Elia
TIP
Elia
Door berichtgeving van kapitaalverhoging zou dit aandeel weleens een duik naar beneden kunnen maken. Er worden nergens adviezen gegeven van 'verkopen' (uiteraard). Wat denken jullie ervan ?
Re: Elia
er is weinig reaktie op het aandeel van ELIA, nochtans wordt dit afgeschilderd als interessant en raden analisten "bijkopen" aan.
Wat doen
Iemand een duidelijk stanpunt ?
Wat doen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
elia wordt inderdaad nogal veel aangeraden de laatste tijd, denk wel terecht maar misschien zijn er ook veel grote beleggers die ingetekend hebben op de kapitaalverhoging en nu met winst willen verkopen. Heb er toen zelf ook gekocht maar wil ze nog niet kwijt, wacht wel op een kleine daling om bij te kopen.lili schreef:er is weinig reaktie op het aandeel van ELIA, nochtans wordt dit afgeschilderd als interessant en raden analisten "bijkopen" aan.
Wat doenIemand een duidelijk stanpunt ?
De argumenten die gebruikt worden kloppen wel min of meer behalve dat het noteert beneden boekwaarde daar zou ik voorzichtig mee zijn, verleden jaar hebben ze een stuk van het duitse net gekocht en onmiddellijk daarna een positieve herwaardering geboekt: dus ze hebben het te goedkoop gekocht? Kan me moeilijk voorstellen dat die duitsers hun net met monopolie erop zomaar buitengooien.
Het is ook een beetje zoals suez, je betaalt teveel voor je electriciteit, met aandelen te kopen los je dat probleem op
ik ken niet zoveel van de beurs maar ik zie niet zoveel adviezen. Het laatste advies dat ik zie is al geleden van 12 november.
Voor het moment staat de koers op 28,96 en de hoogste koers in 3 jaar is 29,5. Het hoogste advies is 31,5
Als ik puur op de grafiek en advies afga, lijkt met Elia niet zo interessant.
Voor het moment staat de koers op 28,96 en de hoogste koers in 3 jaar is 29,5. Het hoogste advies is 31,5
Tja, is een beetje saai aandeel natuurlijk, echt grote winsten moet je niet verwachten, maar verliezen ook niet. Eerder vergelijkbaar met een inflatiegelinkte obligatie.Filip3 schreef:ik ken niet zoveel van de beurs maar ik zie niet zoveel adviezen. Het laatste advies dat ik zie is al geleden van 12 november.
zie recentere adviezen:
http://www.dierickx.be/cgi/DLA/HTML_DLA ... ies&Lang=N" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kanaalz.rnews.be/z-expert-buy-sell-elia-120111" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.trivano.com/aandeel/elia.92.index" onclick="window.open(this.href);return false;
Elia kan men gerust plaatsen onder de noemer "goede huisvaderaandeel".Als die nog bestaan tenminste(zie Fortis).
Er zit inderdaad weinig beweging in de koers net zoals bij bv Belgacom.Toch keren ze jaarlijks een behoorlijk dividend uit.
Elia kan men gerust plaatsen onder de noemer "goede huisvaderaandeel".Als die nog bestaan tenminste(zie Fortis).
Er zit inderdaad weinig beweging in de koers net zoals bij bv Belgacom.Toch keren ze jaarlijks een behoorlijk dividend uit.
het dividend is inderdaad niet slecht, voorgaande jaren rond de euro. Maar ik geloof dat dit bruto is, dus er gaat nog wat vanaf. Ik dacht ook dat het dividend pas in mei bepaald/betaald werd.
Als je kijkt voor 2500 euro aandelen, dan zijn er dit 86. Dan krijg je dus iets minder dan 86 euro, hier nog de aankoopkosten (7,5 euro + 4,25 euro taksen) aftrekken. Dan kom je op een 70 euro (bruto). Toch niet slecht.
Als je kijkt voor 2500 euro aandelen, dan zijn er dit 86. Dan krijg je dus iets minder dan 86 euro, hier nog de aankoopkosten (7,5 euro + 4,25 euro taksen) aftrekken. Dan kom je op een 70 euro (bruto). Toch niet slecht.
2003:2,05€
2004:1,27€
2005:1,27€
2006:1,28€
2007:1,30€
2008:1,37
2009 en 2010 niet bekend.
Deze bedragen zijn bruto.Afhankelijk van of men stripps heeft gaat er nog RV vanaf.
2004:1,27€
2005:1,27€
2006:1,28€
2007:1,30€
2008:1,37
2009 en 2010 niet bekend.
Deze bedragen zijn bruto.Afhankelijk van of men stripps heeft gaat er nog RV vanaf.