Energielening
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Energielening
Ik hoorde gisteren (7/3/2019) Lydia Peeters in Van Gils en Gasten zeggen dat 46% van de bevolking in aanmerking komt voor een renteloze energielening. Ik vond dit best interessant en ben op onderzoek uitgetrokken.
De rentes bij energieleningen hier op spaargids.be (simulaties) variëren tussen 1,50% en 2%. Dus dat is al niet renteloos, daar zal ze het niet over hebben.
Dan heb je nog de energielening van de Vlaamse Overheid, die is inderdaad 0% maar die is enkel voor een zeer kwetsbare groep waarvan ik betwijfel of die groep 46% van onze bevolking uitmaakt.
Iemand een idee waarover de minister praat?
De rentes bij energieleningen hier op spaargids.be (simulaties) variëren tussen 1,50% en 2%. Dus dat is al niet renteloos, daar zal ze het niet over hebben.
Dan heb je nog de energielening van de Vlaamse Overheid, die is inderdaad 0% maar die is enkel voor een zeer kwetsbare groep waarvan ik betwijfel of die groep 46% van onze bevolking uitmaakt.
Re: Energielening
9 kansen op 10 was het gewoon een valse waarheidKevva schreef: ↑8 maart 2019, 09:38 Ik hoorde gisteren (7/3/2019) Lydia Peeters in Van Gils en Gasten zeggen dat 46% van de bevolking in aanmerking komt voor een renteloze energielening. Ik vond dit best interessant en ben op onderzoek uitgetrokken.

Klinkt wel goed, 46% van de bevolking.
In aftiteling van het programma stond wel dat 'het programma gebasseerd is op waargebeurde feiten, doch bepaalde zaken gefictionaliseerd en gedramatiseerd werden'
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Prioritaire doelgroep
Onderstaande personen behoren tot de ‘prioritaire doelgroep’ en komen in aanmerking voor een renteloze lening (0% intrest), ook nog vanaf 2019.
- Personen die recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming van het ziekenfonds (stickertje eindigt op 1).
- Personen met een jaarlijks bruto gezinsinkomen dat lager is dan 18.363,39 euro (volgens het recentste aanslagbiljet van de personenbelasting). Dat bedrag mag verhoogd mag worden met 3399,56 euro per gezinslid dat niet de aanvrager is (inkomensgrenzen op 1 september 2017).
- Personen die in schuldbemiddeling zitten en die hun verwarmingsfactuur niet kunnen betalen.
- Personen die het OCMW begeleidt omdat ze de facturen voor gas en elektriciteit niet kunnen betalen.
- Beschermde afnemers.
- Gezinnen met een gezamenlijk belastbaar inkomen dat lager dan of gelijk is aan 30.640 euro. De aanvraag houdt rekening met het inkomen van 3 jaar eerder.
Ik kan mij voorstellen dat 46% van de inwoners aan één van deze eisen voldoet. Of zij eigenaar zijn, en de middelen hebben om ooit terug te betalen; dat is weer een ander verhaal....
Onderstaande personen behoren tot de ‘prioritaire doelgroep’ en komen in aanmerking voor een renteloze lening (0% intrest), ook nog vanaf 2019.
- Personen die recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming van het ziekenfonds (stickertje eindigt op 1).
- Personen met een jaarlijks bruto gezinsinkomen dat lager is dan 18.363,39 euro (volgens het recentste aanslagbiljet van de personenbelasting). Dat bedrag mag verhoogd mag worden met 3399,56 euro per gezinslid dat niet de aanvrager is (inkomensgrenzen op 1 september 2017).
- Personen die in schuldbemiddeling zitten en die hun verwarmingsfactuur niet kunnen betalen.
- Personen die het OCMW begeleidt omdat ze de facturen voor gas en elektriciteit niet kunnen betalen.
- Beschermde afnemers.
- Gezinnen met een gezamenlijk belastbaar inkomen dat lager dan of gelijk is aan 30.640 euro. De aanvraag houdt rekening met het inkomen van 3 jaar eerder.
Ik kan mij voorstellen dat 46% van de inwoners aan één van deze eisen voldoet. Of zij eigenaar zijn, en de middelen hebben om ooit terug te betalen; dat is weer een ander verhaal....
Personen die in schuldbemiddeling zitten en hun verwarmingsfactuur niet meer kunnen betalen???
Die gaan zeker een lening voor zonnepanelen/zonneboilers nemen
Die gaan zeker een lening voor zonnepanelen/zonneboilers nemen

Dan heb je het over de Energielening die van de Vlaamse Overheid uitkomt en dit is inderdaad de prioritaire groep. Maar ik kan me niet voorstellen dat die groep 46% van de bevolking is.veje schreef: ↑8 maart 2019, 12:54 Prioritaire doelgroep
- Beschermde afnemers.
Ik kom hier niet voor in aanmerking, ik moet het dan zeer goed hebben

Moet nochtans nog niet te zot doen met mijn loontje!
ik heb eens via de premiezoeker gekeken, en dat lijkt me toch de mening waarop de minister doelde....