Energie en Aardgas
Energie en Aardgas
Dag,
mijn vrouw en ik hebben eindelijk een huis gekocht
Nu ben ik op zoek naar de goedgoopste Internet Energie en Aardgas AAnbieders...
Het EPC is 262 kWu/m2.
Ik heb verschillende Energie en Aardgas Leveranciers verglijken en vind de prijse verschrikkelijk. Of is het normaal dat voor Elektriciteit en Aardgas de goedkoopste aanbieders bij 1.534€ beginen?
Hoe veel betaalen jullie en waar als ik het mag vragen?
Answers in English are also welcome
Groetjes
mijn vrouw en ik hebben eindelijk een huis gekocht

Nu ben ik op zoek naar de goedgoopste Internet Energie en Aardgas AAnbieders...
Het EPC is 262 kWu/m2.
Ik heb verschillende Energie en Aardgas Leveranciers verglijken en vind de prijse verschrikkelijk. Of is het normaal dat voor Elektriciteit en Aardgas de goedkoopste aanbieders bij 1.534€ beginen?
Hoe veel betaalen jullie en waar als ik het mag vragen?
Answers in English are also welcome

Groetjes

Re: Energie en Aardgas
Om te starten
Http://www.vreg.be/nl/prijzen-vergelijken-v-test.
Weet ook elec + gas mogen en kunnen 2 verschillende leveranciers zijn.
En jullie epc !!!!!!!!
Al de andere zijn commerciele site's.
Succes
Http://www.vreg.be/nl/prijzen-vergelijken-v-test.
Weet ook elec + gas mogen en kunnen 2 verschillende leveranciers zijn.
En jullie epc !!!!!!!!
Al de andere zijn commerciele site's.
Succes
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@platin: Danku
Je mag niet zomaar het aantal kwh overnemen van het epc certificaat, daarvoor zitten er teveel aannames in.
Bij mij is het 4,5 keer hoger dan het werkelijk verbruik!!!
Bij mij is het 4,5 keer hoger dan het werkelijk verbruik!!!
Veel succes met jullie zoektocht maar hier toch een tip. Opgepast met leveranciers die een " promotie " , onder welke vorm dan ook, aanbieden. In de meeste gevallen is deze maar geldig voor het eerste jaar en kom je vanaf het tweede jaar met een veel duurder abonnement te zitten. Idem voor de populaire groepsaankopen. Het eerste jaar is hun tarief goedkoper maar het tweede jaar wordt je contract stilzwijgend omgezet in een duurder. Wil je steeds een goedkoper tarief MOET je elk jaar op zoek en desnoods elk jaar veranderen van leverancier.
Ik verander elk jaar van leverancier. Is maar 2 minuutjes werk . Dit jaar overgeschakeld van Eneco naar Luminus en 360 euro bespaard op een jaar. Volgend jaar jaar van Luminus naar de leverancier die dan het goedkoopste promotarief aanbiedt. Nog nooit zo gemakkelijk een paar honderd euro verdient....
Ik verander ook elk jaar. Is inderdaad niet zo veel werk en het kan geld opleveren.
[quote=poulidor post_id=340036 time=1520253188 user_id=33619]
Veel succes met jullie zoektocht maar hier toch een tip. Opgepast met leveranciers die een " promotie " , onder welke vorm ook.
Vreg houdt geen rekening met promotie's.
En zelf sluit ik altijd meerjarige contracten af.
Die groeps aankopen heden , bij mezelf heden nooit beste koop.
Veel succes met jullie zoektocht maar hier toch een tip. Opgepast met leveranciers die een " promotie " , onder welke vorm ook.
Vreg houdt geen rekening met promotie's.
En zelf sluit ik altijd meerjarige contracten af.
Die groeps aankopen heden , bij mezelf heden nooit beste koop.
Estate Guru believer.
Die promoties moet je niet al te serieus nemen, ze geven soms 15 of 20 euro korting als je via domiciliëring betaald. Persoonlijk doe ik dat niet!
Verander gewoon elk jaar, ik heb ooit zo'n contract bij Luminus afgesloten voor 2 jaar en het eerste jaar krijg je 0 nougabollen waardoor je begint te kijken naar betere alternatieven (die vind je ook), maar als je die korting wil dan moet je effectief 2 jaar blijven zitten.
Ik kijk enkel nog naar contracten van max. 1 jaar.
Verander gewoon elk jaar, ik heb ooit zo'n contract bij Luminus afgesloten voor 2 jaar en het eerste jaar krijg je 0 nougabollen waardoor je begint te kijken naar betere alternatieven (die vind je ook), maar als je die korting wil dan moet je effectief 2 jaar blijven zitten.
Ik kijk enkel nog naar contracten van max. 1 jaar.
En belangrijk:
Verander elk jaar op dezelfde datum!
Sommige leveranciers rekenen de meterhuur aan voor elk begonnen jaar.
Dus als je bv op 1/3/2017 bent overgeschakeld van leverancier XXX naar YYY
en je schakelt pas op bv 15/3/2018 over naar leverancier YYY, kan je zien dat op je slotfactuur van leverancier YYY er toch nog meterhuur is aangerekend voor een gans jaar ipv proportioneel voor een week.
en je schakelt pas op bv 15/3/2018 over naar leverancier YYY, kan je zien dat op je slotfactuur van leverancier YYY er toch nog meterhuur is aangerekend voor een gans jaar ipv proportioneel voor een week.
Heel goede tip. Ik neem meestal groepsaankoop en daar zijn de abo kosten enorm laag. 6€ aardgas bijvoorbeeld. Als je dan veranderd is de schade beperkt.anonymous schreef: ↑6 maart 2018, 07:45 En belangrijk:
Dat klopt ook, helaas is het niet altijd eenvoudig om dat te mikken op die datum. Je kan het dossier wel aanvragen enz. maar als daar iemand je dossier 5 dagen laat liggen, kan het zijn dat je alsnog een week later start en dus dubbele meterhuur moet betalen.anonymous schreef: ↑6 maart 2018, 07:45 En belangrijk:
Hoe doe jij dat?
Als je je aanvraag doet bij je nieuwe leverancier (doe het altijd online) heb je normaalgezien een veld waar je je startdatum kan ingeven.
Die zet je dan op de datum die je wil (dus bv 1/3).
Wel zien dat die datum altijd minstens een maand in de toekomst ligt.
Dus ik doe mijn vergelijk tussen 2maand en een maand voor mijn huidig contract afloopt.
Staat in mijn agenda als reminder.
Dus ik doe mijn vergelijk tussen 2maand en een maand voor mijn huidig contract afloopt.
Ok, zal het ook eens als reminder instellen. Nog een vraagje, die dag. Leg je dat op exact dezelfde datum als toen het vorig jaar inging? Of leg je dat 1 dag later? Want je moet een volledig jaar hebben om van de korting te kunnen genieten. Straks vallen ze daar over 1 dag meer of minder.anonymous schreef: ↑6 maart 2018, 08:57 Als je je aanvraag doet bij je nieuwe leverancier (doe het altijd online) heb je normaalgezien een veld waar je je startdatum kan ingeven.
elk jaar zelfde dag. Is de startdag
Dus als je dit jaar start op 1/3/2018, dan eindigt de periode op de dag voor 1/3/2019 (=28/2/2019).
Dus het nieuwe contract zal starten op 1/3/2019
Als je een dag extra neemt (dus 2/3) dan heb je de meterhuur voor een gans jaar aan je broek
Dus als je dit jaar start op 1/3/2018, dan eindigt de periode op de dag voor 1/3/2019 (=28/2/2019).
Dus het nieuwe contract zal starten op 1/3/2019
Als je een dag extra neemt (dus 2/3) dan heb je de meterhuur voor een gans jaar aan je broek