Eerste voorstel gekregen, op zoek naar tips en raad
TIP
Eerste voorstel gekregen, op zoek naar tips en raad
Dag iedereen,
mijn vriendin en ik gaan samen een woning kopen (met verkoop van onze huidige woning). Laat ik beginnen met kort de situatie te beschrijven:
Te lenen bedrag: 360000 euro (Aankoop woning en verbouwingen)
Quotiteit: 90%
Loon: 4200 euro.
We zijn vandaag bij onze bank langsgeweest (Crelan) en kregen daar een voorstel aan een vaste rentevoet van 2.32% op 25 jaar. Als ik dit vergelijk met een aantal van de voorstellen die hier op de site te vinden zijn in vergelijkbare omstandigheden lijkt een rentevoet onder de 2% mogelijk, maar is dat ook zo? Ik plan deze week langs te gaan bij de meest courante instellingen, als jullie tips hebben zijn die altijd welkom!
mijn vriendin en ik gaan samen een woning kopen (met verkoop van onze huidige woning). Laat ik beginnen met kort de situatie te beschrijven:
Te lenen bedrag: 360000 euro (Aankoop woning en verbouwingen)
Quotiteit: 90%
Loon: 4200 euro.
We zijn vandaag bij onze bank langsgeweest (Crelan) en kregen daar een voorstel aan een vaste rentevoet van 2.32% op 25 jaar. Als ik dit vergelijk met een aantal van de voorstellen die hier op de site te vinden zijn in vergelijkbare omstandigheden lijkt een rentevoet onder de 2% mogelijk, maar is dat ook zo? Ik plan deze week langs te gaan bij de meest courante instellingen, als jullie tips hebben zijn die altijd welkom!
Laatst gewijzigd door Stijn1985 op 16 juli 2016, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eerste voorstel gekregen, op zoek naar tips en raad
Je kan hier vragen aan de andere mensen of ze hun voorstel willen doormailen.
Die 90pct vind ik wel hoog, maar bon
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor aankoop van de woning moeten we eigenlijk 220000 euro lenen maar we willen graag onmiddellijk grondige verbouwingen doen zodat we niet jaren in een bouwwerf zitten.voodoo schreef:Je kan hier vragen aan de andere mensen of ze hun voorstel willen doormailen.
Ik ben eergisteren zelf bij Crelan geweest en heb 1,92% gekregen op 25j vast, met een q van 100%.
Dus het lijkt me een laag voorstel wat je gekregen hebt.
Zij kijken wel ook naar wat er overblijft na het aftrekken van de hypotheek, bij ons bleef er nog 2400€ over, vandaar dat ze een mooi bod konden doen.
Ik weet niet wat er bij jullie nog overblijft?
Zij kijken wel ook naar wat er overblijft na het aftrekken van de hypotheek, bij ons bleef er nog 2400€ over, vandaar dat ze een mooi bod konden doen.
Ongeveer 2600 euro.Fonske01 schreef:Ik ben eergisteren zelf bij Crelan geweest en heb 1,92% gekregen op 25j vast, met een q van 100%.
Dan hebben ze je echt geen goed voorstel gedaan hoor.
1,92% heb ik als eerste voorstel gekregen en jou situatie ziet er nog beter uit, dus ik zou zeker daar nog onder proberen te gaan.
Ga zeker ook eens langs bij Nagelmackers, zij hebben me het beste voorstel tot nu toe gedaan.
1,92% heb ik als eerste voorstel gekregen en jou situatie ziet er nog beter uit, dus ik zou zeker daar nog onder proberen te gaan.
Ga zeker ook eens langs bij Nagelmackers, zij hebben me het beste voorstel tot nu toe gedaan.
Dat was eerlijk gezegd ook mijn gevoel, vandaar dat ik me hier heb ingeschreven. Bedankt voor de tip, ik ga er zeker langs!Fonske01 schreef:Dan hebben ze je echt geen goed voorstel gedaan hoor.
Laat maar iets weten als je mijn voorstel kan gebruiken, dan scan ik ze wel in voor je!Stijn1985 schreef:Dat was eerlijk gezegd ook mijn gevoel, vandaar dat ik me hier heb ingeschreven. Bedankt voor de tip, ik ga er zeker langs!Fonske01 schreef:Dan hebben ze je echt geen goed voorstel gedaan hoor.
Gaat het om een vergelijkbaar bedrag of maakt dat weinig uit?
Bedrag maakt op zich niets uit, ze kijken meer naar het loon, de eigen middelen en de quotiteit.Stijn1985 schreef:Gaat het om een vergelijkbaar bedrag of maakt dat weinig uit?
In dat geval ga ik graag op uw voorstel in, ik kan blijkbaar wel geen persoonlijke berichten sturen.Fonske01 schreef:Bedrag maakt op zich niets uit, ze kijken meer naar het loon, de eigen middelen en de quotiteit.Stijn1985 schreef:Gaat het om een vergelijkbaar bedrag of maakt dat weinig uit?
Ik heb je men mailadres doorgestuurd via persoonlijk bericht.
Stuur me een mailtje en dan houden we contact
Done!Fonske01 schreef:Ik heb je men mailadres doorgestuurd via persoonlijk bericht.
Bijkomende vraag: is een vaste rentevoet wel de beste optie? Of gaan we beter voor een variabele?
Daar valt geen algemeen antwoord op te geven, alles hangt af van de concrete voorstellen die je zal krijgen... maar waarom zou je ook geen variabele voorstellen bestuderen? Crelan werkt in elk geval graag met variabele formules, bv 10/5/5 etc.Stijn1985 schreef:Bijkomende vraag: is een vaste rentevoet wel de beste optie? Of gaan we beter voor een variabele?