ECB verlaagt rente tot 0,25%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
ECB verlaagt rente tot 0,25%
Binnenkort de rente op spaarboekjes weer omlaag?
http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... 5-3467.art" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... 5-3467.art" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: ECB verlaagt rente tot 0,25%
da zal wel zijn om de banken er bovenop te helpen en de economie. mensen zullen dan wel geld opdoen. het brengt toch nie meer op.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Of ze zullen nog meer proberen te sparen omdat ze zien dat er donderwolken op hen afkomen. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Had in het vtm nieuws gehoord dat hierdoor ook de (hypothecaire) leningen ook zouden dalen maar de hypothecaire rentes hangen toch grotendeels van de langetermijnrente af. Dus hoe komt men daarbij?
Laatst gewijzigd door dries944 op 7 november 2013, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Dan heb je toch naar het VTM-nieuws gekeken want op de VRT is het duidelijk gezegd dat het niet automatisch wil zeggen dat de leningen goedkoper gaan worden, dat hangt af van de markten en de lange termijn werd gezegd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Het kan nog lager 0.01 %. Waarom zouden de banken rente geven op spaarboekjes als ze bij de ECB aan 0.25 % kunnen lenen ?
Een paar maand terug hoorde ik een Argenta-agent doodserieus verkondigen dat het ook -0.5% of -1% kon worden om mij toch maar een lening met variabele rentevoet te kunnen verkopen.patrick1 schreef:Het kan nog lager 0.01 %. Waarom zouden de banken rente geven op spaarboekjes als ze bij de ECB aan 0.25 % kunnen lenen ?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
De rentes op de spaarboekjes zouden inderdaad negatief kunnen worden. Betalen om je geld te bewaren.
Wat zou d'er mis mee zijn? Dat ze gewoon 'n kost aanrekenen om het te bewaren, dat doe je toch ook met waardevolle stukken die je in je bankkluis steekt, daar betaal je toch ook voor...
Negatieve rentes voor leningen dat zie ik toch niet aankomen hoor.
Wat zou d'er mis mee zijn? Dat ze gewoon 'n kost aanrekenen om het te bewaren, dat doe je toch ook met waardevolle stukken die je in je bankkluis steekt, daar betaal je toch ook voor...
Negatieve rentes voor leningen dat zie ik toch niet aankomen hoor.
@Spruitekop
Ik de negatieve rente op spaarboekjes ook niet, ik denk dat iedereen het dan nog veel liever onder hun matras steekt.
Ik de negatieve rente op spaarboekjes ook niet, ik denk dat iedereen het dan nog veel liever onder hun matras steekt.
Ik hoop van wel, just ne prachtdeal gedaan vandaag bij een openbare verkoop.Spruitekop schreef:Dan heb je toch naar het VTM-nieuws gekeken want op de VRT is het duidelijk gezegd dat het niet automatisch wil zeggen dat de leningen goedkoper gaan worden, dat hangt af van de markten en de lange termijn werd gezegd.
en weer een stapje dichter bij hyperinflatie
geen zorgen mensen, zo geraken we er wel, nog even wachten, geduld is een schone zaak, en dan zijn al die overheids- en bankschulden in één keer opgelost
samen met ons spaargeld en onze hele welvaartsmaatschappij, maar tja, iemand moet de fouten en monsterlonen van onze politici en onze bankiers betalen hé
daarom dat banken naar mijn vermoeden nu en dan een zotte actie doen van hogere rente voor een termijnrekening, dat is om dat vers geld binnen te halen en vast te zetten
geen zorgen mensen, zo geraken we er wel, nog even wachten, geduld is een schone zaak, en dan zijn al die overheids- en bankschulden in één keer opgelost
samen met ons spaargeld en onze hele welvaartsmaatschappij, maar tja, iemand moet de fouten en monsterlonen van onze politici en onze bankiers betalen hé
daar gaan de Basel akkoorden over, banken zijn verplicht om een minimum aan "burgerlijk kapitaal" te hebben, maw ons geldpatrick1 schreef:Het kan nog lager 0.01 %. Waarom zouden de banken rente geven op spaarboekjes als ze bij de ECB aan 0.25 % kunnen lenen ?
daarom dat banken naar mijn vermoeden nu en dan een zotte actie doen van hogere rente voor een termijnrekening, dat is om dat vers geld binnen te halen en vast te zetten
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
In Zwitserland: vanaf een bepaald bedrag negatieve intrestTNTim schreef:@Spruitekop
In het geciteerde bericht hebben ze het over negatieve rente op een cash clearing account. Wat is dat dan juist?Spruitekop schreef:In Zwitserland: vanaf een bepaald bedrag negatieve intrest
Ik heb al wat zitten opzoeken erover, maar ik versta er geen jota van.
Wat moet er toch in het verleden serieus gefoefeld zijn door onze bankiers dat we in zo'n toestand zijn beland.
Het ECB leent goedkoop (belasting)geld van de burger aan de banken zodat diezelfde burger geen interest meer krijgt op zijn spaarproducten. En dat zogezegd om de economie aan te zwengelen.... Gelooft dat Goldman Sachs-ventje dat eigenlijk zelf wel?
Gewoon een verarmingsoperatie voor het volk en verrijkingsoperatie voor de banken. Het gevolg zal zijn dat er nog meer gespaard zal worden om de mislopen interesten te compenseren.
Zij die geleefd hebben a la Merkel (het Grote Voorbeeld) met een strikte huishoudbegroting en overschotten worden daar nu voor gestraft.
Europa zit toch altijd te verkondigen dat er moet bespaard worden???? En nu zouden we moeten het geld over de balk gooien om de economie te steunen.
De manipulaties en dictatoriale trekjes van de Europese systemen komen steeds meer tot uiting. Het volk verliest zijn macht.
Het ECB leent goedkoop (belasting)geld van de burger aan de banken zodat diezelfde burger geen interest meer krijgt op zijn spaarproducten. En dat zogezegd om de economie aan te zwengelen.... Gelooft dat Goldman Sachs-ventje dat eigenlijk zelf wel?
Gewoon een verarmingsoperatie voor het volk en verrijkingsoperatie voor de banken. Het gevolg zal zijn dat er nog meer gespaard zal worden om de mislopen interesten te compenseren.
Zij die geleefd hebben a la Merkel (het Grote Voorbeeld) met een strikte huishoudbegroting en overschotten worden daar nu voor gestraft.
Europa zit toch altijd te verkondigen dat er moet bespaard worden???? En nu zouden we moeten het geld over de balk gooien om de economie te steunen.
De manipulaties en dictatoriale trekjes van de Europese systemen komen steeds meer tot uiting. Het volk verliest zijn macht.
Precies of de mensen nu meer gaan uitgeven omdat ze bijna geen rente meer krijgen op hun boekje.
Als je niet kunt sparen of nooit gespaard hebt dan zal je dat ook nooit doen.
En als je graag spaart dan zal je dat ook blijven doen.
Kzou niet weten waar ik al mijn geld maandelijks aan zou moeten uitgeven?
Als je niet kunt sparen of nooit gespaard hebt dan zal je dat ook nooit doen.
En als je graag spaart dan zal je dat ook blijven doen.
Kzou niet weten waar ik al mijn geld maandelijks aan zou moeten uitgeven?
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!