eigen aandelen vernietigen
TIP
Re: eigen aandelen vernietigen
Afgaande op de voorbije koersdaling hebt u een punt voor SocfinAF maar Afrika lijkt me politiek te weinig stabiel om op in te zetten.zeezout schreef: ... Socfinaf lijkt me een goede keuze om in te zetten op thema groeilanden/afrika....
Belca2 schreef:Afgaande op de voorbije koersdaling hebt u een punt voor SocfinAF maar Afrika lijkt me politiek te weinig stabiel om op in te zetten.zeezout schreef: ... Socfinaf lijkt me een goede keuze om in te zetten op thema groeilanden/afrika....
of je wil inzetten op groeilanden en afrika in het bijzonder moet ieder voor zich uitmaken.
Als je overtuigt bent dat er muziek in thema Afrika zit is SOCFINAF en goede en eenvoudige keuze gezien ze in meerdere landen aktief zijn. Zelf ben ik van plan om positie in Belgie verder af te bouwen en meer groeilanden te kopen. Vandaar dat ik socfinaf volg maar nog niet gekocht heb
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Persoonlijk hou ik niet van dat Afrika-risico omwille van dezelfde reden als Belca2.zeezout schreef:Belca2 schreef: Afgaande op de voorbije koersdaling hebt u een punt voor SocfinAF maar Afrika lijkt me politiek te weinig stabiel om op in te zetten.
of je wil inzetten op groeilanden en afrika in het bijzonder moet ieder voor zich uitmaken.
Als je overtuigt bent dat er muziek in thema Afrika zit is SOCFINAF en goede en eenvoudige keuze gezien ze in meerdere landen aktief zijn. Zelf ben ik van plan om positie in Belgie verder af te bouwen en meer groeilanden te kopen. Vandaar dat ik socfinaf volg maar nog niet gekocht heb
3 bedrijven die eigen aandelen blijven inkopen en deze vervolgens vernietigen zijn Ageas, Kinepolis en Jensen-group.
Traditioneel presteren dit soort aandelen ook altijd beter dan de markt.
Ik denk dat Kinepolis quasi klaar is ermeePiper schreef:3 bedrijven die eigen aandelen blijven inkopen en deze vervolgens vernietigen zijn Ageas, Kinepolis en Jensen-group.
Umicore stuurt mij elke week het adres van een pdf waar ze melden hoeveel aandelen ze inkopen. Maar ik weet niet of die inkopen als doel hebben ze te vernietigen of niet. pdf is Engels en google wil hem niet vertalen.
Aandeel Umicore volgt de prijs van de zeldzame aarden.
http://www.umicore.com/investorrelation ... 1224EN.pdf
Aandeel Umicore volgt de prijs van de zeldzame aarden.
http://www.umicore.com/investorrelation ... 1224EN.pdf
Als ze eigen aandelen inkopen maar niet vernietigen dan kan je het rendement van die actie als volgt beschouwen:
verwachte winst per aandeel volgend jaar / gemiddelde aankoopprijs = Rendement (W/K)
In geval van Umicore:
2.35 / 34.75 = 6,77%
Dit betekent natuurlijk ook dat er geen "betere" investeringen gevonden werden qua rendement om dat geld aan te besteden. Of dat er cash op overschot is na het maken van de gewenste investeringen.
verwachte winst per aandeel volgend jaar / gemiddelde aankoopprijs = Rendement (W/K)
In geval van Umicore:
2.35 / 34.75 = 6,77%
Dit betekent natuurlijk ook dat er geen "betere" investeringen gevonden werden qua rendement om dat geld aan te besteden. Of dat er cash op overschot is na het maken van de gewenste investeringen.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Als een bedrijf aandelen inkoopt en die niet vernietigt, dient dat meestal als onderliggende positie om uitgeoefende opties mee te dekken.reteiP schreef:Als ze eigen aandelen inkopen maar niet vernietigen dan kan je het rendement van die actie als volgt beschouwen:
In geval van Umicore:
2.35 / 34.75 = 6,77%
Vermoedelijk zullen Sofina en Brederode eveneens hun ingekochte aandelen vernietigen.Piper schreef:3 bedrijven die eigen aandelen blijven inkopen en deze vervolgens vernietigen zijn Ageas, Kinepolis en Jensen-group.
Of als betaalmiddel bij een later overname (vooral in USA)Poldermol schreef: Als een bedrijf aandelen inkoopt en die niet vernietigt, dient dat meestal als onderliggende positie om uitgeoefende opties mee te dekken.
Klopt. Ook Econocom mogen we niet vergeten.Belca2 schreef:Vermoedelijk zullen Sofina en Brederode eveneens hun ingekochte aandelen vernietigen.Piper schreef:3 bedrijven die eigen aandelen blijven inkopen en deze vervolgens vernietigen zijn Ageas, Kinepolis en Jensen-group.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Over aandelen splitsen :
http://www.analist.be/hottopics/2014/01 ... ectie+1929" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.analist.be/hottopics/2014/01 ... ectie+1929" onclick="window.open(this.href);return false;
Het streefdoel van Jensen is van 800K aandelen in te kopen: ongeveer een kwart van de vrij verhandelbare aandelen. De logisch volgende stap is idd een beursexit. Ik verwacht niet dat er hier een grote premie te rapen valt.lowietje schreef:Ook Jensen Group is zo bezig.Eigen aandelen inkopen en vernietigen is ook een verkapte methode om goedkoper van de beurs te gaan.
Intussen is de koers van Jensen al een pak gestegen. Een grote bonus bij een beurs exit is er gewoonlijk niet bij een interne overname met exit. Nu, het is niet van vandaag dat er over een exit gesproken wordt. In 2009 noteerde dit aandeel nog rond de 4 Euro