Een nieuwe belegginsrekening openen
Een nieuwe belegginsrekening openen
Ik zou graag een nieuwe beleggingsrekening openen onder 'Beleggingsoverzicht', omdat ik een 3de portefeuille wil opstarten. Ik heb op de groene knop 'Open een Beleggingsrekening' gedrukt, de stapjes gevolgd (dus handelen in EUR en USD) en vervolgens afgerond.
Maar helaas krijg ik een nieuwe geldrekening en geen beleggingsrekening/portefeuille.
Kunnen jullie mij bijstaan?
Maar helaas krijg ik een nieuwe geldrekening en geen beleggingsrekening/portefeuille.
Re: Een nieuwe belegginsrekening openen
Uit de veelgestelde vragen: "Bij het openen van een beleggingsrekening in vreemde valuta zal een geldrekening in de corresponderende vreemde valuta worden geopend. Op die manier kunnen wij de dividenden en terugbetalingen, bij eventuele verkoop van effecten, betalen in de oorspronkelijke denominatievaluta. Zo vermijdt u wisselkoerstransacties."
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste, de nieuwe beleggingsrekening is pas de volgende werkdag zichtbaar. Als u vandaag inlogt vindt u deze nieuwe beleggingsrekening terug onder het ‘Beleggingsoverzicht’ op op uw Dashboard.Kevva schreef: ↑26 juli 2017, 19:39 Ik zou graag een nieuwe beleggingsrekening openen onder 'Beleggingsoverzicht', omdat ik een 3de portefeuille wil opstarten. Ik heb op de groene knop 'Open een Beleggingsrekening' gedrukt, de stapjes gevolgd (dus handelen in EUR en USD) en vervolgens afgerond.
Ik wou ook een nieuwe beleggers rekening openen met jullie of Keytrade. Ik heb beide wat vragen gestuurd. Keytrade antwoordde dezelfde dag en bij jullie na een week NUL reply, zelfs niet na een reminder.
Problemen met jullie website of gewoon geen interesse in nieuwe beleggers?
Zelfde probleem hier, had een eerste overschrijving gemaakt ter activatie van mijn geld rekening, paar dagen daarna krijg ik een mail dat ze het geld nog niet ontvangen hebben en het vriendelijk verzoek om datum en het gestorte bedrag mee te delen. Onmiddellijk op geantwoord (3/8/17) met rekening afschrift in bijlage maar tot dusver nog geen enkele reactie gezien, een mens begint dan twijfels te krijgen 
Inderdaad, durf me niet voorstellen wat de service zal zijn indien ik eens echt een issue heb. Ze hadden thans een mooie actie van 200 euro maar op die manier ga ik dan toch starten bij een andere speler.
Ik mag niet klagen over de communicatie van MeDirect. Toen ik overwoog om Telenet gedag te zeggen heb ik gevraagd hoe ik m'n contactmailadres kon wijzigen, en daar kreeg ik prompt een reactie op.
Maar hun site is wel nog altijd pokketraag bij het inloggen.
En verder zal ik niet snel terug een rekening openen bij een kleine speler. Voor hetzelfde geld doen ze binnen een paar jaar een raboke en zeggen "we stoppen met dit of dat", en daar sta je dan. OK, in het geval van Rabo wordt alles overgezet naar Keytrade als je niks doet, maar ik vind het toch allemaal maar niks.
Maar hun site is wel nog altijd pokketraag bij het inloggen.
En verder zal ik niet snel terug een rekening openen bij een kleine speler. Voor hetzelfde geld doen ze binnen een paar jaar een raboke en zeggen "we stoppen met dit of dat", en daar sta je dan. OK, in het geval van Rabo wordt alles overgezet naar Keytrade als je niks doet, maar ik vind het toch allemaal maar niks.
Beste, onze klantendienst heeft het momenteel heel druk vanwege het uitzonderlijk hoge aantal transferaanvragen van Rabobank naar MeDirect. Hierdoor duurt het iets langer om iedereen tijdig te antwoorden. We hebben extra personeel voorzien om onze klantendienst hierbij in deze drukkere periode bij te staan. We proberen de achterstand zo snel mogelijk weg te werken. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip.Stulys schreef: ↑9 augustus 2017, 09:55 Ik wou ook een nieuwe beleggers rekening openen met jullie of Keytrade. Ik heb beide wat vragen gestuurd. Keytrade antwoordde dezelfde dag en bij jullie na een week NUL reply, zelfs niet na een reminder.
Met zulke redenen hoef ik op MIJN werk niet aan te komen bij de klanten. Iedereen heeft het overal wel eens (te) druk. Jullie zouden tenminste dan al een automatische reply kunnen sturen dat de aanvragen behandeld worden, dat er een uitzonderlijke vertragins is of zo. Maar gewoon niet antwoorden en de klanten negeren is een heel slecht signaal die door weinig mensen als professioneel gaat bekeken worden.
Voor mij alvast zijn jullie einde verhaal.
Voor mij alvast zijn jullie einde verhaal.
Ik ben ook bezig mijn effectenrekening naar medirect te transfereren.
Op elke mail heb ik antwoord gekregen, zelfs vorige zondagnamiddag heb ik een persoonlijke mail gekregen..
Overwerken doen ze dus zeker :-)
Op elke mail heb ik antwoord gekregen, zelfs vorige zondagnamiddag heb ik een persoonlijke mail gekregen..
Overwerken doen ze dus zeker :-)
Ja, zelfs 0,01 euro is genoeg, het is gewoon om te zien of het opgegeven tegenrekening nummer klopt. Heb zelf inmiddels bevestiging gekregen dat de storting ontvangen is, volgende stap; wachten op de activatie code die per post verstuurt wordt. Dan transfer formulier B zien te krijgen, daarmee de eigenlijke transfer aanvragen, ... De weg is lang maar we komen er wel.
Beste, bedankt alvast om voor MeDirect te kiezen. Zo blijft u ook in de toekomst genieten van de gratis instap- en uitstapkosten op meer dan 500 beleggingsfondsen.
Voor uw transferaanvraag en voor de andere lezers op het Spaargids forum beschrijven we graag nog even kort het proces in detail. We merken dat er elders op het forum nog een aantal vragen rond zijn. Hierop hebben we het proces deze week nog enigzins vereenvoudigt en onze klantendienst zal dit vanaf heden ook zo toepassen.
Een aanvraag starten kunt u heel eenvoudig via het contactformulier op de website https://www.medirectbank.be/nl-be/contact?sub=atf , als onderwerp selecteert u ‘Transfer effecten’. Hierin vermeldt u de fondsen die u wenst te transfereren met de nodige details (ISIN, fondsennaam en valuta).
U ontvangt van ons een bevestiging dat we de e-mail goed ontvangen hebben en gaan aan de slag met de lijst van de fondsen die u ons bezorgde. U ontvangt daarna van ons per e-mail welke fondsen u kunt overdragen naar MeDirect Bank(dat zijn quasi alle Rabobank.be fondsen) en voor welke specifieke fondsen u ons de aankoopkoers moet aanleveren. Deze is nodig voor de correcte berekening van de meerwaardetaks. Deze aankoopkoers vindt u in de bijlages van uw rekeningafschriften onder ‘Afrekening van uw Inschrijving’. U stuurt ons hiervan een screenshot of kopij door, zelfs als deze meerdere orders betreft van hetzelfde fonds. Wij berekenen dan voor u de gemiddelde aankoopkoers.
Al deze informatie verzamelen wij in ons document ‘Effectentransfert formulier B’. Dit document vindt u dan in de beveiligde mailbox, na het inloggen op ons transactieplatform. U ondertekent dit document en stuurt dit ons terug per post. U kan hiervoor dezelfde ‘antwoordcode’ gebruiken als voor uw rekeningaanvraag, zo hoeft u geen postzegel te plakken.
Antwoordcode
DA853-230-8
Bij ontvangst van dit document, contacteren wij uw andere bank of broker om de fondsentransfer verder af te handelen.
Voor uw transferaanvraag en voor de andere lezers op het Spaargids forum beschrijven we graag nog even kort het proces in detail. We merken dat er elders op het forum nog een aantal vragen rond zijn. Hierop hebben we het proces deze week nog enigzins vereenvoudigt en onze klantendienst zal dit vanaf heden ook zo toepassen.
Een aanvraag starten kunt u heel eenvoudig via het contactformulier op de website https://www.medirectbank.be/nl-be/contact?sub=atf , als onderwerp selecteert u ‘Transfer effecten’. Hierin vermeldt u de fondsen die u wenst te transfereren met de nodige details (ISIN, fondsennaam en valuta).
U ontvangt van ons een bevestiging dat we de e-mail goed ontvangen hebben en gaan aan de slag met de lijst van de fondsen die u ons bezorgde. U ontvangt daarna van ons per e-mail welke fondsen u kunt overdragen naar MeDirect Bank(dat zijn quasi alle Rabobank.be fondsen) en voor welke specifieke fondsen u ons de aankoopkoers moet aanleveren. Deze is nodig voor de correcte berekening van de meerwaardetaks. Deze aankoopkoers vindt u in de bijlages van uw rekeningafschriften onder ‘Afrekening van uw Inschrijving’. U stuurt ons hiervan een screenshot of kopij door, zelfs als deze meerdere orders betreft van hetzelfde fonds. Wij berekenen dan voor u de gemiddelde aankoopkoers.
Al deze informatie verzamelen wij in ons document ‘Effectentransfert formulier B’. Dit document vindt u dan in de beveiligde mailbox, na het inloggen op ons transactieplatform. U ondertekent dit document en stuurt dit ons terug per post. U kan hiervoor dezelfde ‘antwoordcode’ gebruiken als voor uw rekeningaanvraag, zo hoeft u geen postzegel te plakken.
Antwoordcode
DA853-230-8
Bij ontvangst van dit document, contacteren wij uw andere bank of broker om de fondsentransfer verder af te handelen.
Antwoordcode
DA853-230-8
we kunnen die kode ook misbruiken en ook voor andere zaken gebruiken die wij naar MeDirectbank sturen, kwestie van als gierige spaargidsers een postzegel te besparen
DA853-230-8
we kunnen die kode ook misbruiken en ook voor andere zaken gebruiken die wij naar MeDirectbank sturen, kwestie van als gierige spaargidsers een postzegel te besparen