En tis al zover. Rabobank verlaagt rente met 0.20% naar 4%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
En tis al zover. Rabobank verlaagt rente met 0.20% naar 4%
Rabobank.be verlaagt basisrente naar 4%
Na de forse daling van de ECB rente vandaag, verlaagt Rabobank.be haar rente met 0.20 % tot 4.00 %. Dit tarief geldt zowel voor privé als professionele rekeningen en gaat in op 5 december.
Rabobank.be wil blijven vasthouden aan haar promesse van permanent hoge basisrente, maar de huidige marktomstandigheden dwingen een verlaging van de basisrente af. De rente zakt van 4.20 naar 4 %, voor bedragen boven 1 miljoen EUR geldt 3 %.
“De laatste maanden is de ECB rente gecrasht van 4.25 naar 2.50 % en de financiële crisis woedt in alle hevigheid”, verklaart Stephane Vermeiren, manager van Rabobank.be. “Voorlopig kunnen we onze renteaanpassing nog beperken tot 0.20 %, maar de marktomstandigheden voorspellen weinig goeds. Maar onze klanten kunnen gerust zijn: niet alleen hebben de ratingbureaus recent de veilige triple A rating herbevestigd*, ook onze belofte dat men bij ons geen tijdelijke promoties of gekke rentesprongen moet verwachten, blijft gelden."
Onderstaande grafiek toont aan dat Rabobank.be al gedurende 6 jaar consequent de markttarieven volgt en deze maximum vertaalt naar een permanent hoge basisrente.
Na de forse daling van de ECB rente vandaag, verlaagt Rabobank.be haar rente met 0.20 % tot 4.00 %. Dit tarief geldt zowel voor privé als professionele rekeningen en gaat in op 5 december.
Rabobank.be wil blijven vasthouden aan haar promesse van permanent hoge basisrente, maar de huidige marktomstandigheden dwingen een verlaging van de basisrente af. De rente zakt van 4.20 naar 4 %, voor bedragen boven 1 miljoen EUR geldt 3 %.
“De laatste maanden is de ECB rente gecrasht van 4.25 naar 2.50 % en de financiële crisis woedt in alle hevigheid”, verklaart Stephane Vermeiren, manager van Rabobank.be. “Voorlopig kunnen we onze renteaanpassing nog beperken tot 0.20 %, maar de marktomstandigheden voorspellen weinig goeds. Maar onze klanten kunnen gerust zijn: niet alleen hebben de ratingbureaus recent de veilige triple A rating herbevestigd*, ook onze belofte dat men bij ons geen tijdelijke promoties of gekke rentesprongen moet verwachten, blijft gelden."
Onderstaande grafiek toont aan dat Rabobank.be al gedurende 6 jaar consequent de markttarieven volgt en deze maximum vertaalt naar een permanent hoge basisrente.
Re: En tis al zover. Rabobank verlaagt rente met 0.20% naar 4%
Ze waren recent de laatste internetbank, om de laagste renteverhoging toe te passen.
Nu zijn ze het eerst met de verlaging.
Voor mij niet gelaten, heb er niets (meer) op staan.
Nu zijn ze het eerst met de verlaging.
Voor mij niet gelaten, heb er niets (meer) op staan.

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
dit is een slecht voorteken, de rest volgt.
Ik vind rabobank nog steeds prima! altijd eerlijk geweest!
Ik vind rabobank nog steeds prima! altijd eerlijk geweest!
dit gaat natuurlijk onmiddelijk in i.p.v na nieuwjaar
die verhoging naar 4.20% hebbe we wel wat langer op moete wachten..
Ik kon mij vinden in de politiek van Rabobank, en och, die 0,05% dat ze achter hinkte, maar dit stelt mij wel teleur.
Maar er zijn wellicht geen alternatieven, want alle banken zullen volgen.
Maar er zijn wellicht geen alternatieven, want alle banken zullen volgen.
Op hun banners en in de tarieven van de website staat nog altijd 4.20% ( do 4/12/2008).
Nergens wordt vermeld dat de tarieven dalen op 5/12/2008. Zelfs niet in hun kleine lettertjes.
Het is inderdaad frapant dat hun rentedaling met quasi onmiddellijke ingang is en een rentestijging weken op voorhand wordt gepromoot bij Rabobank.be.
Door de nadruk te leggen op hun AAA rating zijn het al helemaal snoevende Hollanders geworden.
Nergens wordt vermeld dat de tarieven dalen op 5/12/2008. Zelfs niet in hun kleine lettertjes.
Het is inderdaad frapant dat hun rentedaling met quasi onmiddellijke ingang is en een rentestijging weken op voorhand wordt gepromoot bij Rabobank.be.
Door de nadruk te leggen op hun AAA rating zijn het al helemaal snoevende Hollanders geworden.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Dat stoort mij ook inderdaad.steven$ schreef: dit gaat natuurlijk onmiddelijk in i.p.v na nieuwjaar
Maarja, waar kan een mens heen...? De rest zal snel volgen vrees ik.
ik denk dat ik men loon dan toch maar weer bij een grootbank laat storten.
Jaja, nu zijn ze wel heel snel. Raar dat het niet in de omgekeerde zin kon. Rabobank laat zijn ware gezicht zien.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Da's minder erg dan dat bv Swiss-Life de volgens uw contract vastgelegde GEGARANDEERDE rente (ook voor TOEKOMSTIGE stortingen) in een pensioenverzekering van 3.75% naar 2.8% (proberen te) brengen.
Of U (proberen) met een document van 3 regels uw huidig contract met GEGARANDEERDE rente van 3.75% over te brengen naar een nieuw contract waar er GEEN ENKELE garantie is wat betreft rentevoet.
Ik laat m'n centjes er mooi staan en bij Swiss-Life stort ik jaarlijks nog 1 symbolische euro.
Of U (proberen) met een document van 3 regels uw huidig contract met GEGARANDEERDE rente van 3.75% over te brengen naar een nieuw contract waar er GEEN ENKELE garantie is wat betreft rentevoet.
Ik laat m'n centjes er mooi staan en bij Swiss-Life stort ik jaarlijks nog 1 symbolische euro.

Er zijn hier blijkbaar weer een aantal "anti-rabos" die de berichten ván en óver de andere banken nog niet gelezen hebben.
Het is inderdaad triestig voor ons spaarders, maar rabobank belooft tenminste niet méér dan zij kunnen geven, zoals sommige andere banken in het verleden deden, met alle bekende gevolgen vandien.
Het is inderdaad triestig voor ons spaarders, maar rabobank belooft tenminste niet méér dan zij kunnen geven, zoals sommige andere banken in het verleden deden, met alle bekende gevolgen vandien.
verschillende berichten ...
Blijkbaar sturen ze niet naar iedereen dezelfde mail ...
de hoofdlijnen zijn bij mij gelijk (zie start thread, 4.2 -> 4.0), maar de mail die ik ontving staat ondermeer hetvolgende.
...Ook andere banken hebben correctieve maatregelen genomen. Toch vermijden we, in lijn met onze commerciële politiek, ruwe rentesprongen. In dezelfde geest stappen we niet mee in een verhaal van tijdelijke promoties en ondoorzichtige voorwaarden. Transparantie is een sleutelbegrip voor Rabobank.be: we verkiezen u duidelijkheid te bieden. Zo kunnen we niet uitsluiten dat, in het licht van de renteverwachtingen, verdere stapsgewijze dalingen nodig zullen zijn.
de hoofdlijnen zijn bij mij gelijk (zie start thread, 4.2 -> 4.0), maar de mail die ik ontving staat ondermeer hetvolgende.
...Ook andere banken hebben correctieve maatregelen genomen. Toch vermijden we, in lijn met onze commerciële politiek, ruwe rentesprongen. In dezelfde geest stappen we niet mee in een verhaal van tijdelijke promoties en ondoorzichtige voorwaarden. Transparantie is een sleutelbegrip voor Rabobank.be: we verkiezen u duidelijkheid te bieden. Zo kunnen we niet uitsluiten dat, in het licht van de renteverwachtingen, verdere stapsgewijze dalingen nodig zullen zijn.
+1louise schreef: Er zijn hier blijkbaar weer een aantal "anti-rabos" die de berichten ván en óver de andere banken nog niet gelezen hebben.
Heeft het eventueel zin om mijn geld over te schrijven naar ABN Amro Directinvest voor de rest van december, of verwachten jullie dat ABN binnen enkele uren/dagen gaat volgen met een gelijkaardige rentedaling?
Bij mij gaat het eigenlijk niet of Rabo nu juist of fout handelt, het gaat erom om zoveel mogelijk geld uit mijn spaarcenten te halen. Als Rabo zakt en een andere niet, dan verhuizen mijn centen, of Rabo nu goed/slecht is speelt eigenlijk geen rol.