Effectenrekening
TIP
Effectenrekening
Ik had graag een spreiding van een aantal fondsen genomen. Ik had deze graag bij bnp paribas fortis ofwel kbc geplaatst op een effectenrekening. Waar zou ik het voordeligst zijn?
Re: Effectenrekening
Een bank is verplicht om haar tarievenlijst publiekelijk beschikbaar te maken. Kijk even op hun website en vergelijk ...
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Noch bij BNP Paribas Fortis, noch bij KBCyeahh schreef:Ik had graag een spreiding van een aantal fondsen genomen. Ik had deze graag bij bnp paribas fortis ofwel kbc geplaatst op een effectenrekening. Waar zou ik het voordeligst zijn?

Als je bij KBC wil blijven dan valt Bolero wel nog mee van prijzen.
Bij Bolero kan je wel geen fondsen krijgen buiten diegene die KBC aanbiedt.ThomasDM schreef:Als je bij KBC wil blijven dan valt Bolero wel nog mee van prijzen.
Correct me if I'm wrong.
Ik heb er geen ervaring mee. Volgens hun site zou je die kunnen aankopen via een gratis nummer, hoe groot het aanbod dan is dat weet ik niet.Diane1 schreef:Bij Bolero kan je wel geen fondsen krijgen buiten diegene die KBC aanbiedt.ThomasDM schreef:Als je bij KBC wil blijven dan valt Bolero wel nog mee van prijzen.
Correct me if I'm wrong.
Sommige beursgenoteerde fondsen kunt u via de Bolero website verhandelen. Als u in niet-beursgenoteerde fondsen wilt handelen, neem dan contact op met de Bolero Orderdesk via 0800 628 16.
Misschien bestaat er hier een misverstand van wat de TS bedoelt? Misschien bedoelen ze hier met 'fonds', elk al dan niet op een beurs genoteerd effect. Maar ik denk dat de TS het heeft over 'beleggingsfondsen', genre Carmignac Patrimoine, Ethna Active, en nog 10.000en anderen.ThomasDM schreef: Ik heb er geen ervaring mee. Volgens hun site zou je die kunnen aankopen via een gratis nummer, hoe groot het aanbod dan is dat weet ik niet.
Sommige beursgenoteerde fondsen kunt u via de Bolero website verhandelen. Als u in niet-beursgenoteerde fondsen wilt handelen, neem dan contact op met de Bolero Orderdesk via 0800 628 16.
Als je kijkt bij vergelijkingssites op het Internet tussen verschillende brokers om diegene te vinden die best aansluit bij iemands profiel, staat steeds voor Bolero vermeld dat het niet kunnen aankopen van 'beleggingsfondsen' (buiten die van KBC zelf, maar dan hoge instapkosten e.d.m.) een groot nadeel is.
KBC, BNP ver wegblijven.
Kijk dan eens bij MeDirect waar heel veel fondsen gratis kunnen aangekocht worden.
Kijk dan eens bij MeDirect waar heel veel fondsen gratis kunnen aangekocht worden.
of Keytrade - bekijk het Keyplan eens! Lijkt me ideaal voor jou.karine schreef:KBC, BNP ver wegblijven.
Zelfde vraag als de OP.
Ik overweeg Argenta, MeDirect, Keytrade, BinckBank en Deutsche als makelaar. Iemand (positieve of negatieve) ervaring met dezen?
Bedankt!
Ik overweeg Argenta, MeDirect, Keytrade, BinckBank en Deutsche als makelaar. Iemand (positieve of negatieve) ervaring met dezen?
Bedankt!
Argenta vind ik persoonlijk wat flauwtjes, zeker voor de exotische markten. Ook quasi geen obligaties beschikbaar. Ik heb Argenta voor bankzaken maar zou het ten stelligste afraden als broker voor non-Euronext transacties.
Ik zou Binck aanraden. Ruimste keuze aan markten, goedkoopste en gebruiksvriendelijk, althans wat aandelen betreft. Grootste aanbod van fondsen als je online wilt handelen: Deutsche Bank. Offline: BNPPFortis en Belfius.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Binck is inderdaad uitstekend, maar ik blijf het jammer vinden dat Australië en Hong Kong nog niet in het aanbod zitten daar
Ik heb mijn effektenrekening bij kbc laten overzetten naar Bolero.(op voorstel van kbc zelf).
Zoals zij gevraagd hadden heb ik bij de opening 1 euro overgeschreven naar mijn zichtrekening bij Bolero.
Alle effekten zijn nu overgeschreven (op 2 verschillende data) en ik heb gemerkt dat er bij mijn zichtrekening bij Bolero ongeveer eur. 300 is bijgekomen.Deze 300 euro bestaat uit verschillende kleine bedragen met bij ieder bedrag de vermelding van de isin code van één overgeschreven obligatie en ook telkens de vermelding RV.
Voor de overplaatsing van de aandelen en fondsen gebeurde er niets op de zichtrekening.
Weet iemand op wat deze kleine bedragen betrekking hebben en wat is de betekenis van de vermelding RV?
Zoals zij gevraagd hadden heb ik bij de opening 1 euro overgeschreven naar mijn zichtrekening bij Bolero.
Alle effekten zijn nu overgeschreven (op 2 verschillende data) en ik heb gemerkt dat er bij mijn zichtrekening bij Bolero ongeveer eur. 300 is bijgekomen.Deze 300 euro bestaat uit verschillende kleine bedragen met bij ieder bedrag de vermelding van de isin code van één overgeschreven obligatie en ook telkens de vermelding RV.
Voor de overplaatsing van de aandelen en fondsen gebeurde er niets op de zichtrekening.
Weet iemand op wat deze kleine bedragen betrekking hebben en wat is de betekenis van de vermelding RV?
Zou het kunnen dat KBC de opgelopen interesten heeft gestort ? Alsof je verkoper en koper bent van je eigen effecten.