Eeuwigdurende obligatie Volkswagen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Eeuwigdurende obligatie Volkswagen ?
Misschien nog een alternatief om in te beleggen ?
Risico is wel groter dan bij een gewone obligatie maar in een bedrijf als VW lijkt me het risico eerder beperkt.
Volkswagen Financial Services NV 3,5% PERP SUB EUR
Huidige coupon 3,5 %
Prijs 91,495 % (30/01/2017)
Eerstvolgende call 20/03/2030 (100 %)
YTC-rendement 4,364 %
Coupure 1.000
Risico is wel groter dan bij een gewone obligatie maar in een bedrijf als VW lijkt me het risico eerder beperkt.
Volkswagen Financial Services NV 3,5% PERP SUB EUR
Huidige coupon 3,5 %
Prijs 91,495 % (30/01/2017)
Eerstvolgende call 20/03/2030 (100 %)
YTC-rendement 4,364 %
Coupure 1.000
Re: Eeuwigdurende obligatie ?
Ik heb er één van BPCE ( 6,75) in port. Jaren geleden aan 97% aangekocht en verwacht dat deze binnenkort gecalled gaat worden. Doch ik zou eerder voor een kortlopende obligatie, die onder pari staat, kiezen. Bvb Metalcorp, Valeant, Homann, ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Eeuwigdurende obligatie Volkswagen ?
Nadeel van een Metalcorp of deze Volkswagen zijn dan ook weer de opgelopen interesten.
Wat dacht je trouwens van deze ?
AXA IM Maturity 2022 Fund A USD Acc
KfW 7% 21/01/2019 ZARRisicoklasse:
In Zuid-Afrikaanse Rand ? Dat is ook gokken, hé ? Op heb jij er een pak liggen?karine schreef:Nadeel van een Metalcorp of deze Volkswagen zijn dan ook weer de opgelopen interesten.
De obligatie van Hamon eventueel. Coupure is wel 100.000 ...
Iets te groot voor mij.pukkie007 schreef: In Zuid-Afrikaanse Rand ? Dat is ook gokken, hé ? Op heb jij er een pak liggen?
Deze loopt nog maar twee jaar en heeft wel een AAA rating.
De obligatie van Hamon eventueel. Coupure is wel 100.000 ...
Dacht aan de obligatie van APPLE met coupon 3.85 % en vervaldag 5 april 2043 (per 2000 USD), maar veronderstel dat ze nog wel wat kunnen zakken.
Coupures van 100.000
zijn echt te groot voor in een kleine portefeuille, maar lijkt wel leuk speelgoed voor wie op dat niveau zelfs nog wat kan diversifiëren ook qua munten en qua uitgevers.
Coupures van 100.000
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Apple loopt tot 2043, bij een stijgende rente kan dat wel een serieuze daling tot gevolg hebben.
@karine : Heb je deze uiteindelijk gekocht? Heeft net een dip achter de rug maar eigenlijk mag je daar niet naar kijken bij perps. Die van Bayer (2074) zit ook terug in de lift.