Effecten overboeken
TIP
-
- Sr. Member
Effecten overboeken
Ik heb een effectenrekening bij BinckBank, mijn vader heeft een rekening bij ING. Nu zou hij graag de effecten op zijn rekening overboeken naar die van mij. Kan dat? Of kan je alleen effecten overdragen tussen rekeningen die op naam van een en dezelfde persoon staan.
'United in diversity' - E.U.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Effecten overboeken
Naast de technische kwestie tussen ing en Binck bank zal het ook een successie issue worden.
Je vader schenkt immers via een zogenaamde 'bankgift' aan jouw. Jij moet dit uitdrukkelijk aanvaarden
Daarbij moet je vader nog 3 jaar leven omdat dit niet bij de rest van de erfenis zou komen met de nadelige successie van dien.
Bij het geheel mag je andere erfgenamen niet benadelen binnen het gereserveerde gedeelte.
Maar misschien wil je enkle het beheer doen in plaats van je Pa; je kunt dit met een volmacht of gewoon met zijn login.
Opgelet betrek ook hierbij eventueel andere 'erfgenamen' er zijn a voor mindere zaken familie vetes ontstaan.

Je vader schenkt immers via een zogenaamde 'bankgift' aan jouw. Jij moet dit uitdrukkelijk aanvaarden

Daarbij moet je vader nog 3 jaar leven omdat dit niet bij de rest van de erfenis zou komen met de nadelige successie van dien.

Bij het geheel mag je andere erfgenamen niet benadelen binnen het gereserveerde gedeelte.
Maar misschien wil je enkle het beheer doen in plaats van je Pa; je kunt dit met een volmacht of gewoon met zijn login.
Opgelet betrek ook hierbij eventueel andere 'erfgenamen' er zijn a voor mindere zaken familie vetes ontstaan.

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.