Easy Save - Bespaar door betalingen naar boven af te ronden
Easy Save - Bespaar door betalingen naar boven af te ronden
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 77371.html
BNP Paribas Fortis wil klanten die moeilijk geld opzij kunnen zetten een extra duwtje in de rug geven. Een nieuwe spaarvorm Easy Save moet de consument helpen bij elke transactie een klein bedrag te sparen. Wanneer een klant in de winkel bijvoorbeeld 29,96 euro moet betalen, houdt BNP Paribas Fortis 30 euro van de rekening af. Die 4 cent komt dan in een apart spaarpotje terecht.
Re: Easy Save - Bespaar door betalingen naar boven af te ronden
Ik zie het nut niet in om bij elektronische betalingen de bedragen naar de bovenste euro af te ronden. Bij cash betalingen heb je het voordeel dat je geen wisselgeld terugkrijgt maar bij elektronische betalingen heb je dat probleem niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Kan voor bepaalde mensen een manier zijn om te leren/of iets te sparen.
Ik betwijfel of als die mensen centjes op hun spaarrekening zien verschijnen, ze dan gemotiveerd zullen worden om te zeggen: "Kom, nu zullen we eens honderd euro storten".
Bewuste spaarders zoals de bezoekers van dit forum hebben dit inderdaad niet nodig. Maar voor wie steeds een gat in zijn hand heeft en alles opdoet kan het een manier zijn om toch een zakcentje te sparen. Maar het verschil gaan ze er natuurlijk ook niet mee maken en het spaargedrag aanpassen zie ik er ook niet door gebeuren. Toch chapeau voor wie dit weer bedacht heeft , na al die step-ups en € 500/maand-rekeningen voorwaar weer een nieuwe manier om goedkope publiciteit en klanten te verkrijgen.
Laatst gewijzigd door Ardennois op 18 november 2016, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof ook niet in dit soort onzin.
Als dat voor bepaalde personen, de enige manier om een beetje te sparen zou zijn, dan zullen die hun "spaarpotje" ook direct leeghalen.
En bovendien: hoe kan men controleren of de juiste bedragen op die rekening komen?
Als dat voor bepaalde personen, de enige manier om een beetje te sparen zou zijn, dan zullen die hun "spaarpotje" ook direct leeghalen.
En bovendien: hoe kan men controleren of de juiste bedragen op die rekening komen?
-
- VIP member
- Contacteer:
Ben iemand die veel (alles) met zijn debet kaart betaald en zou het als een leuke optie zien voor mijn bestaande rekening (aan/uit). Ik heb al een strak spaarregime maar "ongezien" een paar euro's/tientje zie ik alleen maar als positief. Nog mooier zou zijn als de bank van elke betaling 1/2% apart zou zetten (wel als optie natuurlijk)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!