Electriciteit veranderen. Vast / Variabel
Re: Electriciteit veranderen. Vast / Variabel
Die tarieven op de vreg kloppen. Enkel v,oor Ecopower klopt het niet: het verschil zit hem in de gratis elektriciteit. De vreg maakt de berekening met de gemiddelde prijs van 0,19143 euro/kWh. Ecopower neemt gewoon zijn prijs die het vraagt (voor nieuwe aanvragen moet je nu dus met 0,22 euro/kWh rekenen). M.a.w. Ecopower is iets goedkoper dan het nu op de vreg staat.
Anderzijds:
Toen de prijs nog 0,18 euro/kWh was, dan stond Ecopower goedkoper dan het eigenlijk was (toen verrekende Ecopower de gratis elektriciteit aan 0,18 euro/kWh ipv de 0,19143 euro/kWh).
Anderzijds:
Toen de prijs nog 0,18 euro/kWh was, dan stond Ecopower goedkoper dan het eigenlijk was (toen verrekende Ecopower de gratis elektriciteit aan 0,18 euro/kWh ipv de 0,19143 euro/kWh).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Dit klopt niet nl de gratis kWh worden bij iedereen aan hetzelfde tarief verrekend dat opgelegd wordt door de overheid voor 2011 is dit is Gratis kWh voor het jaar kWh-marktprijs (excl. BTW)
2005
13,3875 eurocent/kWh
2006
13,8519 eurocent/kWh
2007
14,5485 eurocent/kWh
2008
14,2519 eurocent/kWh
2009
15,4244 eurocent/kWh
2010
14,7386 eurocent/kWh
2011
15,8210 eurocent/kWh
van de vreg-site geplukt.
2005
13,3875 eurocent/kWh
2006
13,8519 eurocent/kWh
2007
14,5485 eurocent/kWh
2008
14,2519 eurocent/kWh
2009
15,4244 eurocent/kWh
2010
14,7386 eurocent/kWh
2011
15,8210 eurocent/kWh
van de vreg-site geplukt.
De prijsberekening op de site van Ecopower zegt wel iets anders, ofwel staat het daar verkeerd?
Hoe bedoel je? Wat staat er dan precies? Elk jaar wordt op de factuur de gratis kWh verrekend aan de geldende bedragen opgelegd door de overheid.Bedoel je op "rechtevenredig". Hier wil men mee zeggen als je 1000 kWh verbruikt betaal je 1000*0.22 en als je 2000 verbruikt 2000*0.22. Het gaat hier niet over de opgelegde gratis kWh waar je zelf niets kan aan veranderen.
Neen, ik heb het weldegelijk over de gratis kWh. Als je een prijsberekening doet op de site van Ecopower dan trekken zij gewoon deze bewerking:
1. kWh dag + kWh nacht + kWh exclusief nacht
2. van die som trekken ze het gratis kWh af (bv. 300 kWh voor 2 personen)
3. saldo vermenigvuldigen ze (nu) met 0,22€/kWh
M.a.w. de gratis kWh worden op dit moment verrekend aan 0,22 kWh. (hetzelfde gold ook met de andere prijzen)
1. kWh dag + kWh nacht + kWh exclusief nacht
2. van die som trekken ze het gratis kWh af (bv. 300 kWh voor 2 personen)
3. saldo vermenigvuldigen ze (nu) met 0,22€/kWh
M.a.w. de gratis kWh worden op dit moment verrekend aan 0,22 kWh. (hetzelfde gold ook met de andere prijzen)
Ik heb net een afrekening gekregen.
Gratis electriciteit: 17,8 eurocent (incl Btw). Dit Is 14,386 + 3,02 (21% BTW). Dit komt overeen met de lijst van Kebbe
Gratis electriciteit: 17,8 eurocent (incl Btw). Dit Is 14,386 + 3,02 (21% BTW). Dit komt overeen met de lijst van Kebbe
keppe heeft ook al bevestigd dat het zo op haar factuur staat, dus dat is wel verwarrend want in de prijsberekening op hun site staat het anders.
Regering presenteert Electrabel rekening van 300 miljoen
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=VT395OVE" onclick="window.open(this.href);return false;
M.a.w. de prijs van Electrabel zal nog wat stijgen (onder de rubriek taksen, belastingen en heffingen).
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=VT395OVE" onclick="window.open(this.href);return false;
M.a.w. de prijs van Electrabel zal nog wat stijgen (onder de rubriek taksen, belastingen en heffingen).
Voor mij komt Ecopower (waar ik al +7 jaar klant ben), er nog altijd als de goedkoopste uit (afrekeningsfactuur april).
Op VREG en op Test-Aankoop kom ik op hetzelfde resultaat uit :
-Nuon op de 2de plaats (verschil +30 €).
-Electrabel waar ik vroeger als standaardleverancier bij was, komt een heeeel eind achterop (+145 €).
Toch ben ik geschrokken van de totale meerprijs die ik op jaarbasis zal moeten betalen : 105 euro is veel hoger dan wat er in de pers gezegd werd voor een "gemiddeld gezin" ; temeer daar mijn gezin slechts uit 2 personen bestaat.
Op VREG en op Test-Aankoop kom ik op hetzelfde resultaat uit :
-Nuon op de 2de plaats (verschil +30 €).
-Electrabel waar ik vroeger als standaardleverancier bij was, komt een heeeel eind achterop (+145 €).
Toch ben ik geschrokken van de totale meerprijs die ik op jaarbasis zal moeten betalen : 105 euro is veel hoger dan wat er in de pers gezegd werd voor een "gemiddeld gezin" ; temeer daar mijn gezin slechts uit 2 personen bestaat.
Heb juist voor mij de test opnieuw gedaan op vreg.
Blijkt nu Nuon Budget 1 of 3 jaar de goedkoopste te zijn?
Iemand ervaring of tips?
Anders schrijf ik me daar in en annuleer ik mijn contract bij Ecopower..
Alvast bedankt!
Blijkt nu Nuon Budget 1 of 3 jaar de goedkoopste te zijn?
Iemand ervaring of tips?
Anders schrijf ik me daar in en annuleer ik mijn contract bij Ecopower..
Alvast bedankt!
Sinds de recente prijsstijging is het inderdaad mogelijk dat voor bepaalde regio's Nuon Budget de goedkoopste blijkt te zijn. Ik heb geen persoonlijke ervaring met Nuon, maar de slechte service is mij via anderen wel al ter ore gekomen. Daarnaast is het feit dat zij geen groene stroom leveren doorslaggevend voor mij om hier niet op in te tekenen.
Indien je EcoPower (of WaseWind) te duur vindt omdat je er een aandeel dient aan te kopen, zijn er nog andere aanbieders van groene stroom zoals Essent of Lampiris die niet zo veel duurder zijn op jaarbasis (10-20 euro) en toch groene stroom leveren.
Indien je EcoPower (of WaseWind) te duur vindt omdat je er een aandeel dient aan te kopen, zijn er nog andere aanbieders van groene stroom zoals Essent of Lampiris die niet zo veel duurder zijn op jaarbasis (10-20 euro) en toch groene stroom leveren.
Ok, groene stroom, maar wie zegt dat die zo groen is?
Mijn afrekening op het einde van het jaar, dat is wat telt.. niet?
Mijn afrekening op het einde van het jaar, dat is wat telt.. niet?
voor sommige mensen is de afrekening inderdaad het enige dat telt, voor anderen dan weer niet... Dan is het toch duidelijk wat je dient te doen.
Van Electrabel (vast contract tot 30/05/2011) naar Nuon.Ik had reeds in april 2 aangetekende brieven verstuurd naar Electrabel om mijn contract te beëindigen op 31/05/2011.Ondertussen zie ik dat zij éénzijdig het contract heb vernieuwd vanaf 01/06/2011 voor onbepepaalde duur???
Heeft iemand ervaring met de overstap van Electrabel naar een nieuwe energieleverancier aub?
Thanx
Heeft iemand ervaring met de overstap van Electrabel naar een nieuwe energieleverancier aub?
Thanx
Net gedaan zonder problemen, zowel voor elektriciteit als gas. Wel nog de afrekening afwachten. Je nieuwe energieleverancier zegt normaal alles voor jou op. Je moet dus zelf geen aangetekende brieven versturen.BigBank schreef:Van Electrabel (vast contract tot 30/05/2011) naar Nuon.Ik had reeds in april 2 aangetekende brieven verstuurd naar Electrabel om mijn contract te beëindigen op 31/05/2011.Ondertussen zie ik dat zij éénzijdig het contract heb vernieuwd vanaf 01/06/2011 voor onbepepaalde duur???
Thanx