Energieleveranciers zullen frauderen
Re: Energieleveranciers zullen frauderen
Ik heb ook nog nooit geweten dat je kunt 'discussiëren' met je energieleverancier. Ik heb 2 jaren op rij gebeld met mijn leverancier en gezegd van 'Kijk, volgens mijnenergie.be ben ik bij die goedkoper uit en betaal ik ... voor elek. en ... voor gas. Wat kunt u voor mij doen om daar onder te gaan?'TikTak schreef: ↑11 december 2021, 15:01Lol, ik denk niet dat je tegenwoordig nog veel kunt discussiëren over de prijzen. Het zegt genoeg dat de dame van Engie al zelf zei dat ik beter bij Luminus blijf toen ik haar de prijzen voorlas.
Ik ben al een keer of 5 af en aan klant geweest bij Engie. Ik verander zowat elk jaar, uitgezonderd nu omdat Luminus nog steeds bij de goedkoopste is voor mij.
De beste besparing is de energie die je niet verbruikt.
O.a. Luminus zei me dat ze er niet onder konden en ze gaven me de tip om over te stappen naar de concurrentie en volgend jaar opnieuw mijnenergie.be te raadplegen en wie weet kwamen ze er dan weer goedkoper uit. En het was zo, het jaar er op was Luminus goedkoper en ben ik terug overgestapt. Toen heb ik weer mijn energieleverancier gebeld en gezegd dat Luminus goedkoper was en dat ik zou gaan overstappen.
Ook toen werd gezegd dat ze geen prijskortingen geven.
En tegenwoordig bel ik niet meer. Gewoon mijnenergie.be en in 10 min. is alles klaar en dat verloopt allemaal heel vlot.
Groepsaankopen zijn bij mij nooit interessant.
-
- Full Member
- Contacteer:
Klopt, in principe mag je wettelijk gezien geen verschillende prijzen aanrekenen voor identieke contracten maar Engie en co zijn creatief. Ze maken gewoon regelmatig nieuwe, lichtjes andere tariefplannen op. Zoals vdcDirk bewijst, je moet dan bellen of mailen om betere prijzen te krijgen (via een nieuw tariefplan), anders blijft het oude, duurdere tariefplan van toepassing…Tycoon schreef: ↑11 december 2021, 15:22 Heeft de Vlaamse of is het de federale regering onlangs niet een wet gestemd dat wie een slapend contract heeft automatisch het beste contract moet krijgen op vervaldag.
Kunnen ze wel mee spelen want is op dat moment afsluitbare contracten. Zoals nu bij engie: direct enkel online afsluitbaar en easy 3 vergeet dat maar toch tonen we u de tarieffiche.
Ik bewijs niets. Na mijn post hier over heeft Lukske de waarheid neer gepend. Als je je tot de juiste personen richt kan je veel bereiken.
Ziehier het "bewijs" ...
Jammer dat consumenten "zich tot de juiste personen" moeten wenden om de correcte prijs aangerekend te krijgen. Geeft een sfeertje van "ons kent ons" en laat diegenen in de kou die niets doen en gewoon braafjes betalen.
Wat denken jullie zelf, het is tegenwoordig voor de durvers. De politiekers weten hoe het aan te pakken, de gewone mens zijn niet allemaal dom. Heb 20 jaar in klein familie bedrijf gewerkt die in de bouw actief was en daarna nog eens 19 jaar als onderhoudsarbeider in één groot kleding zaak. Bij beide bedrijven veel geleerd niet voor het werk maar hoe een bedrijf in mekaar zit.
Daarmee dat er zoveel "" selfmade men "" de boeken neerleggen...vdcDirk schreef: ↑12 december 2021, 12:07 Wat denken jullie zelf, het is tegenwoordig voor de durvers. De politiekers weten hoe het aan te pakken, de gewone mens zijn niet allemaal dom. Heb 20 jaar in klein familie bedrijf gewerkt die in de bouw actief was en daarna nog eens 19 jaar als onderhoudsarbeider in één groot kleding zaak. Bij beide bedrijven veel geleerd niet voor het werk maar hoe een bedrijf in mekaar zit.
Onder de 500 euro gaat geen enkele advocaat een zaak aanspannen.
Alle stukken voor schuld moeten aangetekend komen.
Maak er een procedure spelletje van.
Factuur is niet gemaakt aan juiste energiekaart, cijfers kloppen niet enz...
Speel het spel zoals zij het ook spelen.
Alle stukken voor schuld moeten aangetekend komen.
Maak er een procedure spelletje van.
Factuur is niet gemaakt aan juiste energiekaart, cijfers kloppen niet enz...
Speel het spel zoals zij het ook spelen.
Al degenen die hun domiciliëring terug hebben ingetrokken, krijgen binnenkort een aanmaning van de curator om alsnog te betalen.
Het brengt dus weinig zoden aan de dijk.
Het brengt dus weinig zoden aan de dijk.
Ja, maar dat is de juiste weg.
Curator is schuldeiser en niet failliete VEL, maar moet wel juiste berekeningen aanbieden, zoniet is het ja en neen spelletje begonnen.
Hij kan geen aanmaning sturen, wel een eerste factuur van vermeende schulden of schulden met bewijslast.
Voor iedereen die hoge voorschotten betaald heeft is het nog altijd nuttig om de domiciliëring terug te draaien.
Een teveel dat je betaald zou hebben komt waarschijnlijk nooit terug.
Als je de rekening krijgt kan je nog altijd betalen.
Lees ik hier nu dat sommigen aan de betaling van wat ze verschuldigd zijn willen ontsnappen ?
Een teveel dat je betaald zou hebben komt waarschijnlijk nooit terug.
Als je de rekening krijgt kan je nog altijd betalen.
Lees ik hier nu dat sommigen aan de betaling van wat ze verschuldigd zijn willen ontsnappen ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Schande! Alhoewel, in dit geval gaat het over stelen of bestolen worden. Het is blijkbaar voor geen enkele instantie een probleem dat VEL en andere energie leveranciers hun voorschotten voor vaste contracten drastisch verhoogd hebben, dit is uiteindelijk een vorm van diefstal. Benieuwd wat het gaat geven eenmaal de afrekeningen op basis van geschat verbruik in de bus vallen, goed mogelijk dat velen twee keer voor dezelfde kWh mogen betalen, bv Fluvius schat de tellerstand op 23456 kWh terwijl de klant eerlijkheidshalve de echte 23210 kWh aan zijn nieuwe leverancier heeft doorgegeven. Het spel wordt niet eerlijk gespeeld, wie naïef meespeelt maakt een goeie kans om bestolen te worden.
U handeld met advocaten, niet met een privé bedrijf
Advocaten zetten in een zaak ook altijd de puntjes op de i, het moet 100% kloppen of het zijn procedure fouten bij hen.
Dus voor mij zullen de aangeboden facturen 100% juist moeten zijn, zoniet zal er een minnelijke schikking volgen of bij slechte wil van advocaten een rechtszaak. Ik ben hiervoor verzekerd kost mij geen euro.
De prijs van de energie gaat omhoog, dus zal de afrekening hoger zijn en ook de voorschotten mogen dan stijgen.
Zolang bij de afrekening maar een correcte berekening wordt gemaakt is dat nog redelijk te doen.
Doe je mensen een plezier met hen een voorschot te laten betalen van 20 euro als je weet dat daardoor de afrekening rond de 1500 euro zou zijn ? Dat is eigenlijk nog slechter.
Wat minder netjes is, is mensen die een vaste prijs in hun contract hadden overzetten naar een variabele prijs. Dat zou uiteraard niet mogen.
Ik denk dat het nogal redelijk eenvoudig is om de juiste kilometerstand af te rekenen en de KwH niet dubbel te betalen.
Zou men er graten in vinden dat je in plaats van een schatting een afrekening vraagt. Vroeger kon dat gewoon. Waarom zou het nu niet kunnen ?
Verder zie ik er geen verlies aan als er een schatting komt. Bij de eindafrekening betaal je immers gemeten aan de hand van de meterstand. Het verschil tussen het KwH tarief bij de ene of de andere maatschappij zal wel duur of duurder zijn zeker ?
Zou het allemaal ZO een groot verschil maken ?
Als een garagehouder of eender wie failliet gaat en nog geld van mij tegoed heeft, zou ik dat gewoon betalen. Geen haar op mijn hoofd dat zou denken dat ik in dit geval even de gladde jongen kan zijn en de betaling kan negeren.
We zullen wel niet allemaal gelijk ineen zitten. Er is verschil in mensen, overal.
Minnelijke schikking : voila.. Dan is het ook betaald natuurlijk
Vragen dat de fakturen correct zijn : daar is nooit iets mis mee.
De zaken blijven rekken om door een faillissement onder een betaling uit te komen is wat anders.
Met de kans erbij dat het je meer kost.
Rechtbank is één ding. Gelijk hebben ook. Gelijk krijgen is wat anders. Dat geldt voor beide partijen natuurlijk.
Voor mij is het makkelijk natuurlijk. Ik was geen klant bij VEL.
Ik heb een duurdere maatschappij gekozen waar geen problemen mee zijn op dit moment. Ze hebben zelfs mijn voorschotten nog niet verhoogd. We zien wel bij de afrekening.
Zolang bij de afrekening maar een correcte berekening wordt gemaakt is dat nog redelijk te doen.
Doe je mensen een plezier met hen een voorschot te laten betalen van 20 euro als je weet dat daardoor de afrekening rond de 1500 euro zou zijn ? Dat is eigenlijk nog slechter.
Wat minder netjes is, is mensen die een vaste prijs in hun contract hadden overzetten naar een variabele prijs. Dat zou uiteraard niet mogen.
Ik denk dat het nogal redelijk eenvoudig is om de juiste kilometerstand af te rekenen en de KwH niet dubbel te betalen.
Zou men er graten in vinden dat je in plaats van een schatting een afrekening vraagt. Vroeger kon dat gewoon. Waarom zou het nu niet kunnen ?
Verder zie ik er geen verlies aan als er een schatting komt. Bij de eindafrekening betaal je immers gemeten aan de hand van de meterstand. Het verschil tussen het KwH tarief bij de ene of de andere maatschappij zal wel duur of duurder zijn zeker ?
Zou het allemaal ZO een groot verschil maken ?
Als een garagehouder of eender wie failliet gaat en nog geld van mij tegoed heeft, zou ik dat gewoon betalen. Geen haar op mijn hoofd dat zou denken dat ik in dit geval even de gladde jongen kan zijn en de betaling kan negeren.
We zullen wel niet allemaal gelijk ineen zitten. Er is verschil in mensen, overal.
Minnelijke schikking : voila.. Dan is het ook betaald natuurlijk

Vragen dat de fakturen correct zijn : daar is nooit iets mis mee.
De zaken blijven rekken om door een faillissement onder een betaling uit te komen is wat anders.
Met de kans erbij dat het je meer kost.
Rechtbank is één ding. Gelijk hebben ook. Gelijk krijgen is wat anders. Dat geldt voor beide partijen natuurlijk.
Voor mij is het makkelijk natuurlijk. Ik was geen klant bij VEL.
Ik heb een duurdere maatschappij gekozen waar geen problemen mee zijn op dit moment. Ze hebben zelfs mijn voorschotten nog niet verhoogd. We zien wel bij de afrekening.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: