energieverbruiksmeter Aldi
Re: energieverbruiksmeter Aldi
klopt niet, dacht dat uit die tests net bleek dat de goedkoopste als één van de beste uit de bus kwam, was een Cresta model dat identiek was aan het Gamma model. Van dit Aldi apparaat zou ik het niet weten.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Dit kan een handig apparaatje zijn voor mensen die met verouderde toestellen zitten. Recente computers, wasmachines, tv's, vaatwassers,... verbruiken een pak minder dan toestellen van pakweg 10 jaar oud.
Wanneer je er daarbovenop nog eens op let dat je toestellen niet nodeloos laat werken dan heb je naar mijn mening geen zo'n metertje nodig.
Wanneer je er daarbovenop nog eens op let dat je toestellen niet nodeloos laat werken dan heb je naar mijn mening geen zo'n metertje nodig.
Vlgs nl.hardware.info is Crest goed, maar met volgende opmerking:
Let op: de meeste verbruiksmeters in deze test zijn volgende opgave van de fabrikant slechts geschrikt voor vermogens boven de 5 of 10 Watt. Dat betekent direct dat geen enkele fabrikant claimt lage standby-vermogens inderdaad op een juiste manier te kunnen meten.
Resultaat consumentenbond
Cresta RCE 1106
Gamma, €10
Meetbereik: 7 tot 4416 watt.
Pluspunten:
Lage prijs.
Minpunten:
Bediening en knoppen zijn niet zo duidelijk;
Handleiding zegt niet hoe je een meting moet uitvoeren;
Kan geen klein vermogen vaststellen;
Meet spaarlamp en magnetron minder nauwkeurig.
En als besluit lees testaankoop, ieder toestel heeft zijn voor en nadelen en nauwkeurigheden.
Let op: de meeste verbruiksmeters in deze test zijn volgende opgave van de fabrikant slechts geschrikt voor vermogens boven de 5 of 10 Watt. Dat betekent direct dat geen enkele fabrikant claimt lage standby-vermogens inderdaad op een juiste manier te kunnen meten.
Resultaat consumentenbond
Cresta RCE 1106
Gamma, €10
Meetbereik: 7 tot 4416 watt.
Pluspunten:
Lage prijs.
Minpunten:
Bediening en knoppen zijn niet zo duidelijk;
Handleiding zegt niet hoe je een meting moet uitvoeren;
Kan geen klein vermogen vaststellen;
Meet spaarlamp en magnetron minder nauwkeurig.
En als besluit lees testaankoop, ieder toestel heeft zijn voor en nadelen en nauwkeurigheden.
Ik houd het toch maar bij zelf meten, want tot nu toe komen mijn metingen niet echt overeen met die site:davido72 schreef:reken maar eens uit http://www.eclecticsite.be/calc/appVerbruik.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
PC:
- waakstand: 11,5W, waarvan 4W voor de internetrouter (ipv 60W)
- actief: 105W (ipv 200W)
Videorecorder:
- waakstand: 6,5W (ipv 10W)
- aan: 12W
- afspelen: 16W (ipv 40W)
Als ik goed reken: 11,5W * 24u * 365d /1000 * 0,22€/kWh = 22 euro/jaar als ik de pc een jaar lang gewoon zou laten opstaan (wat ik trouwens niet doe).
Ook ik heb mijn PC ondertussen afgedankt ten voordele van een laptop en een iPad.
Die laatste gaat trouwens dagelijks mee naar het werk en wordt daar aan de PC gekoppeld als 2de scherm en voor nota's tijdens meetings. Uiteindelijk moet ik die iPad nooit thuis opladen. Energiekost van dat toestel is voor mij persoonlijk 0 euro, behalve die enkele keren tijdens een vakantie.
Die laatste gaat trouwens dagelijks mee naar het werk en wordt daar aan de PC gekoppeld als 2de scherm en voor nota's tijdens meetings. Uiteindelijk moet ik die iPad nooit thuis opladen. Energiekost van dat toestel is voor mij persoonlijk 0 euro, behalve die enkele keren tijdens een vakantie.