Effectenrekening voor 2021
TIP
-
anonymous10
Re: Effectenrekening voor 2021
Nog een tevreden klant bij Lynx. Goedkopere tarieven in vergelijking met de andere brokers. Er wordt geen belgische RV afgehouden op buitenlandse aandelen, enkel bronheffing.
@NVSTR
Correcte info is als volgt,
DB Personal.
75 EUR per trimester Zijn inbegrepen: Relatiekosten – Jaarlijkse beheerkosten – Debetkaart (Bancontactkaart met Maestro functie) –Bijkomende debetkaart–DBTitaniumCard(Mastercard)–OnlineBanking–MyBank– Bewaarloon– Inningskosten coupons van effecten onder dossier – Trimestriële portefeuillerapporten – voorkeurtarief voor aankoop van fondsen en voor online beurstransacties – Online tool voor portefeuille-analyse.
Correcte info is als volgt,
DB Personal.
75 EUR per trimester Zijn inbegrepen: Relatiekosten – Jaarlijkse beheerkosten – Debetkaart (Bancontactkaart met Maestro functie) –Bijkomende debetkaart–DBTitaniumCard(Mastercard)–OnlineBanking–MyBank– Bewaarloon– Inningskosten coupons van effecten onder dossier – Trimestriële portefeuillerapporten – voorkeurtarief voor aankoop van fondsen en voor online beurstransacties – Online tool voor portefeuille-analyse.
Volgens de website bedraagt het tarief voor DB Personal 50 EUR per trimester, dus 200 per jaar, geen 300 (Bron: https://www.deutschebank.be/nl/tarieven.html). Enig idee hoeveel de kosten voor inning van buitenlandse dividenden is? Dat vind ik niet direct terug op de website.
Is de bedoeling van DB personal overigens niet om een persoonlijke adviseur te hebben die maximum x klanten bedient en dus wat meer tijd heeft om een oogje in het zeil te houden? Ik weet niet of je diezelfde service bij pakweg Bolero of Binck Bank krijgt.
Bij DB kun je overigens nog altijd DB Max pakket kiezen, wat gratis is voor "actieve beleggers". En dan kun je ook nog altijd beroep doen op hun adviseurs alleen zul je dan zelf het initiatief moeten nemen.
De tariefverhoging is voor 2021, maar wat NVSTR schrijft is niet volledig.
-
anonymous
BinckBank heeft opnieuw een peterschapsactie
Maak in november een vriend klant en krijg elk 250 EUR transactietegoed
https://www.binck.be/docs/librariesprov ... --2020.pdf
Wie een code wenst -> PM
Wie een code wenst -> PM
-
anonymous8
Ze zullen het nog nodig gaan hebben, er zullen er er ook heel wat geen afbollen daar.Bp8755 schreef: ↑5 november 2020, 16:37 BinckBank heeft opnieuw een peterschapsactie
Wie een code wenst -> PM
Inderdaad gaat de vergoeding van 50€ naar 75€ per trimester wat een stijging is van 50%! Bij de tarieven vind je naast de huidige kosten ook de nieuwe an 2021 en inderdaad moet je op buitenlands effecten 2,30% (incl. BTW) met een minimum van 2,42 euro (incl. BTW) en een maximum van 60,50 euro (incl. BTW) betalen.
Ook gaat het voordelig makelaarsloon op Euronext van 4,52€ naar 5,03€ voor verrichtingen tot 2500€ en van 7,87€ naar 9,38€ tot 5000€ en van 14,57 naar 16,08€ voor boven de 5000€. dus makelaarsloon ook met 12% omhoog
Dit zijn grote wijzigingen waar je als klant niets voor terug krijgt, integendeel een ouderwetse online banking die tergend traag is, dus ik zal ook vertrekken.
Er staat hier dat Argenta duur in zijn makelaarsloon? vind dit niet terug omdat ik misschien naar daar zou gaan.
Ik ben trouwens naar Deutsche Bank gegaan om dat de DB Max rekening gratis was en zij toen ook op hun spaarboekjes hogere intresten gaven da andere banken, dit alles is achter de rug tijd om de rug te keren naar deze bank die enkel nog op gefortuneerde klanten uit is.
Ook gaat het voordelig makelaarsloon op Euronext van 4,52€ naar 5,03€ voor verrichtingen tot 2500€ en van 7,87€ naar 9,38€ tot 5000€ en van 14,57 naar 16,08€ voor boven de 5000€. dus makelaarsloon ook met 12% omhoog
Dit zijn grote wijzigingen waar je als klant niets voor terug krijgt, integendeel een ouderwetse online banking die tergend traag is, dus ik zal ook vertrekken.
Er staat hier dat Argenta duur in zijn makelaarsloon? vind dit niet terug omdat ik misschien naar daar zou gaan.
Ik ben trouwens naar Deutsche Bank gegaan om dat de DB Max rekening gratis was en zij toen ook op hun spaarboekjes hogere intresten gaven da andere banken, dit alles is achter de rug tijd om de rug te keren naar deze bank die enkel nog op gefortuneerde klanten uit is.
voor mij hetzelfde , voor wie een code wenst : PMBp8755 schreef: ↑5 november 2020, 16:37 BinckBank heeft opnieuw een peterschapsactie
Wie een code wenst -> PM
Ik heb ook nog een code voor deze actie. Wie interesse heeft, stuur me gerust een bericht.Bp8755 schreef: ↑5 november 2020, 16:37 BinckBank heeft opnieuw een peterschapsactie
Wie een code wenst -> PM
Argenta? Daar ga je toch niet om te beleggen! Die hebben enkel hun eigen beheerd Assetpakket en daarnaast een paar DPAM en twee Robeco fondsen...DrÈ schreef: ↑7 november 2020, 13:51 Inderdaad gaat de vergoeding van 50€ naar 75€ per trimester wat een stijging is van 50%! Bij de tarieven vind je naast de huidige kosten ook de nieuwe an 2021 en inderdaad moet je op buitenlands effecten 2,30% (incl. BTW) met een minimum van 2,42 euro (incl. BTW) en een maximum van 60,50 euro (incl. BTW) betalen.
Ook gaat het voordelig makelaarsloon op Euronext van 4,52€ naar 5,03€ voor verrichtingen tot 2500€ en van 7,87€ naar 9,38€ tot 5000€ en van 14,57 naar 16,08€ voor boven de 5000€. dus makelaarsloon ook met 12% omhoog![]()
Die hebben gewoon een beursplatform zoals andere banken ook hebben.
Naast hun fondsen kan je dus alles dat verhandelbaar is op de beurs gewoon aan- en verkopen.
Ze rekenen wel stevig door qua orderkosten:
- Euronext (Parijs - Brussel - Amsterdam): 0,5% min €20
- Euronext Lissabon, NYSE, Nasdaq, Amex, Xetra, Londen, Luxemburg, Milaan, Canada: 0,5% min €40
- Enkel verkooporders: Duitsland (excl. Xetra), Zwitserland, Japan, Zweden, Finland, Denemarken, Noorwegen, Ierland, Zuid-Afrika, Australië, Hong Kong, Griekenland, Polen, Nieuw-Zeeland, Madrid, Chicago, Wenen, Singapore: 0,6% min €40
Beheerskost is wel gratis, dus als je maar enkele verrichtingen doet, kom je al snel beter uit dan bij het vernieuwde DB.
Ik ben ook een kleine belegger, dus ik beleg geen grote bedragen in een keer, waardoor een kost van €20 per order wel stevig doorweegt...
Niet iedereen heeft een realtime platform nodig om zijn beleggingen te doen...
Bij Argenta kan je niet terecht voor TRACKERS 
Kan je ETF's aankopen? In Amsterdam en in Duitsland? Laatste keer dat ik vroeg niet.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Oh da's dan toch een mankement van formaat.
Ik snap niet dat al die verschillende beursverhandelde effecten (aandelen, ETFs, maar ook beursverhandelde fondsen, wat volgens mij neerkomt op dezelfde deelbewijzen in de beleggingsfondsen als anders) zo anders behandeld worden overal. Bvb bij Medirect kan je ook niet alles op Euronext kopen. Misschien dat de beurzen zelf het bemoeilijken, of dat de banken uitgebreidere abonnementen moeten nemen op hun toegang om die dingen te enablen.
Een spijtige zaak dat me dus pusht naar verschillende banken om mijn zaakje geregeld te krijgen.
Ik snap niet dat al die verschillende beursverhandelde effecten (aandelen, ETFs, maar ook beursverhandelde fondsen, wat volgens mij neerkomt op dezelfde deelbewijzen in de beleggingsfondsen als anders) zo anders behandeld worden overal. Bvb bij Medirect kan je ook niet alles op Euronext kopen. Misschien dat de beurzen zelf het bemoeilijken, of dat de banken uitgebreidere abonnementen moeten nemen op hun toegang om die dingen te enablen.
Een spijtige zaak dat me dus pusht naar verschillende banken om mijn zaakje geregeld te krijgen.
Vandaag was het wel zeer moeilijk om op Bolero te kopen en verkopen, hun site is duidelijk niet bestand tegen het verhoogde aantal klanten die verrichtingen uitvoeren, contact fout meldingen en pagina's de niet wilden opladen. pff