Energiepremie
-
odbc
Re: Energiepremie
Langs één kant geeft overheid een zoethoudertje en neemt langs andere kant een blijvende tax.
Maar dat zat er aan te komen met alle misgelopen heffingen door EV aan tankstations en iedereen mag weer betalen voor elite en aftrekbare EV van hun werknemers.
Maar dat zat er aan te komen met alle misgelopen heffingen door EV aan tankstations en iedereen mag weer betalen voor elite en aftrekbare EV van hun werknemers.
-
odbc
Blijkbaar zijn er toch wat mensen die van premie niets wisten op wandeldag gisteren.
Heb er toch wat op de rails gezet van waar en hoe?
Mss. Moet HLN dat toch maar eens goed uitleggen in plaats van klein onderwerp je in hun krant.
Heb er toch wat op de rails gezet van waar en hoe?
Mss. Moet HLN dat toch maar eens goed uitleggen in plaats van klein onderwerp je in hun krant.
Zit in dezelfde situatie, maar nog iets sneuer.Lirec schreef: ↑27 januari 2023, 14:34 Ik vrees van niet, de voorwaarden voor een vast contract zijn: "na 30 september 2021 afgesloten of vernieuwd"
-voor basispakket 1 (nov en dec 2022) op referentiedatum 30 september 2022
-voor basispakket 2 (jan,febr,maart 2022 op referentiedatum 31 december 2022
=> je kan intussen proberen een aanvraag te doen bij de FOD economie voor basispakket 1. Volgens mij ga je er echter naast grijpen: dat de levering past start in oktober doet niet ter zake. Het contract is afgesloten in september, en het is ook de prijs van september die je betaald.
De beste bron voor dit alles: https://economie.fgov.be/nl/themas/ener ... t-voor-gas
Op 30/09/21 nog een vast contract afgesloten voor gas + elektriciteit.
Ging pas in op 21/10/21.
Bij de reden stond inderdaad: contract gestart voor 1/10/2021.
Heb het toch zelf opnieuw ingediend, gezien het op z'n minst tegenstrijdige communicatie is.
Er staat in hun systeem namelijk contract gestart voor 1/10/2021 en dat is niet correct.
Heb documenten waarin staat dat het contract pas start op 21/10/2021.
Afsluitdatum is uiteraard iets anders. Ik verwacht eventueel wel wat soepelheid in dit soort zaken.
Voor januari/februari/maart geen problemen meer, gezien het op 31/12/2022 al een variabel contract geworden was (in tegenstelling tot 30/09/2022 wanneer het dus nog vast was).
Nu de energie prijzen wat aan het zakken zijn, is het voor de overheid tijd om de energie premies terug te vorderen. BTW blijft op 6% maar accijnzen komen in de plaats en sociale tarieven worden geleidelijk terug afgebouwd.
Benieuwd wanneer ze met de CO2 taksen gaan afkomen...Op een gemiddelde factuur van een gemiddeld gezin komt er ongeveer per maand een accijns bij van 10 euro voor gas en 10 euro voor elektriciteit", bevestigt minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V)
Die energiepremie zul je inderdaad terugbetalen. Op z'n minst dubbel!
En ik ben er zelfs zeker van mocht je de tarieven, taksen en belastingen noteren en vergelijken met de situatie over 5 jaar (in 2028) dat je hem mogelijks zelfs wel eens 3x terug betaald zal hebben!
En ik ben er zelfs zeker van mocht je de tarieven, taksen en belastingen noteren en vergelijken met de situatie over 5 jaar (in 2028) dat je hem mogelijks zelfs wel eens 3x terug betaald zal hebben!
Dit zal weer zo'n post in de begroting zijn die je in de gaten moet houden. Systematisch zal het wel omhoog gaan. Dat zal de Vlaamse Overheid trouwens ook wel met het capaciteitstarief doen. Eerst om de boel te verkopen om te implementeren en daarna helemaal step-by-step uitmelken.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
anonymous9433
Is dat jouw persoonlijke mening of past dit in je rol als moderator en/of spreekbuis van SG?Vaganzza schreef: ↑6 februari 2023, 17:25 Dit zal weer zo'n post in de begroting zijn die je in de gaten moet houden. Systematisch zal het wel omhoog gaan. Dat zal de Vlaamse Overheid trouwens ook wel met het capaciteitstarief doen. Eerst om de boel te verkopen om te implementeren en daarna helemaal step-by-step uitmelken.
-
Woz
Heeft er al iemand ergens gezien wat de grens zal zijn tussen basispakket en meerverbruik voor wat betreft het accijnstarief?
3.000 kWh voor elektriciteit en 12.000 kWh voor aardgas.
-
Woz
Top, hier geen gas meer. En voor elektriciteit all-in zitten we <3000kWh. In een klein huis wonen heeft zijn voordelen.
Ben benieuwd wat het zal geven op de factuur vanaf april.
Ben benieuwd wat het zal geven op de factuur vanaf april.
Proficiat! Hier zelfde cijfers, we waren vorig jaar 6 weken op vakantie (zomer), de rest van de tijd als gepensioneerden altijd thuis, veel meer dan mensen die moeten werken, dat heeft natuurlijk invloed op het verbruik. Voor volgend jaar zullen we amper thuis zijn en gaan we aldus veel minder verbruiken. De eerste 2 maanden van dit jaar (de koudste) zijn we al zeker niet thuis en verblijven we in Zuidoost Azië. Hier weinig of geen zonnepanelen te zien, onbegrijpelijk want de zon brand hier momenteel de ganse dag (2600 uur zonneschijn per jaar). Heb even de rekening gemaakt voor de familie van mijn vrouw, zonnepanelen verdien je hier terug op minder dan 4 jaar, zelfs een kleine installatie van 4 panelen. Zal me daar volgend jaar eens mee bezig houden, als ik goesting heb...
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Waarom zou alles wat ik hier post in naam van SG zijn? Ik ben nog altijd een gewoon lid die ook moderator is. Sinds wanneer zou ik geen persoonlijke meningen mogen geven hier op het forum?? Ik ga mij niet bezig houden, zoals anderen hier, om meerdere accounts aan te maken om tegen mezelf te praten.m-peeters schreef: ↑6 februari 2023, 18:08Is dat jouw persoonlijke mening of past dit in je rol als moderator en/of spreekbuis van SG?Vaganzza schreef: ↑6 februari 2023, 17:25 Dit zal weer zo'n post in de begroting zijn die je in de gaten moet houden. Systematisch zal het wel omhoog gaan. Dat zal de Vlaamse Overheid trouwens ook wel met het capaciteitstarief doen. Eerst om de boel te verkopen om te implementeren en daarna helemaal step-by-step uitmelken.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
ik heb terugdraaiende teller en heb 0 kw verbruik. Weet iemand wat de invloed zal zijn van de accijnsverhoging?
-
anonymous9433
Rustig, rustig ... take it easyVaganzza schreef: ↑8 februari 2023, 08:53Waarom zou alles wat ik hier post in naam van SG zijn? Ik ben nog altijd een gewoon lid die ook moderator is. Sinds wanneer zou ik geen persoonlijke meningen mogen geven hier op het forum?? Ik ga mij niet bezig houden, zoals anderen hier, om meerdere accounts aan te maken om tegen mezelf te praten.
Het was gewoon een eenvoudige, informatieve vraag. Omdat het voor mij de de eerste keer is dat ik jou een heel persoonlijk standpunt zie innemen. Meestal zijn jouw interventies objectief, nu was ze zeer subjectief. Maar ik heb daar geen enkel probleem mee.
Wie of wat je viseert met jouw laatste opmerking is mij onduidelijk maar ik voel me niet aangesproken ...
Die energiepremie staat ingevuld op mijn aangifte van de personenbelasting? Ik dacht dat we daarop niet belast werden???