Effecten overbrengen van ING naar Bolero
TIP
Effecten overbrengen van ING naar Bolero
Een familielid wenst zijn effecten bij ING over te brengen naar Bolero, maar stelt dit telkens uit gelet op de hoge kosten die hieraan verbonden zijn.
Ik lees op Spaargids homepagina: 60,5 euro per uitgaande lijn. Ik heb totaal geen ervaring met het overdragen van effecten van ene broker naar een andere, maar dit betekent dat er 60,5 euro dient te worden betaald per (globaal) effect? Bijv. alle Ageas aandelen samen = 60,5 euro om deze over te brengen? Dan gaan we vermoedelijk inderdaad best bij ING blijven... Door deze kosten is het misschien zelfs interessanter om effecten te verkopen via ING en opnieuw aan te kopen via Bolero? 2x transactiekost + beurstaks zal immers lager zijn.
Ook zie ik dat ING 0,24% bewaarloon aanrekent, ergo op bijv. een totale effectenrekening van 150.000,- EUR is dit € 360,- EUR per jaar, meer de beheerskosten van 14,52 EUR? Dan doen we er misschien toch best aan om de grootste posities over te dragen naar Bolero.
Lukt het ooit om een nieuwe broker te "overtuigen" om de transferkosten voor zijn/haar rekening te nemen? En zo ja, hoe pak je zoiets best aan?
Bedankt aan allen!!
Ik lees op Spaargids homepagina: 60,5 euro per uitgaande lijn. Ik heb totaal geen ervaring met het overdragen van effecten van ene broker naar een andere, maar dit betekent dat er 60,5 euro dient te worden betaald per (globaal) effect? Bijv. alle Ageas aandelen samen = 60,5 euro om deze over te brengen? Dan gaan we vermoedelijk inderdaad best bij ING blijven... Door deze kosten is het misschien zelfs interessanter om effecten te verkopen via ING en opnieuw aan te kopen via Bolero? 2x transactiekost + beurstaks zal immers lager zijn.