eerste ETF
TIP
eerste ETF
Hoi iedereen,
Ik heb een beleggingsplan (a la carte bij Keytrade waar ik maandelijks bijstort) en losse aandelen (WMH, ONTX en IVA) en nu ben ik van plan mijn eerste ETF('s) aan te schaffen en wou wat advies. Na wat zoeken ben ik bij voor mij twee interessante uigekomen nl Global X Lithium & Battery Tech ETF (LIT) en iShares Global Clean Energy UCITS ETF (INRG). Nu alles green en clean moet worden lijken mij deze twee zeer goede kanshebbers op mooie rendementen. Ze staan echter al wel zeer hoog gewaardeerd.
Ik wou 80% van mijn beschikbaar bedrag verdelen over deze twee en 20 % in een nog te onderzoeken obligatie ETF. Lijkt dit jullie een goede verdeling? Dacht eerst ook nog aan een goud ETF maar daar twijfel ik over.
Ze zijn risicovol maar ben al jaren bezig met Bitcoin dus kan daar wel tegen. Enige feedback is zeer welkom!
Alvast bedankt!
Ik heb een beleggingsplan (a la carte bij Keytrade waar ik maandelijks bijstort) en losse aandelen (WMH, ONTX en IVA) en nu ben ik van plan mijn eerste ETF('s) aan te schaffen en wou wat advies. Na wat zoeken ben ik bij voor mij twee interessante uigekomen nl Global X Lithium & Battery Tech ETF (LIT) en iShares Global Clean Energy UCITS ETF (INRG). Nu alles green en clean moet worden lijken mij deze twee zeer goede kanshebbers op mooie rendementen. Ze staan echter al wel zeer hoog gewaardeerd.
Ik wou 80% van mijn beschikbaar bedrag verdelen over deze twee en 20 % in een nog te onderzoeken obligatie ETF. Lijkt dit jullie een goede verdeling? Dacht eerst ook nog aan een goud ETF maar daar twijfel ik over.
Ze zijn risicovol maar ben al jaren bezig met Bitcoin dus kan daar wel tegen. Enige feedback is zeer welkom!
Alvast bedankt!
-
anonymous9
Re: eerste ETF
Zolang je geen % geeft van hoeveel in welke belegging valt daar niets zinnigs over te zeggen. Ook wat je beleggingshorizon is en andere informatie. Maar het lijkt er wel op het eerste zicht op dat jouw beleggingen een rommeltje zijn zonder duidelijke achterliggende visie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vlam! Dat is nog eens afgekraakt.
-
anonymous9
"Misschien moet je wat beter nadenken over waar je in belegt. Waarom juist daarin? Wat trekt je aan?"
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
-
anonymous9
In vergelijking met een paar andere berichten die ik hier ooit gepost heb, vind ik mezelf nog braaf. Soms denk ik van mezelf wel: kon je dat toch niet wat zachter formuleren? Maar goed, nu poging 2:
Kun je ons wat meer vertellen over je beleggingsfilosofie en hoe je tot de beleggingen bent gekomen die je nu hebt? Waarom juist deze beleggingen?
De ETFs die je hier aanhaalt zijn heel specifiek en heel niche.psyflem schreef: ↑2 januari 2021, 17:32 Hoi iedereen,
Alvast bedankt!
Je geeft aan dat ze "al wel zeer hoog gewaardeerd" zijn.
Waarom denk je dat dit deel van de markt sterker gaat stijgen dan de rest van de markt?
Waarom denk jij dat de beleggers dit deel van de markt verkeerd gewaardeerd zouden hebben?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Best eerst een kern VWCE opbouwen. En daarnaast, indien je dat persé wilt, enkele satellieten/accenten waarvan je gelooft dat deze het beter zullen doen dan de markt.
Dankjewel voor jullie antwoorden. Geen probleem als het wat hard overkomt hoor, eerlijkheid wordt geapprecieerd. 
De aandelen nu ik mijn bezit heb is inderdaad misschien wel een allegaartje: WMH had net een exclusieve deal met CBS afgesloten voor corona, dus die bijna in de dip gekocht en die is sinds verdrievoudigd. ONTX probeer ik een beetje hetzelfde mee te bereiken, zullen zien hoe dat uitdraait. IVA komt overal een beetje in het nieuws dat als zij NASH inderdaad als eerste kunnen genezen, dit een pharmareus zou kunnen worden. https://www.globenewswire.com/news-rele ... hosis.html
Mijn beleggingshorizon is 15-20 jaar.
De twee ETF's interesseren mij vooral omdat meer en meer landen deadlines opstellen voor het einde van verbrandingsmotoren, meer elektrische wagens, groene energie, klimaatdoelstellingen, Biden die de VS terug in het klimaatakkoord wil, meer en meer verwoestende bosbranden en stormen enz. Ben net verhuisd naar een nieuwe woning en iedereen praat hier over zonnepanelen, batterijen om energie op te slaan, warmtepompen, elektrische wagens enz....Dus eigenlijk uit overtuiging .
De aandelen nu ik mijn bezit heb is inderdaad misschien wel een allegaartje: WMH had net een exclusieve deal met CBS afgesloten voor corona, dus die bijna in de dip gekocht en die is sinds verdrievoudigd. ONTX probeer ik een beetje hetzelfde mee te bereiken, zullen zien hoe dat uitdraait. IVA komt overal een beetje in het nieuws dat als zij NASH inderdaad als eerste kunnen genezen, dit een pharmareus zou kunnen worden. https://www.globenewswire.com/news-rele ... hosis.html
De twee ETF's interesseren mij vooral omdat meer en meer landen deadlines opstellen voor het einde van verbrandingsmotoren, meer elektrische wagens, groene energie, klimaatdoelstellingen, Biden die de VS terug in het klimaatakkoord wil, meer en meer verwoestende bosbranden en stormen enz. Ben net verhuisd naar een nieuwe woning en iedereen praat hier over zonnepanelen, batterijen om energie op te slaan, warmtepompen, elektrische wagens enz....Dus eigenlijk uit overtuiging .
En denk je dat je met deze redenering de anderen te vlug af bent? (de vraag is niet pedant bedoeld)
Ik zit toch min of meer met dezelfde beleggings outlook. Langere termijn en gericht op toekomstige brandstoffen, wind, solar, hydrogen, ... Dus, het lijkt me een zeer veilig en solide beleggingstraject.
Ben iets meer voor individuele aandelen dan ETF's... maar het zal in elk geval geen duik nemen. Dat zie ik niet direct gebeuren.
Ben iets meer voor individuele aandelen dan ETF's... maar het zal in elk geval geen duik nemen. Dat zie ik niet direct gebeuren.
Als ik dit zo lees, zou je beter de anderen hier advies gevenpsyflem schreef: ↑2 januari 2021, 23:10 Dankjewel voor jullie antwoorden. Geen probleem als het wat hard overkomt hoor, eerlijkheid wordt geapprecieerd.
AI en data ETF is er ook zo een, maar ja, wie zal het zeggen. Het blijft een gok.