Ecologische verbouwingslening
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Ecologische verbouwingslening
Wij hebben plannen om ons huis grondig te renoveren, daarvoor zullen we enkele 'ecologische' ingrepen doen. Bij Argenta kun je een lening afsluiten aan een rentevoet van 1,95%. Daar valt niet over te onderhandelen neem ik aan?
Is het ook mogelijk om ergens een bijkomende hypotheek te nemen? Tegenwoordig kun je lenen aan 1,60%. Dat lijkt mij dan interessanter. Of mag je geen bijkomende hypotheek nemen voor een renovatie?
Is het ook mogelijk om ergens een bijkomende hypotheek te nemen? Tegenwoordig kun je lenen aan 1,60%. Dat lijkt mij dan interessanter. Of mag je geen bijkomende hypotheek nemen voor een renovatie?
Re: Ecologische verbouwingslening
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... ening.html
Is Argenta je thuisbank? Onderhandelen zou ik zeggen Kevva, je weet nu toch ondertussen wel dat alles bespreekbaar is!
Het allerbeste wacht je tot met Batibouw denk ik. Dan krijg je de beste tarieven. Met het autosalon kon je lenen aan 0,69pct dacht ik? Of was het 0,85pct? Wel maar op 6 of 7 jaar dacht ik.
Bijkomende hypotheek zou dan in 2e rang komen. Zou ik niet mee beginnen eerlijk gezegd...
Succes!
Is Argenta je thuisbank? Onderhandelen zou ik zeggen Kevva, je weet nu toch ondertussen wel dat alles bespreekbaar is!
Het allerbeste wacht je tot met Batibouw denk ik. Dan krijg je de beste tarieven. Met het autosalon kon je lenen aan 0,69pct dacht ik? Of was het 0,85pct? Wel maar op 6 of 7 jaar dacht ik.
Bijkomende hypotheek zou dan in 2e rang komen. Zou ik niet mee beginnen eerlijk gezegd...
Succes!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:
Op hoeveel jaar is dat? Das geafficheerde % zeker?
Ik heb net een energielening (dus voor energiebesparende verbouwingen) 1% op 7 jaar, wat ik nog niet weinig vind en zonder onderhandelen.
Let wel, was enkel voor de effectief energiebesparende ingrepen. Verbouwing was meer, nieuw dak, isolatie en zonnepanelen. Was enkel voor de isolatiewerken en zonnepanelen. Was Crelan
Ik heb net een energielening (dus voor energiebesparende verbouwingen) 1% op 7 jaar, wat ik nog niet weinig vind en zonder onderhandelen.
Let wel, was enkel voor de effectief energiebesparende ingrepen. Verbouwing was meer, nieuw dak, isolatie en zonnepanelen. Was enkel voor de isolatiewerken en zonnepanelen. Was Crelan
Net even simulatie gedaan op KBC, mijn bank.
Op 20jaar 1,4pct. Op 10 jaar 1pct. Maar wel 500 euro kosten. Tarief imo nog onderhandelbaar. Kosten niet vrees ik...
Een lening op afbetaling aan 1,8pct jkp.
Op 20jaar 1,4pct. Op 10 jaar 1pct. Maar wel 500 euro kosten. Tarief imo nog onderhandelbaar. Kosten niet vrees ik...
Een lening op afbetaling aan 1,8pct jkp.
Argenta is inderdaad mijn thuisbank. Ik heb KBC gebeld om daar eerst even iets nog van de prijs af te krijgen om dan met dat bedrag naar Argenta te stappen. De man aan de telefoon wist me te zeggen dat er over energielening niet te onderhandelen valt, dat zijn steeds vaste percentages. Onderhandelen heeft dacht hij bij geen enkele bank zin, toch zeker niet bij KBC. 1,80% is hun laagste tarief.voodoo schreef: ↑13 augustus 2019, 20:28Is Argenta je thuisbank? Onderhandelen zou ik zeggen Kevva, je weet nu toch ondertussen wel dat alles bespreekbaar is!
Succes!
Ik zei hem dan van 'Jullie doen waarschijnlijk wel acties tijdens Batibouw?', kunnen jullie al zeggen wat de rentevoet zal zijn en vanaf wanneer kunnen jullie mij dit aanbieden? Begin januari?
De medewerker bij KBC zei dat KBC de voorbije jaren steeds een actie heeft gedaan tijdens Batibouw, maar de medewerkers zijn daar nu nog niet van op de hoogte, zij worden vaak kort vooraf op de hoogte gebracht. Dit om te vermijden dat mensen hun leningen zouden uitstellen tot dan.
Kans is wel groot dan KBC weer een actie op poten zet maar dat is nog een half jaar.
reppiepeppie schreef: ↑13 augustus 2019, 21:01 Op hoeveel jaar is dat? Das geafficheerde % zeker?
Zeker dat het bij Crelan was en niet via de overheid? Via de overheid kun je wel een energielening krijgen aan 1% op een periode van 7 jaar. Ik vermoed dat het om een dergelijke lening gaat?
Zo ja, dan val ik buiten de categorie. Dat is er voor mensen met een lager inkomen.
Ons inkomen is net iets te hoog om er van te kunnen genieten.
Crelan biedt dat in ieder geval niet aan voor 1% op dit moment?
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... ingen.html
vorig jaar 1,5% Kevva.
Zie niet in dat het dit jaar hoger zou zijn...
Wat ik wel totaal niet begrijp:
https://www.spaargids.be/sparen/beobank ... -0-65.html
autoleningen vorig jaar aan 0,65%
Toch niet logisch eigenlijk... totaal niet!
vorig jaar 1,5% Kevva.
Zie niet in dat het dit jaar hoger zou zijn...
Wat ik wel totaal niet begrijp:
https://www.spaargids.be/sparen/beobank ... -0-65.html
autoleningen vorig jaar aan 0,65%
Toch niet logisch eigenlijk... totaal niet!
Heb gebeld en gevraagd om het aan dat tarief te krijgen en dat ging niet.
-
- VIP member
- Contacteer:
Heel zeker! En nee, via de overheid vraag ik niks, zou ook niks krijgen hoor.Kevva schreef: ↑15 augustus 2019, 22:38reppiepeppie schreef: ↑13 augustus 2019, 21:01 Op hoeveel jaar is dat? Das geafficheerde % zeker?
Zeker dat het bij Crelan was en niet via de overheid? Via de overheid kun je wel een energielening krijgen aan 1% op een periode van 7 jaar. Ik vermoed dat het om een dergelijke lening gaat?
Zo ja, dan val ik buiten de categorie. Dat is er voor mensen met een lager inkomen.
Ons inkomen is net iets te hoog om er van te kunnen genieten.
Crelan biedt dat in ieder geval niet aan voor 1% op dit moment?
Ik moet mezelf wel corrigeren, tis 1,1%. Mocht ik het laten hypotecair schrijven ging t wat lager geweest zijn. Maar daar hingen weer kosten aan.
Autolening net aan 0,85% op 4j genomen.
Ik kan alleen maar zeggen dat ze voor goeie klanten meer willen en kunnen doen? Net zoals geafficheerde rentevoeten altijd beter kunnen. Ik ben er nogal goeie klant als kleine zelfstandige.
Heb nogmaals naar de bank gebeld (Argenta, mijn huisbank) en gezegd dat KBC mij datzelfde bedrag kan lenen aan 1,80% i.p.v. 1,90% bij Argenta.
Ze kunnen niet dalen in prijs omdat een renteverlaging de banken al enorm veel pijn doet. De man, waar we overigens een goeie verstandhouding mee hebben, zei dat ze al op hun tandvlees zaten en dit historisch gezien al vrij laag is!
De komende jaren zullen er nauwelijks nog aanpassingen zijn. Ze kunnen misschien nog acties doen tijdens een autosalon of batibouw maar voor de rest van het jaar moet je niets verwachten. Bovendien zouden dat percentages zijn die in de trend van vandaag de dag liggen.
Ze kunnen niet dalen in prijs omdat een renteverlaging de banken al enorm veel pijn doet. De man, waar we overigens een goeie verstandhouding mee hebben, zei dat ze al op hun tandvlees zaten en dit historisch gezien al vrij laag is!
De komende jaren zullen er nauwelijks nog aanpassingen zijn. Ze kunnen misschien nog acties doen tijdens een autosalon of batibouw maar voor de rest van het jaar moet je niets verwachten. Bovendien zouden dat percentages zijn die in de trend van vandaag de dag liggen.
Ga je dan bij KBC?
En
"De man, waar we overigens een goeie verstandhouding mee hebben, zei dat ze al op hun tandvlees zaten en dit historisch gezien al vrij laag is!"
Je zou er nog compassie mee krijgen
En
"De man, waar we overigens een goeie verstandhouding mee hebben, zei dat ze al op hun tandvlees zaten en dit historisch gezien al vrij laag is!"
Je zou er nog compassie mee krijgen