Ecopower dividend
TIP
Re: Ecopower dividend
een domper ?
hier in Belgie een dividend joepie
in Nl een pak gratis kw:h
wie weet hoe het juist in nl werkt ?
en waarom het hier niet mogelijk is ?
dat dividend is natuurlijk welkom he.
maar blijkbaar groot verschil in het Europa.
hier in Belgie een dividend joepie
in Nl een pak gratis kw:h
wie weet hoe het juist in nl werkt ?
en waarom het hier niet mogelijk is ?
dat dividend is natuurlijk welkom he.
maar blijkbaar groot verschil in het Europa.
Estate Guru believer.
Re: Ecopower dividend
Dividend ecopower staat op mijn rekening zie ik nu toevallig. Vandaag gestort. Klant bij Keytrade. 
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Re: Ecopower dividend
Hier ook toegekomen.
Re: Ecopower dividend
Mooi dat er na 2 non-jaren bij Ecopower weer een deftig dividend is, overigens vandaag ook gestort (Argenta). Hadden ook aangekondigd dat het in juni zou gebeuren, in tegenstelling tot Griekenland haalt Ecopower dus wel nipt de deadline
Toch heb ik dit jaar wat aandelen van hen verkocht (want dat kan maar om de 6 jaar) en mijn blootstelling verminderd. Want ook coöperatieve aandelen, blijven uiteraard ook maar aandelen. Zie overigens in hun laatste jaarverslag dat er weer wat meer productie in dienst genomen zal worden met dus wellicht meer inkomsten tot gevolg ... dat is dan toch wat positievere wind om het in duurzame-energie-termen uit te drukken.
Toch heb ik dit jaar wat aandelen van hen verkocht (want dat kan maar om de 6 jaar) en mijn blootstelling verminderd. Want ook coöperatieve aandelen, blijven uiteraard ook maar aandelen. Zie overigens in hun laatste jaarverslag dat er weer wat meer productie in dienst genomen zal worden met dus wellicht meer inkomsten tot gevolg ... dat is dan toch wat positievere wind om het in duurzame-energie-termen uit te drukken.
Re: Ecopower dividend
Het dividend wordt pro rata berekend per kalenderjaar, ik heb slechts enkele centen gekregen voor een aandeel gekocht in december. Ex-date 1 januari dus. 
Re: Ecopower dividend
Ben ik de enige die 3% niet zo'n vetpot vind? Het zijn aandelen die 6 jaar vaststaan, de laatste jaren 3 jaren amper 0, 2 en 3% dividend.Ardennois schreef:Mooi dat er na 2 non-jaren bij Ecopower weer een deftig dividend is.
Re: Ecopower dividend
Dividend hier ook toegekomen... Vandaag zou normaal het dividend van LimburgWind ook gestort worden, dit zal dan normaal morgen wel op de rekening staan...
Re: Ecopower dividend
3% is +/- OK, maar die 0% en 2% is dat natuurlijk niet.Maarten schreef:Ben ik de enige die 3% niet zo'n vetpot vind? Het zijn aandelen die 6 jaar vaststaan, de laatste jaren 3 jaren amper 0, 2 en 3% dividend.Ardennois schreef:Mooi dat er na 2 non-jaren bij Ecopower weer een deftig dividend is.
maar was toen wel een juiste keuze, waar ik begrip voor heb.
ik reken toch op een 3 a 4 % voor de komende jaren.
6% hoeft niet zo perse, want dan komen ze misschien in de problemen.
Note: limburg wind heeft er ook een halve afgepitst: 4,5%
Re: Ecopower dividend
En als ik zo het jaarverslag van Ecopower bekijk vind ik dat ze relatief veel uitbetalen om aan die 3% te komen.Maarten schreef:Ben ik de enige die 3% niet zo'n vetpot vind? Het zijn aandelen die 6 jaar vaststaan, de laatste jaren 3 jaren amper 0, 2 en 3% dividend.Ardennois schreef:Mooi dat er na 2 non-jaren bij Ecopower weer een deftig dividend is.
Ze hebben absoluut geen marge als de GSC's minder zouden opbrengen in de toekomst.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Re: Ecopower dividend
3% is inderdaad geen vetpot, maar voor ons moeder natuur vind ik dat wel acceptabel. Voor de duidelijkheid met de 0 en 2% van de voorgaande jaren kan ik resp. niet en minder leven en daarom zijn er volgens mij ook heel wat aandeelhouders gedeeltelijk uitgestapt. Er werden in 2014 dan ook quasi geen nieuwe aandelen uitgegeven, tot ontgoocheling/beneden de verwachtingen van het bestuur.Maarten schreef:Ben ik de enige die 3% niet zo'n vetpot vind? Het zijn aandelen die 6 jaar vaststaan, de laatste jaren 3 jaren amper 0, 2 en 3% dividend.Ardennois schreef:Mooi dat er na 2 non-jaren bij Ecopower weer een deftig dividend is.
Dat van die 6 jaar vastzetten is inderdaad vervelend, maar begrijp ik wel naar de stabiliteit van de coöperatieve toe.
Re: Ecopower dividend
Als ik me niet vergis, heb ik ze volgend jaar 6 jaar en ik ben normaal van plan 60 % te verkopen. De rest hou ik. En 3% is inderdaad het minimumrendement om ze te houden.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Re: Ecopower dividend
dat de aandeelhouder alleen om de zes jaar kan de aandelen verkopen vind ik niet dat stabiliteit brengt;
Ik vind dat als de aandeelhouder kon verkopen vanaf 6 jaar wel rust brengt en gerust zijn aandelen kan behouden.
Nu moet om de zes jaar een beslissing genomen worden en ook gezien de leeftijd van sommige aandeelhouders is logisch dat ze de aandelen verkopen.
Ik vind dat als de aandeelhouder kon verkopen vanaf 6 jaar wel rust brengt en gerust zijn aandelen kan behouden.
Nu moet om de zes jaar een beslissing genomen worden en ook gezien de leeftijd van sommige aandeelhouders is logisch dat ze de aandelen verkopen.
Re: Ecopower dividend
Ook het dividend van LimburgWind staat vandaag op de rekening... 
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Berichten: 906
- Lid geworden op: 31 jul 2007
- Contacteer:
Re: Ecopower dividend
Ben eens benieuwd naar het dividend voor 2015.
Ik denk dat het een goed windjaar was.
Verder afwachten hoe de pelletverkoop het doet.
Hopelijk terug een 3-4%?
Ik denk dat het een goed windjaar was.
Verder afwachten hoe de pelletverkoop het doet.
Hopelijk terug een 3-4%?




