ECB werkt aan vlotter betaalverkeer
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
gast9876
ECB werkt aan vlotter betaalverkeer
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160202 ... 38a3&imai=
De Europese Centrale Bank (ECB) wil niet langer werken met het lange IBAN-nummer om geld over te schrijven. Het betalingssysteem zou simpeler worden door een e-mailadres of een telefoonnummer te koppelen aan een rekeningnummer.
Wat dan met verschillende rekeningnummers. Moet je dan meerdere é-mailadressen/telefoonnummers hebben.
De Europese Centrale Bank (ECB) wil niet langer werken met het lange IBAN-nummer om geld over te schrijven. Het betalingssysteem zou simpeler worden door een e-mailadres of een telefoonnummer te koppelen aan een rekeningnummer.
Wat dan met verschillende rekeningnummers. Moet je dan meerdere é-mailadressen/telefoonnummers hebben.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: ECB werkt aan vlotter betaalverkeer
Wie zegt dat je dan nog meerdere rekeningen mag hebben?
Hoe vaak hebben we het hier niet gehoord: 'spreiden om aan de bankgarantie te voldoen'. Op die manier is het simpel om af te romen in de toekomst. Ik dacht zelfs dat in -het verre- verleden er zelfs in de Belgische wet stond dat een Belg maar één spaarrekening mocht hebben.
Hoe vaak hebben we het hier niet gehoord: 'spreiden om aan de bankgarantie te voldoen'. Op die manier is het simpel om af te romen in de toekomst. Ik dacht zelfs dat in -het verre- verleden er zelfs in de Belgische wet stond dat een Belg maar één spaarrekening mocht hebben.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
"Na de overschrijving is het geld meteen beschikbaar, ook als het gaat om twee verschillende banken."
Waarom kan dat nu nog niet? Waarom duurt het twee dagen om geld naar een andere bank over te schrijven? Indien de banken hun systemen aan elkaar koppelen moet dat toch mogelijk zijn? Volgens mij is dat slechte wil van de banken. Ze verdienen immers aan geld dat onderweg is van de ene bank naar de andere.
Waarom kan dat nu nog niet? Waarom duurt het twee dagen om geld naar een andere bank over te schrijven? Indien de banken hun systemen aan elkaar koppelen moet dat toch mogelijk zijn? Volgens mij is dat slechte wil van de banken. Ze verdienen immers aan geld dat onderweg is van de ene bank naar de andere.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Het ligt volgens mij 100% aan de bank en met wie ze samenwerken voor hun data trafieken. Mijn NLD rekening kan verschillende truckjes waar mijn Belgische rekeningen van zouden smullen.... (Jaja je mag de landen niet vergelijken, maar doe het toch)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Voorbereiding op de ban van cash.
-
gast9876
Gelukkig! En nu zal ik de 'die hard ca$h geld believers' weer over mij heen krijgen.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
1. 'Na de overschrijving is het geld meteen beschikbaar, ook als het gaat om twee verschillende banken.'
Dat gebeurt nu reeds in Target (enkel voor grote bedragen), maar Target is een transactioneel systeem: elke betaling wordt dadelijk doorgestuurd (SEPA werkt met batches).
2. Gebruik van synoniemen: dat kan je nu toch ook, door aan te kruisen op je lijst van de begunstigden ? Of zie ik het verkeerd ?
Punt 1 lijkt me het belangrijkst. Geen paniek nodig lijkt me.
Dat gebeurt nu reeds in Target (enkel voor grote bedragen), maar Target is een transactioneel systeem: elke betaling wordt dadelijk doorgestuurd (SEPA werkt met batches).
2. Gebruik van synoniemen: dat kan je nu toch ook, door aan te kruisen op je lijst van de begunstigden ? Of zie ik het verkeerd ?
Punt 1 lijkt me het belangrijkst. Geen paniek nodig lijkt me.
Ofwel begrijp ik het weer eens niet, ofwel wil de ECB hardnekkig het warm water uitvinden om er een patent op te kunnen nemen. Enfin, volgens mij is de technologie gewoon in gebruik bij BNP's Hello Bank: https://www.hellobank.be/nl/ons-aanbod/easy-transfer" onclick="window.open(this.href);return false;
De Big Data-jongens verlekkeren zich natuurlijk op zo'n informatierijke koppeling van e-mailadres, telefoonnummer en rekeninggegevens. Een festijn voor Direct Marketing-toepassingen en een naïeve fiscus, want ik ga ervan uit dat de gemiddelde fraudeur wel zo slim zal zijn om die koppeling te omzeilen. Hoe dan ook is het alweer een staaltje van indirecte controle op het doen en laten van de burger. Ergerlijk.
De Big Data-jongens verlekkeren zich natuurlijk op zo'n informatierijke koppeling van e-mailadres, telefoonnummer en rekeninggegevens. Een festijn voor Direct Marketing-toepassingen en een naïeve fiscus, want ik ga ervan uit dat de gemiddelde fraudeur wel zo slim zal zijn om die koppeling te omzeilen. Hoe dan ook is het alweer een staaltje van indirecte controle op het doen en laten van de burger. Ergerlijk.
Dat is een onderwerp waar ik jaren geleden al mee uitpakte,naar analogie met het behoud van je telefoonnummer wanneer je overschakelt naar een andere provider, kan men evengoed iedereen 1 bepaald financieel nummer geven wat levenslang hetzelfde blijft,bevoorbeeld je rijksregisternummer,dat is uniek voor iedereen. Je koppelt dat zélf aan gelijk welk nummer van eender welke bank.Dus voor de buitenwereld heb je dan steeds hetzelfde nummer,maar het geld komt op dié bank die jij gekoppeld hebt aan dat nummer. Die 'koppeling' kan jij zelf wijzigen zoveel je wil.Zélf kan je natuurlijk wel overschrijven naar je andere rekeningnummers van gelijk welke bank.
Dan is het gedaan met paspoorten kopieren en opsturen enz.
De fiscus, je werkgevers, de mutualiteiten, de RVA, enz heeft van iedereen ineens het juiste nummer zolang je leeft; Maar geen enkele buitenstaander weet op welke bank dat geld naar jou terechtkomt. Privacy verzekerd.
Dat zou nu eens een administratieve vereenvoudiging zijn!
Dan is het gedaan met paspoorten kopieren en opsturen enz.
De fiscus, je werkgevers, de mutualiteiten, de RVA, enz heeft van iedereen ineens het juiste nummer zolang je leeft; Maar geen enkele buitenstaander weet op welke bank dat geld naar jou terechtkomt. Privacy verzekerd.
Dat zou nu eens een administratieve vereenvoudiging zijn!