Einde van Ethias First?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Einde van Ethias First?
Betekent dit het einde van de First rekening?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Einde van Ethias First?
Wat zou dat betekenen in geval van stopzetting? Wil dit zeggen dat je geld dan onmiddellijk terug ter beschikking is? Ben je dan verplicht RV op het spaargeld te betalen als de 8 jaar nog niet voorbij zijn? Tenslotte kan de cliënt niks doen aan die stopzetting.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
neen dat kan onmogelijk. stopzetting wil gewoon zeggen dat er geen nieuwe contracten meer worden aangeboden. ze kunnen onmogelijk de bestaande contracten stopzetten.Peewee schreef: Wat zou dat betekenen in geval van stopzetting? Wil dit zeggen dat je geld dan onmiddellijk terug ter beschikking is? Ben je dan verplicht RV op het spaargeld te betalen als de 8 jaar nog niet voorbij zijn? Tenslotte kan de cliënt niks doen aan die stopzetting.
ofwel beheren ze zelf verder de bestaande contracten, ofwel kunnen ze hun afdeling levensverzekeringen (of een deel ervan) verkopen aan een andere maatschappij.
Ik denk ook dat ze die contracten niet kunnen stopzetten. Als dit erdoor komt, zal het niet meer mogelijk zijn om in te schrijven. Zouden ze dan met iets anders op de proppen komen?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Zal er dan natuurlijk op neerkomen dat ze geen enkele reden meer hebben om een hoge vergoeding uit te keren aan de bestaande contracten aangezien ze toch geen nieuwe gelden meer kunnen aantrekken.
Dus volgens mij zou dit ook voor de bestaande contracten geen goede zaak zijn.
Dus volgens mij zou dit ook voor de bestaande contracten geen goede zaak zijn.
Wel mooi, ik heb daar twee first juniorrekeningen lopen voor de kinderen van 4 en 6 jaar.
Wordt First overgenomen, dan moet de overnemer de gewaarborgde interest ook "over te nemen" (uit te betalen), is dat zo ?
Kan de overnemer het FIRST-contract eenzijdig opzeggen of wijzigen ?
Geen antwoord maar vraag naar toelichting. Dank bij voorbaat. (cf. mijn vraag aan ETHIAS bank)
Alles gelezen, wie kan ons zekerheid geven ?
Geen antwoord maar vraag naar toelichting. Dank bij voorbaat. (cf. mijn vraag aan ETHIAS bank)
De overnemer moet volgens mij, de gewaarborgde intrest verder betalen. De winstuitkering zal dubieuzer zijn denk ik.JANMARCEL schreef: Wordt First overgenomen, dan moet de overnemer de gewaarborgde interest ook "over te nemen" (uit te betalen), is dat zo ?
Eenzijdig wijzigen zal volgens mij niet kunnen, wel eventueel voorstellen om over te schakelen naar het eigen product, maar hier moet je dan zelf mee akkoord gaan.
Vroeger uitbetalen zal omwillen van de fiscale boete niet echt een optie zijn.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Bedankt voor je antwoord CP 1234.
Naar een winstuitkering zouden we voorlopig ook bij ETHIAS moeten fluiten.
Uit je antwoord kan ik afleiden dat wij een contract hebben (met gegarandeerde interest) tot ons 99ste ... bij ETHIAS of bij zijn/haar overnemer.
Of ben ik te optimistisch ?
Uit je antwoord kan ik afleiden dat wij een contract hebben (met gegarandeerde interest) tot ons 99ste ... bij ETHIAS of bij zijn/haar overnemer.
Of ben ik te optimistisch ?
Voor een stuk zal dit afhangen van wat er in je huidige contract staat ( staat het daar gegarandeerd tot je 99ste ? ) en van wat de overnemer er mee van plan is.JANMARCEL schreef: Bedankt voor je antwoord CP 1234.
Uit je antwoord kan ik afleiden dat wij een contract hebben (met gegarandeerde interest) tot ons 99ste ... bij ETHIAS of bij zijn/haar overnemer.Of ben ik te optimistisch ?
Persoonlijk zou ik afwachten tot er meer duidelijkheid is.
Maar ik denk dat er anderen je hier beter mee kunnen helpen, het verwondert mij dat anderen hier nog niet op hebben geantwoord.
Geld verdienen doe je door te werken.
Beste,
Ik sta op het punt (kan niet lang meer wachten) om een pensioenspaarverzekering af te sluiten? Mijn beste keuze is ethias firts pensioenspaarverzekeringen.
Nu lees ik dat europa wil dat ethias zijn first producten afbouwt. Is het slim om nu een psv bij ethis aan te gaan? Want winstdeelname de komende jaren zal naar schatting 0 zijn en hun inschrijving in het beschermingsfonds is enkel tot 31/12/2009.
Mvg
Ik sta op het punt (kan niet lang meer wachten) om een pensioenspaarverzekering af te sluiten? Mijn beste keuze is ethias firts pensioenspaarverzekeringen.
Nu lees ik dat europa wil dat ethias zijn first producten afbouwt. Is het slim om nu een psv bij ethis aan te gaan? Want winstdeelname de komende jaren zal naar schatting 0 zijn en hun inschrijving in het beschermingsfonds is enkel tot 31/12/2009.
Mvg
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Al eens van Integrale 786 gehoord? Je kan kiezen tussen een fiscale en niet-fiscale spaarvorm. Je krijgt momenteel 3,25% gegarandeerd de volledige looptijd van het contract + eventuele winstbonus.nepster schreef: Beste,
Mvg
Volgens Test-Aankoop beste koop, dacht ik.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ga even mijn pensioenspaarverzekering bij Ethias even zo laten. Wachten tot er duidelijkheid is. Volgend jaar maar Star Fund even spijzen. Denk dat je bij de Integrale niet aan pensioensparen kan doen, enkel lange termijnsparen.
Is er nog steeds de 3% gewaarborgde basisintrest van toepassing op nieuwe stortingen? Voor contracten waar de 8 jaar bijna erop zit zijn stortingen dan nu toch gunstig (incl 1.1% kost)
U bedoelt een first fisk?Katleen schreef: Is er nog steeds de 3% gewaarborgde basisintrest van toepassing op nieuwe stortingen? Voor contracten waar de 8 jaar bijna erop zit zijn stortingen dan nu toch gunstig (incl 1.1% kost)