energielening of hypothecaire lening???
TIP
energielening of hypothecaire lening???
Zit met een dilemma!
Mijn situatie is de volgende:We zouden zonnepanelen plaatsen die tss 10 en 13000e gaan kosten ,ben niet van plan om dit volledige bedrag zelf te betalen maar om wel een deeltje te lenen.Nu ,ik zit met de woonlening bij fortis en daar hebben ze me gezegd dat ik een bedrag van 7500euro kan steken in mn hypotecaire lening,wil ik minder lenen,5000e bv,dan moet ik het doen met een energielening.
De energielening staat nu aan 4,70% op 42maand voor een bedrag van 5000e-->iedere maand iets van een 143e
OF ik steek het in mn hypothecaire lening en leen 7500e wel op 10jaar en 1maand aan 4,60% en betaal deze ganse periode een 77euro bovenop mn woonkrediet...
We zijn nu serieus aant twijfelen wat we gaan doen...In eerste instantie zouden we toch liever kiezen voor de energielening....
Iemand bedenkingen of tips??wat zou het voordeligste zijn,,,???
Laat ma komen!!
Mijn situatie is de volgende:We zouden zonnepanelen plaatsen die tss 10 en 13000e gaan kosten ,ben niet van plan om dit volledige bedrag zelf te betalen maar om wel een deeltje te lenen.Nu ,ik zit met de woonlening bij fortis en daar hebben ze me gezegd dat ik een bedrag van 7500euro kan steken in mn hypotecaire lening,wil ik minder lenen,5000e bv,dan moet ik het doen met een energielening.
De energielening staat nu aan 4,70% op 42maand voor een bedrag van 5000e-->iedere maand iets van een 143e
OF ik steek het in mn hypothecaire lening en leen 7500e wel op 10jaar en 1maand aan 4,60% en betaal deze ganse periode een 77euro bovenop mn woonkrediet...
We zijn nu serieus aant twijfelen wat we gaan doen...In eerste instantie zouden we toch liever kiezen voor de energielening....
Iemand bedenkingen of tips??wat zou het voordeligste zijn,,,???
Laat ma komen!!
Re: energielening of hypothecaire lening???
hypotheek kan je fiscaal aftrekken, dus meer voordelen op langere termijn?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Controleer wel eerst of je nog fiscale ruimte hebt. Als je al genoeg afbetaalt maakt dit niet uit.sopkip schreef: hypotheek kan je fiscaal aftrekken, dus meer voordelen op langere termijn?
U moet bekijken hoeveel het voordeel van de lagere intrestvoet is (4.6 tgo 4,7) is, dat vergelijk je met alle kosten van de hypolening zoals dossierkosten. Bij een LOA heb je geen dossierkosten. Op het eerste zicht zou ik voor de LOA kiezen.
Trouwens, 4,6% op 10 jaar is veel te veel voor een hypokrediet. Op 10 jaar moet je zeker een lening onder de 4% kunnen krijgen.
Als je een LOA neemt, kan je shoppen, wat de intrestvoet nog wat zal drukken. De hypolening moet je bij Fortis nemen...
Energielening aan 4,7 op 42 maand? Ben ook geinteresseerd! Waar moet ik zijn?
Dank voor de tip.
Dank voor de tip.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Indien de ruimte er is kiezen voor een hypothecaire lening.
Voor een periode van 10 jaar zou ik opteren voor een 1-1-1 formule (rente jaarlijks aanpasbaar en maximum een verdubbeling in stappen van 1% per jaar.
Van KBC verkreeg ik 2,69%.
Ik ga ervanuit dat doo de economische crisis de rente 2 à 3 jaar erg laag blijft en zelfs dan kan een bruske stijging naar 5,4% de zaak niet meer verknoeien.
Bucksenraeke
Voor een periode van 10 jaar zou ik opteren voor een 1-1-1 formule (rente jaarlijks aanpasbaar en maximum een verdubbeling in stappen van 1% per jaar.
Van KBC verkreeg ik 2,69%.
Ik ga ervanuit dat doo de economische crisis de rente 2 à 3 jaar erg laag blijft en zelfs dan kan een bruske stijging naar 5,4% de zaak niet meer verknoeien.
Bucksenraeke