Econocom Group
TIP
-
EtOx419
Re: Econocom Group
Bij Binck €0,07586 per aandeel. Is dit niet veel te weinig? Dividend zou €0,12 per aandeel zijn, en wordt niet volledig belast omwille van de kapitaalsvermindering. Hoe ziet het er bij jullie uit?
Soms verschilt de effectieve uitbetaling bij Binck wel van wat je initieel wordt toegekend. Even afwachten dus.
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Klopt, ook vaak meegemaakt. Uiteindelijk geen probleem als het effectieve juist is. Dividenden van Philip Morris werden zelfs niet gereserveerd, alleen gestort als het geld van PM bij Binck binnenkwam (terwijl ze bij andere Amerikaanse aandelen de reservering wel al deden).
-
Afrodiziak
- Sr. Member

- Contacteer:
Zie ook mijn vorig bericht hierover (vorige pagina)
Die 0,07586€ per aandeel slaat op het deel dat belastingsvrij wordt uitgekeerd.
Op het saldo is 30% RV verschuldigd.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Iemand een mening of Econocom na de sterke daling?
K/W van net geen 8 (op basis van de verlaagde winstverwachtingen voor 2018)
Dividend yield van iets meer dan 5% bruto
K/W van net geen 8 (op basis van de verlaagde winstverwachtingen voor 2018)
Dividend yield van iets meer dan 5% bruto
Momenteel 10% erbij bij sterke volumes. Technisch ook oversold lijkt mij.
Die kans zit er dik in als je op 3 maanden tijd 60% van je beurswaarde verliest hé. Maar dat klopte misschien ook al na een daling van pakweg 20% tot €4,5? (:
Zwakke cashgeneratie, onduidelijke vooruitzichten, relatief hoge schulden, massale insider verkopen - die inmiddels wel gestopt zijn. Niet mijn soort bedrijf.
Zwakke cashgeneratie, onduidelijke vooruitzichten, relatief hoge schulden, massale insider verkopen - die inmiddels wel gestopt zijn. Niet mijn soort bedrijf.
Nu oversold op de maandgrafiek. Historisch gezien zijn dat vaak goede koopmomenten. Koers was ook wel te hard opgelopen bij 7-8 euro. Op dit moment moeten ze idd werken aan een nieuw langetermijnplan om de vooruitzichten duidelijk te stellen. Ik geloof ook dat ze hier dit jaar nog mee zullen uitpakken. Bij 3Q2018 resultaten misschien?jens_dev schreef: ↑11 september 2018, 09:52 Die kans zit er dik in als je op 3 maanden tijd 60% van je beurswaarde verliest hé. Maar dat klopte misschien ook al na een daling van pakweg 20% tot €4,5? (:
Zwakke cashgeneratie ben ik akkoord wat 2Q2018 betreft maar op langetermijn gezien was dit nooit een issue. Nettoschuld/EBITDA ligt momenteel rond 2,8, acht dit als tijdelijk door tijdelijk zwakkere EBITDA in 2018. In 2019 verwacht ik dat deze ratio aanzienlijk zal dalen door cost savings die nu doorgevoerd worden. Op zich is 2,8 ook niet problematisch.
Ik zie anders al jaren een zwakke cashgeneratie, die geen gelijke tred houdt met de omzetgroei, die wél indrukwekkend oogt maar er minder toe doet.
De nettoschuld steeg, mede door het werkkapitaal, naar €395m eind juni. En hierin zitten nog niet eens het dividend en inkoopprogramma.
De nettoschuld steeg, mede door het werkkapitaal, naar €395m eind juni. En hierin zitten nog niet eens het dividend en inkoopprogramma.
Econocom werkt doorgaans met kapitaalverminderingen als dividendbetaling, zie niet in hoe dit een impact kan hebben op de nettoschuld?jens_dev schreef: ↑11 september 2018, 10:37 Ik zie anders al jaren een zwakke cashgeneratie, die geen gelijke tred houdt met de omzetgroei, die wél indrukwekkend oogt maar er minder toe doet.
Waarom? Omdat je wilt wachten tot die positie weer in het groen staat? Dat lees ik vaak, maar zo'n argumentering houdt totaal geen steek.
Óf je gelooft in het bedrijf - dan kan en moet je eigenlijk down averagen - óf je gelooft er niet meer in. Dan moet je je conclusies trekken en die middelen elders inzetten.
¿Qué? Elke uitbetaling aan de aandeelhouders - of het nu in de vorm van een dividend of kapitaalvermindering is - kost geld hé. En minder cash in het bedrijf doet de nettoschuld stijgen.
Bij -75% blijven er niet veel "middelen" meer over om elders in te zetten héé.jens_dev schreef: ↑11 september 2018, 11:09Waarom? Omdat je wilt wachten tot die positie weer in het groen staat? Dat lees ik vaak, maar zo'n argumentering houdt totaal geen steek.
Óf je gelooft in het bedrijf - dan kan en moet je eigenlijk down averagen - óf je gelooft er niet meer in. Dan moet je je conclusies trekken en die middelen elders inzetten.
Als ik die resterende 25 % van de middelen in iets "anders" moet steken dan gaat dat ook al heel erg zijn best moeten doen om terug aan mijn startkapitaal te geraken. Ik heb mijn gat verbrand en zal wel op de blaren zitten voor (hopelijk niet teveel) jaren ...
Pas reeds enkele jaren een 'stop loss' toe, verkoop zelf als de aankoopkoers met 10% gezakt is (dus niet automatisch).
Redenering: als een koers zakt, dan zijn er vaak redenen die enkel door ingewijden gekend zijn.
Zeezout, aan wie ik overigens veel dank verschuldigd ben, doet dit niet.
Heb hierdoor enkele kansen gemist maar ben globaal toch tevreden. Ik slaap sedertdien op beide oren.
Redenering: als een koers zakt, dan zijn er vaak redenen die enkel door ingewijden gekend zijn.
Zeezout, aan wie ik overigens veel dank verschuldigd ben, doet dit niet.
Heb hierdoor enkele kansen gemist maar ben globaal toch tevreden. Ik slaap sedertdien op beide oren.