Een spaarrekening: nog de moeite?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Een spaarrekening: nog de moeite?
Als je vandaag de rentes op spaarrekeningen vergelijkt met die van enkele maanden geleden dan is er een flinke daling te merken. Ook de inflatie van vorige zomer (6%) is omgeslagen naar een deflatie. Daardoor verdien je eigenlijk meer op je geld ondanks de lagere spaarrentes, zegt de ene. De andere vindt dat de consument niets voelt van de deflatie. Kortom: vind jij het nog interessant om geld op een spaarrekening te zetten? Of beleg je nu anders?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Een spaarrekening: nog de moeite?
ik vind van wel: ik beleg nu iets anders (sinds kort in fondsen en aandelen) maar het grootste deel van mijn 'spaar'geld staat nog steeds op de spaarrekening...
- > volgens mij nog het zekerste en het mobielste...
- > volgens mij nog het zekerste en het mobielste...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een spaarrekening dient maar voor 2 zaken. Gelden opzetten tot ze een bepaald bedrag hebben bereikt zodat je er iets anders mee kan kopen of gelden opzetten die je niet lang kan missen.
In dat opzicht blijft het dus nog steeds de moeite.
Wel toegeven dat als de rente superlaag staat als nu, ik vlugger zal uitkijken naar alternatieven terwijl ik het anders wat meer laat aangroeien.
Wel toegeven dat als de rente superlaag staat als nu, ik vlugger zal uitkijken naar alternatieven terwijl ik het anders wat meer laat aangroeien.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
3 zakencp1234 schreef: Een spaarrekening dient maar voor 2 zaken. Gelden opzetten tot ze een bepaald bedrag hebben bereikt zodat je er iets anders mee kan kopen of gelden opzetten die je niet lang kan missen.
Je spaarcenten gebruiken om als gepensioneerde (inkomen NETTO - 40 % voor de rest van je leven) nog een beetje fatsoenlijk te leven. Je zelf nog iets gunnen, je kinderen en kleinkinderen af en toe "verwennen" Maar nu wordt het moeilijk met amper 2% rente.
Laatst gewijzigd door pol op 27 augustus 2009, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet mee eens, dat valt toch onder de optie " gelden opzetten die je niet lang kan missen," de rest zet je toch beter op een termijnrekening of dergelijke.pol schreef:3 zakencp1234 schreef: Een spaarrekening dient maar voor 2 zaken. Gelden opzetten tot ze een bepaald bedrag hebben bereikt zodat je er iets anders mee kan kopen of gelden opzetten die je niet lang kan missen.
Je spaarcenten gebruiken om als gepensioneerde (inkomen NETTO - 40 % voor de rest van je leven) nog een beetje fatsoenlijk te leven. Je zelf nog iets gunnen, je kinderen en kleinkinderen af en toe "verwennen" Maar nu wordt het moeilijk met amper 2% rente.
Geld verdienen doe je door te werken.