Edmond de Rothschild fondsen
TIP
Edmond de Rothschild fondsen
BinckBank biedt aan al haar klanten nu de mogelijkheid om Edmond de Rothschild fondsen aan te kopen aan 0% instapkosten.
Zijn dit bijzondere ( interessante ) fondsen?
Mvg,
Darts
Zijn dit bijzondere ( interessante ) fondsen?
Mvg,
Darts
Re: Edmond de Rothschild fondsen
Rothshild Valor is een nogal gekend gemengd fonds à la Carmignac Patrimoine, maar dan veel volatieler : in 2008 -41 %, in 2009 + 36% en in 2010 + 25 %. Kreeg wel de titel van beste gemengd fonds in 2010.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik heb er een 2 -tal van sinds begin dit jaar aangekocht bij Argenta : Infrasphere A en EH Global Convertibles . Kan er nog maar weinig van zeggen , juist dat het laatste fonds GC stapje per stapje precenten winst maakt tegenover mijn andere fondsen . De infrasphere heb ik denk ik verkeerd ingeschat , weeral natuurlijk afwachten want heb ze in portefeuille voor een 3-tal jaren .
Is het fonds EH Global Convertibles die belegt in converteerbare obligaties een veiliger fonds dan een High Yield fonds in Obligaties?patje schreef:ik heb er een 2 -tal van sinds begin dit jaar aangekocht bij Argenta : Infrasphere A en EH Global Convertibles . Kan er nog maar weinig van zeggen , juist dat het laatste fonds GC stapje per stapje precenten winst maakt tegenover mijn andere fondsen . De infrasphere heb ik denk ik verkeerd ingeschat , weeral natuurlijk afwachten want heb ze in portefeuille voor een 3-tal jaren .
@cooldave , ik heb dit fonds genomen omdat het woord het zelf al zegt "converteerbaar" m.a.w in goede tijden zitten er meer aandelen in de portefeuille , in slechte beurstijden meer obligaties .
Let wel , geen grote rendementen van verwachten van 15% en meer , maar zou meer moeten opbrengen dan een spaarboekje , heb de info ook gekregen van mijn vertrouwenspersoon die werkt voor Argenta . Is over het algemeen genomen een veileige belegging , zou in de orde moeten komen van een Carmignac Patrimoine .......wat iedereen er ook van denkt , een goed fonds sinds ik deze aangekocht heb in 2009
Let wel , geen grote rendementen van verwachten van 15% en meer , maar zou meer moeten opbrengen dan een spaarboekje , heb de info ook gekregen van mijn vertrouwenspersoon die werkt voor Argenta . Is over het algemeen genomen een veileige belegging , zou in de orde moeten komen van een Carmignac Patrimoine .......wat iedereen er ook van denkt , een goed fonds sinds ik deze aangekocht heb in 2009
@Patje
Bedankt voor de toelichting
Bedankt voor de toelichting
Zitten in hun gamma geen andere goede fondsen zoals patrimoine ?
Saint Honoré Europe Synergie A (EUR) C
Europe Rendement C (EUR) C
Saint Honoré Chine A (EUR) C
Saint Honoré US Value & Yield C (EUR) C
Saint Honoré Convertibles A (EUR) C
Saint Honoré Global Convertibles A (EUR) C
Selective Europe A (EUR) C
Selective World A (EUR) C
Europe Flexible A (EUR) C
Infrasphere A (EUR) C
Commosphere World A (USD) C
Goldsphere A (USD) C
Ecosphere Europe A (EUR) C
Tricolore Rendement C (EUR) C
Saint Honoré Europe Midcaps A (EUR) C
Saint Honoré Europe Synergie A (EUR) C
Europe Rendement C (EUR) C
Saint Honoré Chine A (EUR) C
Saint Honoré US Value & Yield C (EUR) C
Saint Honoré Convertibles A (EUR) C
Saint Honoré Global Convertibles A (EUR) C
Selective Europe A (EUR) C
Selective World A (EUR) C
Europe Flexible A (EUR) C
Infrasphere A (EUR) C
Commosphere World A (USD) C
Goldsphere A (USD) C
Ecosphere Europe A (EUR) C
Tricolore Rendement C (EUR) C
Saint Honoré Europe Midcaps A (EUR) C
naar mijn bescheiden mening niet nee. Als de beurzen wereldwijd een duik naar beneden nemen voor een langere periode, zullen deze fondsen dit ook doen tegenover een Carmignac Patrimoine . Je mag EH Global Convertibles vergelijken met ING Global opportunities meen ik . Al zullen er andere op dit forum er wel anders over denken , maar goed dit is mijn mening ..... 
ING Global opportunities, ook zeker de moeite waard heb ik al gemerkt.
Dat is dan een rendement van 0,1% per jaar voor de opgegeven jaren als je het fonds niet op tijd zou hebben verkocht.karatekid schreef:Rothshild Valor is een nogal gekend gemengd fonds à la Carmignac Patrimoine, maar dan veel volatieler : in 2008 -41 %, in 2009 + 36% en in 2010 + 25 %. Kreeg wel de titel van beste gemengd fonds in 2010.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Patje, met alle sympathie, maar ik moet deze onzin toch even rechtzetten.patje schreef:@cooldave , ik heb dit fonds genomen omdat het woord het zelf al zegt "converteerbaar" m.a.w in goede tijden zitten er meer aandelen in de portefeuille , in slechte beurstijden meer obligaties .
...
Je mag EH Global Convertibles vergelijken met ING Global opportunities meen ik .
Dit fonds heeft dus converteerbare (en deels gewone) obligaties aan boord maar geen aandelen. Het is dus langs geen kanten te vergelijken met een aandelenfonds zoals ING Global opportunities.
Stap 1 van het beleggen in fondsen is toch minimaal te weten waarin je dus belegt.
Dit is een forum om gedachten en kritiek te geven op sommige punten , ik kan tegen kritiek dus daarom zeil ik regelmatig naar dit forum . Daarom even uit de doeken doen wat betreft SH Global Convertibles A
Allereerst : het zusterfonds SH Convertibles A heeft 5 Morningstarsterren . Dit fonds voert eenzelfde belegingspolitiek als Global Convertibles , met dit verschil dat het universum verschillend is , Covertibles belegt in Europese waarden en Global Convertibles belegt wereldwijd .
SH Global Convertibles A belegt wereldwijd in converteebare obligaties , waarbij de blootstelling aan Emmerging Markets max. 40% mag bedragen . Er wordt een zeer active beleggingspolitiek gevoerd , de kwaliteit van de uitgever is een zeer belangrijk criterium , waarbij minstens 50% van het actief van het fond bestaat uit investment grade .
Saint Honeré Global Convertibles is een portefeuille van gemengde internationale converteerbare obigaties ( en daar was je juist Robokat ) die geselecteerd werden voor de kwaliteit van hun onderliggende aandelen , hun intressante tecnische eigenschappen . Het fonds maakt het mogelijk te genieten van het herstel van de wereldgroei en van het aandelenrendement , met een beperkte volaliteit .
Wat ik versta onder converteerbare obligaties is een aktivaklasse die meer de stijgingen van de aandelenmarkt volgt dan de dalingen , door de aangehechte aandelenoptie kan men deelnemen aan de stijgingen van de aandelenmarkten terwijl de obligatievloer de dalingen afremt
Allereerst : het zusterfonds SH Convertibles A heeft 5 Morningstarsterren . Dit fonds voert eenzelfde belegingspolitiek als Global Convertibles , met dit verschil dat het universum verschillend is , Covertibles belegt in Europese waarden en Global Convertibles belegt wereldwijd .
SH Global Convertibles A belegt wereldwijd in converteebare obligaties , waarbij de blootstelling aan Emmerging Markets max. 40% mag bedragen . Er wordt een zeer active beleggingspolitiek gevoerd , de kwaliteit van de uitgever is een zeer belangrijk criterium , waarbij minstens 50% van het actief van het fond bestaat uit investment grade .
Saint Honeré Global Convertibles is een portefeuille van gemengde internationale converteerbare obigaties ( en daar was je juist Robokat ) die geselecteerd werden voor de kwaliteit van hun onderliggende aandelen , hun intressante tecnische eigenschappen . Het fonds maakt het mogelijk te genieten van het herstel van de wereldgroei en van het aandelenrendement , met een beperkte volaliteit .
Wat ik versta onder converteerbare obligaties is een aktivaklasse die meer de stijgingen van de aandelenmarkt volgt dan de dalingen , door de aangehechte aandelenoptie kan men deelnemen aan de stijgingen van de aandelenmarkten terwijl de obligatievloer de dalingen afremt