Ecopower dividend
TIP
Re: Ecopower dividend
kent iemand de uitstap procedure voor ecopower?
elke 6 jaar dat weet ik
maar hoe aanvragen?
elke 6 jaar dat weet ik
maar hoe aanvragen?
Van hun site:Jhn schreef:kent iemand de uitstap procedure voor ecopower?
elke 6 jaar dat weet ik
maar hoe aanvragen?
Telkens in de eerste 6 maanden van het zesde jaar kan het aandeel weer verkocht worden. U moet dat schriftelijk (brief, mail of fax) vragen. Ecopower neemt dan het aandeel terug als een kapitaalsvermindering. De prijs is de waarde die vastgelegd is in de statuten. De waarde bij het instappen is dus even groot als de waarde bij het uitstappen. Wie het aandeel niet verkoopt in de eerste 6 maanden van het zesde jaar, is opnieuw aandeelhouder voor de volgende periode van 6 jaar. U kunt op elk moment wel aangeven dat u na de lopende periode van 6 jaar wilt uittreden. Wij houden dan bij dat de terugbetaling gebeurt. Zo kan er niet per ongeluk opnieuw verlengd worden met 6 jaar.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
gewoon bellen of mailen,gij krijg het geld begin januari
Gaan we dit jaar weer voor 2%?
Ecopower heeft nog eens iets kunnen bijbouwen en heeft nog het een en ander in de pipeline.
Ecopower heeft nog eens iets kunnen bijbouwen en heeft nog het een en ander in de pipeline.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb gemaild. 1 dag later al een mail terug gehad dat mijn geld binnen 30 dagen zou worden teruggestort. Dat is gebeurd.Jhn schreef:kent iemand de uitstap procedure voor ecopower?
elke 6 jaar dat weet ik
maar hoe aanvragen?
Ik heb het papieren aandeel nog altijd liggen by the way

dit jaar verwacht ik 3%
Ziet er naar uit dat ze hun kapitaal gaan kunnen vasthouden, daarvoor had ik wat schrik: dat een heel deel na 6 jaar zou gaan lopen.
Afgelopen jaar waren er bij Ecopower vooral investeringen, dus kosten, maar het aantal klanten en opbrengsten is niet in evenredigheid mee gestegen en de vruchten van die investeringen zijn nog niet geplukt, ik vrees dan ook dat we al blij gaan mogen zijn als het opnieuw 2% wordt. Hoe meer hoe beter natuurlijk, maar ik vrees er voor.
Ik heb nog anderhalf jaar te gaan vooraleer ik kan uitstappen.
Als ze terug met een dividend van minder dan 3% afkomen, ben ik er zeker uit.
Er zijn genoeg manieren om een beter rendement te halen, met een gelijkaardig risico.
Want zoals er velen nu al wel weten een coöperatieve zijn aandelen en geen gewaarborgde teruggave van je geld.
Dit is wat velen zogezegd dachten bij Arco !!!
Als ze terug met een dividend van minder dan 3% afkomen, ben ik er zeker uit.
Er zijn genoeg manieren om een beter rendement te halen, met een gelijkaardig risico.
Want zoals er velen nu al wel weten een coöperatieve zijn aandelen en geen gewaarborgde teruggave van je geld.
Dit is wat velen zogezegd dachten bij Arco !!!
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Arco was dan ook een niet-christelijke foef van de christelijke zuil. Alle coöperaties dus niet over dezelfde kam scheren.
Mijn reden om uit te stappen was dat ik geen klant meer was én het dividend te laag was.
Mijn reden om uit te stappen was dat ik geen klant meer was én het dividend te laag was.
@ Lowietje2: ik deel je mening, ik heb in 3 periodes aandelen gekocht en daarvan heb ik er dit jaar ook al 2 periodes teruggegeven. Een garantie is er immers niet en voor deze 3% of minder % (2 jaar geleden 0%) weiger ik vanaf nu ook verder risico te lopen. Enerzijds kan je Ecopower natuurlijk niet vergelijken met de verzuilde coöperaties (er zijn nog activa),maar anderzijds bij onweer is er ook geen zuil die de boel kan helpen recht houden en staan de aandeelhouders er alleen voor.
Misschien niet slecht dat er een deel mensen uitstappen. Men heeft cash voldoende, en dit komt dan als het ware overeen met het inkopen en vernietigen van eigen aandelen. De productie zal daardoor niet dalen, dus de inkomsten ook niet (nu koopt men nog steeds een groot deel elektriciteit dus dat deel zou verminderen), waardoor men later meer kan betalen aan de overgebleven aandeelhouders. Mogelijk terug richting 5 of 6%.
De investeringen hebben altijd achtergelopen op het kapitaal, maar stap voor stap kan men dit bijbenen.
De investeringen hebben altijd achtergelopen op het kapitaal, maar stap voor stap kan men dit bijbenen.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Wees gerust, bij verzuilde bedrogsinstanties als Arco is dat recht houden maar voor de schijn, sussen opdat al die brave katholieken blijven op de CD&V stemmen.
Als de boel misloopt, kan je fluiten naar je geld. En als Ecopower dan af en toe nog eens 0% uitkeert, is de verhouding risico/rendement oneindig - > buiten.
Als de boel misloopt, kan je fluiten naar je geld. En als Ecopower dan af en toe nog eens 0% uitkeert, is de verhouding risico/rendement oneindig - > buiten.
Het aandeel bezitten is ook de enige manier om van de tarieven te kunnen genieten, en tot op heden zijn ze voor mij nog altijd de voordeligste. Dus dat is rendement bij elke elektriciteitsfactuur, dividend of niet.
@reteiP
Zelfde hier, ik test elk jaar waar we het goedkoopst zouden zijn voor elektriciteit en dit is de laatste 4 jaar telkens Ecopower.
Bij overschakeling hadden we het aandeel eruit door 1 jaar en 3 maand klant te zijn. Ondertussen zijn we het al meer dan drie jaar, waarde van het aandeel is dus al een paar keer terugverdiend door lagere tarieven.
(Ik heb dan ook maar 1 aandeel. Anderen hebben er waarschijnlijk een pak meer.)
Zelfde hier, ik test elk jaar waar we het goedkoopst zouden zijn voor elektriciteit en dit is de laatste 4 jaar telkens Ecopower.
Bij overschakeling hadden we het aandeel eruit door 1 jaar en 3 maand klant te zijn. Ondertussen zijn we het al meer dan drie jaar, waarde van het aandeel is dus al een paar keer terugverdiend door lagere tarieven.
(Ik heb dan ook maar 1 aandeel. Anderen hebben er waarschijnlijk een pak meer.)