Eerste appartement verhuren
TIP
Eerste appartement verhuren
Dag iedereen,
Ik ga een appartement kopen om het te verhuren.
Moet ik hier een bepaalde tijd zelf in wonen voor de 3% registratierechten? (Dit is namelijk mijn eerste woning) of valt dit dan onder opbrengsteigendom en moet ik direct 12% betalen ook al is het mijn enige woning?
Alvast bedankt!
Ik ga een appartement kopen om het te verhuren.
Moet ik hier een bepaalde tijd zelf in wonen voor de 3% registratierechten? (Dit is namelijk mijn eerste woning) of valt dit dan onder opbrengsteigendom en moet ik direct 12% betalen ook al is het mijn enige woning?
Alvast bedankt!
Re: Eerste appartement verhuren
Als je een gezinswoning aankoopt, geniet je onder bepaalde voorwaarden van het verlaagd tarief van registratierechten. Eén van deze voorwaarden is de termijn waarbinnen je als koper je domicilie moet vestigen op de gezinswoning.
Deze termijn werd verlengd van twee naar drie jaar.
1/ Aan U dus om te berekenen of je de meerprijs van registratie kan verhalen op de huur als je besluit er niet zelf te gaan wonen maar het direkt wil verhuren..
2/ En de minder huurinkomsten als je besluit er wel zelf drie jaar te gaan wonen voor de mindere registratie..
Deze termijn werd verlengd van twee naar drie jaar.
1/ Aan U dus om te berekenen of je de meerprijs van registratie kan verhalen op de huur als je besluit er niet zelf te gaan wonen maar het direkt wil verhuren..
2/ En de minder huurinkomsten als je besluit er wel zelf drie jaar te gaan wonen voor de mindere registratie..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.