Energielabel combikoelkast
Energielabel combikoelkast
Wat is jullie idee. Een combikoelkast label A (Samsung) voor 1300 euro of een combikoelkast, zelfde volume, label B (van Bosch) voor 1000 euro.
Volgens label A en B energiewinst van 120 euro op 15 jaar. Dergelijke toestellen halen weinig de 15 jaar ( huidige is bijna 14 jaar maar op), en elke oudere vriezer begint meer te verbruiken. Toch haal je het met stijgende energieprijzen er sneller uit en ook met digitale teller kan het A label een voordeel hebben maar het lijkt me klein? Of zie ik dat verkeerd?
Volgens label A en B energiewinst van 120 euro op 15 jaar. Dergelijke toestellen halen weinig de 15 jaar ( huidige is bijna 14 jaar maar op), en elke oudere vriezer begint meer te verbruiken. Toch haal je het met stijgende energieprijzen er sneller uit en ook met digitale teller kan het A label een voordeel hebben maar het lijkt me klein? Of zie ik dat verkeerd?
Re: Energielabel combikoelkast
DCM78 schreef: ↑31 december 2023, 01:31 Wat is jullie idee. Een combikoelkast label A (Samsung) voor 1300 euro of een combikoelkast, zelfde volume, label B (van Bosch) voor 1000 euro.
Ken je het verhaal van het konijn en de wortel?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
VertelSammy2 schreef: ↑31 december 2023, 01:38DCM78 schreef: ↑31 december 2023, 01:31 Wat is jullie idee. Een combikoelkast label A (Samsung) voor 1300 euro of een combikoelkast, zelfde volume, label B (van Bosch) voor 1000 euro.
Ken je het verhaal van het konijn en de wortel?
Het is maar wat je zelf gelooft of je al dan niet er een besparing mee doet met een duurder toestel.A label..
Ik ben een Bosch fan. Dus als de machine aan jouw voorwaarden voldoet, kopen die handel! Hebben ook een goede dienst na verkoop.
Waar het wordt geplaatst en hoe warm in die omgeving gaat al een verschil maken.DCM78 schreef: ↑31 december 2023, 01:31 Wat is jullie idee. Een combikoelkast label A (Samsung) voor 1300 euro of een combikoelkast, zelfde volume, label B (van Bosch) voor 1000 euro.
Lees ook na zoveel jaar meerverbruik, het ontstoffen van de motor, condensor wil ook al wel eens helpen.
Het is net zoals bij een wagen. Als er toch eens een storing is, wordt die netjes onder garantie hersteld. Ander voorbeeld: je hebt een panne aan je machine na 16 jaar. Je laat de repair-service komen en die herstellen de machine of, indien het niet de moeite loont, raden je aan het toestel te vervangen. Als je terug een Bosch koopt, dan wordt hun onkostennota in mindering gebracht. At ur service, Platin.
Whirlpool heeft een Vaste herstellingsprijs voor slechts € 209,- incl. BTW
Voor éénmalig € 209,- zijn alle herstellingskosten gedekt:
- voorrijkosten en arbeidsloon
- diagnose en de herstelling inclusief onderdelen
- 3 maanden garantie op het apparaat na herstelling
Voor éénmalig € 209,- zijn alle herstellingskosten gedekt:
- voorrijkosten en arbeidsloon
- diagnose en de herstelling inclusief onderdelen
- 3 maanden garantie op het apparaat na herstelling
pukkie007 schreef: ↑31 december 2023, 10:15 Het is net zoals bij een wagen. Als er toch eens een storing is, wordt die netjes onder garantie hersteld. Ander voorbeeld: je hebt een panne aan je machine na 16 jaar. Je laat de repair-service komen en die herstellen de machine of, indien het niet de moeite loont, raden je aan het toestel te vervangen. Als je terug een Bosch koopt, dan wordt hun onkostennota in mindering gebracht. At ur service, Platin.
Bij mij wordt de onkosten nota niet in rekening gebracht wegens aankoop goedkoper op het internet 'zelf als inbouw.
Mijn verzekering betaalt daar boven op de verplaatsingskost en 1 uur arbeid.
Voilà, er zijn dus meerdere mogelijkheden. De beste bestaat niet, tenminste niet voor iedereen. Ik voel me goed bij het 'Bosch-principe'. Jij voelt je goed met het online-gedoe in combo met je verzekering. Mooi einde van het jaar. 

Dankjewel voor de uitleg. Heb ook wel iets beter gevoel bij Bosch. Dat van de service wist ik niet.pukkie007 schreef: ↑31 december 2023, 10:15 Het is net zoals bij een wagen. Als er toch eens een storing is, wordt die netjes onder garantie hersteld. Ander voorbeeld: je hebt een panne aan je machine na 16 jaar. Je laat de repair-service komen en die herstellen de machine of, indien het niet de moeite loont, raden je aan het toestel te vervangen. Als je terug een Bosch koopt, dan wordt hun onkostennota in mindering gebracht. At ur service, Platin.
Hoe dan ook ga ik ervan uit dat Samsung en Bosch degelijk zijn. Zou niet direct voor een huismerk gaan (wist zelfs niet tot voor elke dagen dat elektroketens die hadden), ook al zullen daar ook goede toestellen in zitten.