Een sterke(re) dollar
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Een sterke(re) dollar
nu de dollar sterker wordt vraag ik mij af wat de beste manieren zijn om daar van te profiteren.
alsook wat niet te doen.
bvb, een bedrijf zoals Delhaize is actief op de US markt, worden de dollars dan omgerekend in euro op het einde van de rit?
ben ik juist dat dit koersverschil een positief effect zal hebben, op de omzet en winst marges?
zijn er zo nog (Belgische) bedrijven die hier kunnen van profiteren, Agfa of ABInbev?
alsook wat niet te doen.
bvb, een bedrijf zoals Delhaize is actief op de US markt, worden de dollars dan omgerekend in euro op het einde van de rit?
ben ik juist dat dit koersverschil een positief effect zal hebben, op de omzet en winst marges?
zijn er zo nog (Belgische) bedrijven die hier kunnen van profiteren, Agfa of ABInbev?
Re: Een sterke(re) dollar
omzetcijfers in euro worden positief beinvloed door dollar stijging
de geconsolideerde boekhouding van delhaize is in euro dus omzet en winst van delhaize in dollar worden omgezet naar euro. sterke dollar is positief voor hen Voor marge maakt het niet uit. delhaize heeft opbrengsten maar ook kosten in usd.
ab inbev heeft ook belangrijk deel omzet in usd, zullen er nog wel zijn opzoeken in de jaarverslagen of naar de sites gaan.
de geconsolideerde boekhouding van delhaize is in euro dus omzet en winst van delhaize in dollar worden omgezet naar euro. sterke dollar is positief voor hen Voor marge maakt het niet uit. delhaize heeft opbrengsten maar ook kosten in usd.
ab inbev heeft ook belangrijk deel omzet in usd, zullen er nog wel zijn opzoeken in de jaarverslagen of naar de sites gaan.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Veel Belgische bedrijven hebben grote blootstelling aan de dollar.
Bv. AB InBev, Sipef, CMB, Euronav, Exmar, Delhaize, Tessenderlo, UCB, Barco, Melexis, EVS, Agfa, Solvay, Nyrstar,...
Bv. AB InBev, Sipef, CMB, Euronav, Exmar, Delhaize, Tessenderlo, UCB, Barco, Melexis, EVS, Agfa, Solvay, Nyrstar,...
Of gewoon een rekening met dollars maken?
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150106_01459474" onclick="window.open(this.href);return false;
Vermoedelijk wat kort door de bocht niet? Een nieuwe oorlog of crisis kan dat snel weer doen kelderen...
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150106_01459474" onclick="window.open(this.href);return false;
Vermoedelijk wat kort door de bocht niet? Een nieuwe oorlog of crisis kan dat snel weer doen kelderen...
Echt gokken op wisselkoerswinst zou ik nooit doen. Geen enkele analisten kan iets zinnigs op dat vlak voorspellen een jaar in de toekomst, laat staan dat we dat als leken wel kunnen.
Mijn aandelen die in dollar noteren stijgen nu automatisch, handig meegenomen.
Mijn aandelen die in dollar noteren stijgen nu automatisch, handig meegenomen.