Effecten overbrengen van ING naar Bolero
TIP
Effecten overbrengen van ING naar Bolero
Een familielid wenst zijn effecten bij ING over te brengen naar Bolero, maar stelt dit telkens uit gelet op de hoge kosten die hieraan verbonden zijn.
Ik lees op Spaargids homepagina: 60,5 euro per uitgaande lijn. Ik heb totaal geen ervaring met het overdragen van effecten van ene broker naar een andere, maar dit betekent dat er 60,5 euro dient te worden betaald per (globaal) effect? Bijv. alle Ageas aandelen samen = 60,5 euro om deze over te brengen? Dan gaan we vermoedelijk inderdaad best bij ING blijven... Door deze kosten is het misschien zelfs interessanter om effecten te verkopen via ING en opnieuw aan te kopen via Bolero? 2x transactiekost + beurstaks zal immers lager zijn.
Ook zie ik dat ING 0,24% bewaarloon aanrekent, ergo op bijv. een totale effectenrekening van 150.000,- EUR is dit € 360,- EUR per jaar, meer de beheerskosten van 14,52 EUR? Dan doen we er misschien toch best aan om de grootste posities over te dragen naar Bolero.
Lukt het ooit om een nieuwe broker te "overtuigen" om de transferkosten voor zijn/haar rekening te nemen? En zo ja, hoe pak je zoiets best aan?
Bedankt aan allen!!
Ik lees op Spaargids homepagina: 60,5 euro per uitgaande lijn. Ik heb totaal geen ervaring met het overdragen van effecten van ene broker naar een andere, maar dit betekent dat er 60,5 euro dient te worden betaald per (globaal) effect? Bijv. alle Ageas aandelen samen = 60,5 euro om deze over te brengen? Dan gaan we vermoedelijk inderdaad best bij ING blijven... Door deze kosten is het misschien zelfs interessanter om effecten te verkopen via ING en opnieuw aan te kopen via Bolero? 2x transactiekost + beurstaks zal immers lager zijn.
Ook zie ik dat ING 0,24% bewaarloon aanrekent, ergo op bijv. een totale effectenrekening van 150.000,- EUR is dit € 360,- EUR per jaar, meer de beheerskosten van 14,52 EUR? Dan doen we er misschien toch best aan om de grootste posities over te dragen naar Bolero.
Lukt het ooit om een nieuwe broker te "overtuigen" om de transferkosten voor zijn/haar rekening te nemen? En zo ja, hoe pak je zoiets best aan?
Bedankt aan allen!!
Re: Effecten overbrengen van ING naar Bolero
brokers maken spontaan reclame dat ze soms de transfertkosten ten laste nemen
naar ING transfereren is van de regen in de drop terecht komen, eigenlijk van de drop in de regen (wat kosten betreft )
naar ING transfereren is van de regen in de drop terecht komen, eigenlijk van de drop in de regen (wat kosten betreft )
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hoe bedoel je? We zouden niet transfereren naar ING, maar net wég van ING, naar Bolero, wat ik een fijne, informatieve broker vindt zonder bewaarloon of beheerskosten en met redelijke transactieprijzen.
Ik lees intussen dit op de website van Bolero:
Ik lees intussen dit op de website van Bolero:
Kan al een begin zijn...Dan komt Bolero tegemoet in de transferkosten, tot max. € 400 in cash! Bolero betaalt namelijk € 20 cash voor elke getransfereerde lijn met minimum € 500 tegenwaarde (met een max. van 20 lijnen). Stuur een bewijs van de aangerekende kosten naar clientenservice@bolero.be en we zorgen zo snel mogelijk voor de terugbetaling.
Hoeveel verschillende effecten (dus lijnen) heb je?
Ik zou eens contact opnemen met Bolero.
Ik neem aan dat je wel iets kan regelen over de transfer kosten als je met een portefeuille van 150k overkomt...
Ik zou eens contact opnemen met Bolero.
Ik neem aan dat je wel iets kan regelen over de transfer kosten als je met een portefeuille van 150k overkomt...
Ik heb hetzelfde probleem (binnen een paar jaar toch). 65 euro valt nog mee. Ik ben recent begonnen bij degiro met de gedachte om later naar lynx of interactive brokers te gaan. Achteraf pas gezien dat een uitgaande transfer 100 euro is per regel. 

Bolero voorziet slechts een deel van de transactiekost.
Kijk eens bij MeDirect of KeyTrade.
In mijn situatie waren dat de enige 2 die de hele transferkost voor zich namen.
Kijk eens bij MeDirect of KeyTrade.
In mijn situatie waren dat de enige 2 die de hele transferkost voor zich namen.