontplooien.
Waar kun je dit aankopen?
Waar kun je dit aankopen?
duurzaam, groen, etisch, ... allemaal etiketten die men op een verpakking plakt om goedgelovigen te doen kopen. Denk je nu echt dat een bedrijf dat goed presteert en eventueel duurzaam,..,... is aan de aandacht van andere fondsen of beleggers zal ontsnappen? Kijk eerst en vooral of het fonds en vooral dan de onderliggende aandelen bij je beleggers profiel passen.
Ik zie niet in waarom duurzame fondsen op termijn beter zouden presteren dan andere. Als het voor je kinderen is neem dan een goed gespreid wereldwijd fonds met veel aandelenposities zoals bijvoorbeeld BlackRock Global Allocation Fund.
Een booming business voor fondsbeheerders is daarom nog geen garantie op een betere belegging. Eigenlijk is het gewoon weer een rage zoals biologische groenten, voor de telers is het een lucratieve zaak, voor de consument kost het een pak meer voor objectief gezien dezelfde kwaliteit.bertVW schreef: Duurzaam beleggen zou booming business zijn. Steeds meer grote beleggers trekken de kaart van duurzaamheid en vermogensbeheerders spelen daarop in.
De meeste bedrijven proberen tegenwoordig ethisch te werken, met aandacht voor het welzijn van hun werknemers, het milieu en de maatschappij. De publieke opinie laat niet meer toe dat bedrijven winst maken en tegelijk hun werknemers uitbuiten of het milieu vervuilen.
-
pisa
@yaris,
Naar buiten uit klopt het wat je schrijft.
Binnenskamers is het bij bedrijven uit - jawel - de Westerse wereld, nog nooit zo erg geweest van uitbuiten en vervuilen.
Men draait de mensen gewoon een rad voor de ogen.
Naar buiten uit klopt het wat je schrijft.
Binnenskamers is het bij bedrijven uit - jawel - de Westerse wereld, nog nooit zo erg geweest van uitbuiten en vervuilen.
Men draait de mensen gewoon een rad voor de ogen.
Ik probeer wel enigzins rekening te houden met duurzaamheid; enerzijds vanwege ethische redenen, maar anderzijds denk ik ook dat bedrijven die duurzaam werken betere langetermijnperspectieven hebben. (het woord zegt het al!)
In De Tijd stond recentelijk een artikel met de kop 'Alle fondsen worden duurzaam'. Het wordt mainstream en veel grote beleggers doen hier aan mee.
Succesvolle voorbeelden die genoemd werden : Colruyt en Umicore.
In De Tijd stond recentelijk een artikel met de kop 'Alle fondsen worden duurzaam'. Het wordt mainstream en veel grote beleggers doen hier aan mee.
Succesvolle voorbeelden die genoemd werden : Colruyt en Umicore.
Vind ik ook, zelf is het bedoeld als diversificatie. Als ik zou gaan sparen voor kinderen zou ik ook meer gaan voor een fonds dat in "alles" belegt. Carmignac P zou ik wel durven naar voor schuiven.Yaris schreef:Ik zie niet in waarom duurzame fondsen op termijn beter zouden presteren dan andere. Als het voor je kinderen is neem dan een goed gespreid wereldwijd fonds met veel aandelenposities zoals bijvoorbeeld BlackRock Global Allocation Fund.