Eerste 10j van hypethecaire lening
TIP
Eerste 10j van hypethecaire lening
Beste,
Dec 2009 sloten mijn partner en ik een hypothecaire lening af. De eerste terugbetaling aan de bank gebeurde echter jan 2010. We betaalden hiervoor een overbrugging aan de bank.
De eerste 10j van een hypothecaire lening wordt het bedrag dat je terugvordert van de beladingen verhoogd met €760,-. Voor de aangifte in 2021 (aanslagjaar 2010) is die verhoging nu niet meegedeeld in mijn vereenvoudigde aangifte waardoor de terugbetaling aardig teruggeschroefd werd.
Is dit wel correct?
Mijn eerste terugbetaling was pas 2010. Ik heb immers voor aanslagjaar 2019 niets teruggetrokken...
Hoe dien ik dit precies te zien?
Alvast bedankt voor jullie input.
Grtjs
Dec 2009 sloten mijn partner en ik een hypothecaire lening af. De eerste terugbetaling aan de bank gebeurde echter jan 2010. We betaalden hiervoor een overbrugging aan de bank.
De eerste 10j van een hypothecaire lening wordt het bedrag dat je terugvordert van de beladingen verhoogd met €760,-. Voor de aangifte in 2021 (aanslagjaar 2010) is die verhoging nu niet meegedeeld in mijn vereenvoudigde aangifte waardoor de terugbetaling aardig teruggeschroefd werd.
Is dit wel correct?
Mijn eerste terugbetaling was pas 2010. Ik heb immers voor aanslagjaar 2019 niets teruggetrokken...
Hoe dien ik dit precies te zien?
Alvast bedankt voor jullie input.
Grtjs
Re: Eerste 10j van hypethecaire lening
De datum op uw attest bij de lening is volgens mij bepalend. Je kan dit zien in tax-on-web bij de bijlagen bij je aangifte. En dan is je periode van tien jaar inderdaad voorbij.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.