Eerste aandelen
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Eerste aandelen
Hoe je eerste aandelen kopen? Niet via mijn grootbank dus, maar welke weg is het beste voor een beginner? Is het beter om als eerste stap enkel te investeren in bevoordeeld de Bel 20 enzo jezelf wegwijs te maken in de beleggerswereld? Ik ben 41 jaar en heb een financiële buffer die ik op mijn spaarboek laat staan. Met de rest zou ik aandelen willen kopen en dit met een lange termijn visie.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Eerste aandelen
Ik zou starten met basisbegrippen proberen begrijpen: risico, spreiding/diversificatie, beleggingshorizon, kosten, ... Daarna kom je allicht vanzelf bij accumulerende goedkope passieve index-etf's in euro uit via een goedkope broker (DeGiro?) als eerste stap. Twee nuttige zoektermen: bogleheads, IWDA.ThomasHillman schreef: ↑28 december 2019, 09:02 Hoe je eerste aandelen kopen? Niet via mijn grootbank dus, maar welke weg is het beste voor een beginner? Is het beter om als eerste stap enkel te investeren in bevoordeeld de Bel 20 enzo jezelf wegwijs te maken in de beleggerswereld? Ik ben 41 jaar en heb een financiële buffer die ik op mijn spaarboek laat staan. Met de rest zou ik aandelen willen kopen en dit met een lange termijn visie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat je beter eerst wat goed opgezocht had ipv onmiddellijk een " nieuw" onderwerp te posten?ThomasHillman schreef: ↑28 december 2019, 09:02 Hoe je eerste aandelen kopen? Niet via mijn grootbank dus, maar welke weg is het beste voor een beginner? Is het beter om als eerste stap enkel te investeren in bevoordeeld de Bel 20 enzo jezelf wegwijs te maken in de beleggerswereld? Ik ben 41 jaar en heb een financiële buffer die ik op mijn spaarboek laat staan. Met de rest zou ik aandelen willen kopen en dit met een lange termijn visie.
Het staat hier al bol met zulke vragen. Eerste aankoop, eerste stapjes, welke broker, waar aankopen enz enz.
Ja ik heb een ochtendhumeur.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dank je wel.fropskottel schreef: ↑28 december 2019, 09:21Ik zou starten met basisbegrippen proberen begrijpen: risico, spreiding/diversificatie, beleggingshorizon, kosten, ... Daarna kom je allicht vanzelf bij accumulerende goedkope passieve index-etf's in euro uit via een goedkope broker (DeGiro?) als eerste stap. Twee nuttige zoektermen: bogleheads, IWDA.ThomasHillman schreef: ↑28 december 2019, 09:02 Hoe je eerste aandelen kopen? Niet via mijn grootbank dus, maar welke weg is het beste voor een beginner? Is het beter om als eerste stap enkel te investeren in bevoordeeld de Bel 20 enzo jezelf wegwijs te maken in de beleggerswereld? Ik ben 41 jaar en heb een financiële buffer die ik op mijn spaarboek laat staan. Met de rest zou ik aandelen willen kopen en dit met een lange termijn visie.